Shetlander Ti Amo boekt vooruitgang!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Shetlander Ti Amo boekt vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:58

Ti Amo en ik zijn lekker actief bezig, en het gaat steeds beter! :D Het steigeren kan ik nu vragen op 3 manieren, verzameld(ik blijf zelf dichter bij de grond), hoog(zweep omhoog en zelf van laag naar hoog gaan :+ dus eerst laag vragen en dan zelf opstaan en dan gaat ze omhoog) en hoog met uitslaan (hetzelfde als gewoon hoog steigeren alleen dan met de zweep "klapperen") :) Ook gaat de klassieke buiging véél beter, staat ie zelfs bijna helemaal op zweepcommando, en kan ik tijdens het compliment een rondje om haar heen lopen!

Kortom, genoeg om een topic te openen om te laten zien hoe trots ik ben op mijn kleine meisje! *\o/*

Voor degene die Tiamo nog niet kennen, Tiamo is een 5 jarige shetlander merrie en ik ben nu een jaar met vrijheidsdressuur bezig met haar!

Eerst een kusje!
Afbeelding
Een hele fijne klassieke buiging op hand en zweep commando :) (ik begon hier met mijn hand nog maar heel licht neerleggen en een hele lichte druk geven, om later mijn hand weg te laten)
Afbeelding
Compliment, geconcentreerde pony <3
Afbeelding
Hier dan een mooie verzamelde steiger, die ik uit wil gaan bouwen naar de levade :)
Afbeelding
Jambette
Afbeelding
Achterwaarts op stem
Afbeelding
Hier het compliment wanneer ik er omheen loop, heel geconcentreerd :o
Afbeelding
De klassieke buiging op zweepcommando, ze mag nog veel meer door haar rug zakken.
Afbeelding
Een hoge steiger zonder uitslaan vanaf mijn oogpunt :+
Afbeelding
Een steiger waar ik trots op ben! :D Met uitslaan.
Afbeelding
Net een watervlek op de lens voor tiamo's hoofd.. hier mocht ze hoog gaan uitslaan maar ging ze te snel omhoog, ik was nog laag bij de grond en bezig met opstaan, dus hier gaan we nog meer op oefenen :)
Afbeelding

Dat was het dan weer, tips zijn altijd welkom *\o/*

xxx

xJorgx

Re: Shetlander Ti Amo boekt vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:38

Wauw ziet er idd heel erg goed uit vooral die steigers zijn erg vooruitgegaan !! _/-\o_ <3

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:52

ziet er super uit Heidi :))
ben trots op jullie :+:

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 15:29

Dankje! :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:14

Wauw dit ziet er écht heel erg goed uit! :))

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:08

Echt super leuk! Ziet er goed uit. Hoelang ben je nu bezig met vrijheidsdressuur? :P

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:47

Dankjulliewel! :D
Ik ben nu 1 jaartje bezig, en sinds na de zomervakantie ook echt actief met de kunsten, daarvoor heb ik een half jaar alleen maar aan de basis gewerkt aangezien tiamo vaak heel dominant over me was, ze liep me soms zo omver.. dus eerst heb ik veel grondwerk met haar gedaan en later heb ik de echte kunsten erbij gepakt, eerst de kleine en daarna de grote. Ik vind het heel erg leuk om zo met haar bezig te zijn en tiamo pakt alles ook heel leuk op! =)