Dennis schreef:Vooral of ze correct uitgevoerd worden. Het oplossen van het over de buitenschouder weg lopen in het wijken (ohz lukt dat wel, maar aan de lange teugel een stuk lastiger). En hoe verder? Hoe van over het diagonaal wijken een appuyement maken, hoe van een schouder buiten een travers(?).
Dit wat ik nu doe gaat aardig, mag wat mooier nagevelijk blijven hier en daar. En vooral niet sterk laten worden. Als ik niet uit kijk durft ze wel eens door mijn hand heen te lopen.
Ze ziet er netjes uit zeg
Wijken is een kwestie van opsluiten vanuit de buitenteugel. Het is niet nodig haar zover te laten scharen. Ik weet dat opsluiten vanuit de buitenteugel lastig is aan de lange teugel, maar los t dan op door 1 pas opzij 2 passen vooruit enzovoort. Op die manier moet je haar continu weer rechtstellen waardoor ze veel minder makkelijk wegvalt over de buiten schouder. Appuyement zal ik nog niet eens aan denken als ik jou was. Zorg eerst dat ze balans en kracht ontwikkeld in t wijken. Je kan het beste appuyeren vanuit een juiste travers. Zodra ze de schouderbinnewaarts correct en in balans uit kan voeren is travers een kwestie van juiste inzet vanuit een hoek en 'opsluiten'.
Zou zelf wat mee ruimte willen zien in draf en bij t aandraven ook aandraven en niet 'erin rennen'. De nagefeelijkheid zal ik me niet zo druk om maken. Kwestie van goed van achter naar voren rijden dan komt dat koppie vanzelf.
Succes! Snel weer filmpjes plaatsen