Het leek me erg leuk om eens een soort 'verzamel' topicje te maken met een bepaalde oefening.
Omdat elk paard het weer anders uitvoert en ze allemaal in een ander leer stadium zitten.
De foto's zijn óf zelfgemaakt, óf ik sta er zelf ook op, dus geen gejat

Klassieke buiging vanuit een beginnende spagaat, de koten zijn nog iets omgeknakt en het paardje heeft nog wat teveel gewicht naar voren,
Maar voor een eerste buiging best netjes uitgevoerd

Buiging met keurig gestrekte voorbenen maar een nog wat te vastgehouden rug

Deze haflinger heeft de buiging voornamelijk in zijn schouder en strekt zijn knieeen niet voldoende, ook is hier de rug nog nét ietsjes te vast.

Deze haf strekt de benen perfect en komt heel mooi weg in zijn rug terwijl de achterhand ook goed onder het lijf staat.

Deze fries staat wijd genoeg, houd haar benen goed gestrekt maar durft nog niet in de rug te zakken, het gewicht word al wel licht naar de achterhand verplaatst.

Mooi gestrekte voorbenen, halshouding correct, goed in balans met een goed ondergeplaatste achterhand.

Een heel mooi begin, voldoende ruimte, mooie inzet maar rug nog aan het vasthouden.

Mooi gestrekte voorbenen, gewicht goed op de achterhand en in een wat meer opgerichte positie

Opgerichte positie in de hals, gestrekte voorbenen maar staat te breed om lekker te kunnen zakken in de rug (achterbenen staan niet voldoende onder de massa)

Mooie correcte buiging, mooi in de rug, gestrekte benen en goed ondergeplaatste achterhand

Goede achterhand onderplaatsing, goed gezakt in de schouder maar hoofd mag meer gaan oprichten en minder buiging in de knieeen.
Het is best grappig om zo deze verschillen te zien.
Alle paarden worden gevraagd vanuit een spagaat en hebben getraind met het drukzetten met 1 hand op de singelplek (Heb ik ooit verzonnen

Die druk op de singelplek werkt overigens niet op ALLE paarden heel sterk, maar de eerste 8 foto's zijn allemaal paarden in de eerste uitvoering van de klassieke buiging

Als mensen nog toevoegingen hebben of dingen zien, alles is welkom