Zomer 2010 - Kim raakt in paniek op buitenrit en weet zich op het terrein los te trekken.
Periode daarna is er niks met Kim te beginnen, elke stap buiten de paddock is een groot gevaar.
Veel nieuwe pogingen om op buitenrit te gaan lopen uit op een zeer gespannen paard dat na een paar meter al helemaal bezweet was.
Er zaten wel een aantal betere periodes tussen, maar dan moest er iemand mee om haar gerust te stellen vanaf de grond.
Met Kim aan de hand wandelen was ronduit gevaarlijk vanwege een gebrek aan respect en verleidelijke bermen met gras.
Grondwerk zorgt ervoor dat het vertrouwen tussen Kim en mij weer groeit.
Ook vrijheidsdressuur speelt een grote rol in het herstellen en verbeteren van onze band.
Begin 2012 - Omdat het me geweldig lijkt om weer op buitenrit te gaan, besloot ik om van vooraf aan te beginnen.
Stap 1; Naar de weg lopen zonder het terrein af te gaan - doel; zonder spanning omdraaien en terug lopen.
Stap 2; Naar het witte bruggetje lopen en ontspannen omdraaien.
Stap 3; Over het bruggetje, naar een vast punt lopen en ook daar ontspannen worden.
Deze stappen hebben we herhaald tot ik aan Kim zag dat we verder konden.
Er zijn nog stukken waarin ze toch weer wat gespannen wordt, maar na een klopje op de hals begint ze al snel met haar hoofd laag weer te kauwen.

Dus met gepaste trots presenteer ik het resultaat!!

28 Februari 2012 - Eerste keer naar het bos.
2 Maart 2012 - Tweede keer, zowel mét als zonder leadrope.
Nog een paar beelden;

Heel erg bedankt voor het kijken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Liefs, [naam]