Je vraagt om het voetje, zet héél even door en pas na de click mag er afgebroken gaan worden 
Waarschijnlijk zal ze het snel genoeg door hebben dat de click word uitgebreid en dat het pas goed genoeg is NA de click en daarna afgesloten mag worden 
Ik vind je aanpak erg goed wat betreft gedrag dat niet op zijn plaats is.
Zelf pak ik het vaak in een aanleer fase aan met negeren, bij doorzetten als ik met iets anders bezig ben met een simpele NEE. En als het een jambette betreft die mij raakt kan het paard ook een klap terug verwachten.
Als iets al 100% op commando staat en een paard bedenkt dat hij zo voedsel kan krijgen zeg ik al gelijk duidelijk NEE.
In een aanleerfase moet een paard van mij meedenken, iets zit er nog niet goed in en afstraffen wil ik niet. Het is gedrag wat ik aan het aanleren en uitlokken ben dus het paard zal diezelfde reactie blijven herhalen omdat hij verwacht nog wat te krijgen. Pas als het goed gekoppelt is aan een commando begin ik met eventueel straffen waar nodig. En dan nog met een opbouwend signaal, waarschuwen met een stemverheffing bij doorzetten iets fysieks toepassen