Penny voor het eerst op bokt !(filmpjes)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Penny voor het eerst op bokt !(filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:04

Hoihoi!
Na een halfjaar VD met penny ga ik dan toch maar een topic maken :j

Ze kan al heel wat dingen en pikt alles snel op! -:)

Zo kan ze :
-Stijgeren
-Buigen
-Knielen(filmpje)
-Zitten(filmpje)
-Liggen/Platliggen(filmpje)
-Jambette(filmpje)
-Achter me aanrennen
-Flemen(filmpje)
-Spagaat(filmpje)
-Nee schudden

Ze kon:
-Bokken/Trappen
-Bijten

*afgeleerd doordat de dochters van de eigenaar afentoe gingen borstelen*

Spagaat+Jambette

Jambette

Liggen+Zitten

Knielen

Eske_B

Re: Penny voor het eerst op bokt !(filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:18

Leuk Sharon, ziet er goed uit :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:27

Ziet er leuk uit Shar! 't Is echt een schat!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:29

Ziet er leuk uit, alleen liggen zag er apart uit, maar kan ook komen omdat je er half voor staat :')
Laatst bijgewerkt door xVerax op 05-01-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:31

Hoe heb je dat liggen nou weer aangeleerd, ziet er eigenlijk wel goed uit :oo
Groetjes,

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:33

Dankjullie! :D
Ja de ene keer gaat ze gelijk liggen en de andere keer duurt het net iets langer.
Ik heb het aangeleerd vanuit het knielen :j

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:54

Ik wilde het ook net gaan zeggen. Vind het er leuk uitzien! Maar.. weet ik niet zo goed wat ik van het liggen moet denken. :\
Compliment ook, je trekt haar erin...
Laatst bijgewerkt door xMayo op 05-01-12 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:07

Ik vind het er niet goed uitzien... Sorry...
Alles is overhaast, het liggen is nou niet echt een vriendelijke manier van aanleren, ik kan zien dat je je pony zo'n beetje op de grond dwingt...

Back to basic?....
Het is een goed begin om eens GOED te kijken wat je nou wil, want dit word niks ;)

Sorry dat ik zo kort door de bocht kom, ik wil je niet afkraken, maar dit is gewoon iets wat er gewoon niet goed uitziet :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:14

Ik zal het even goed uitleggen. Vorige post is mij te kort af...

Bij de spagaat/jambette zie ik in het begin dat je pony niet weet wat hij moet doen. De spagaat die er na komt is WEL netjes :j Die ziet er gewoon toppie uit. De jambette is iets te gehaast, probeer dat wat meer rust in te krijgen, 1 keer uitslaan is genoeg. Dat is ook een makkelijkere stap naar volgende oefeningen zoals de spaanse pas. :)

Het tweede filmpje ziet er al een stuk beter uit, maar probeer je pony niet omhoog te trekken om haar op te laten letten. De jambette is daar wel mooi rustig en geen maf gestamp. Daar kun je rustig proberen eraan te werken dat hij wat langer omhoog blijft :) Misschien ook een stem commando er aan koppelen?

Het derde filmpje schrok ik wel echt even van. Je pakt zo hup dat been op van de pony zonder dat er een aankondiging komt en legt hem zo op de grond. Het aanleren vanuit het compliment kán wel, maar echt niet op deze manier, dit is om het maar plat te zeggen gewoon tackelen. Probeer daar duidelijkheid en rust in te krijgen. Laat je pony zelf de kans krijgen om te gaan liggen, dwing hem niet op de grond... Het zitten is ook enorm scheef, dit is niet goed voor de rug en de balans. Probeer doormiddel van bijvoorbeeld een brokje of vragende druk op het halster (dus geen getrek maar lichte druk) de voorbenen wat meer voor de achterbenen te krijgen :)

Voor het laatste filmpje net zo. Je duwt hem letterlijk in het compliment. Een paard moet zelf zakken. Op de huidige commando's kun je de oefeningen niet netjes op zweepcommando uitwerken. Je moet je pony te veel optillen en helpen. Als je het hem nou iets meer zelf uit laat zoeken en alleen maar vraagt inplaats van het telkens voor te doen, dan kun je het ook beter gaan uitwerken.

Als ik jou was zou ik gewoon even lekker bij de basis beginnen, helemaal opnieuw. Dan kun je een heel stuk verder komen :) Als je op deze manier doorgaat zal je pony nooit leren op commando gewoon te gaan liggen en zul je altijd moeten blijven beentjes optillen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:17

Ik ga mee met Visibreteam. Liggen ziet er vreselijk uit, je trekt dat arme dier compleet uit de kom door het ene been zo ver naar achteren te leggen. :n

En waarom zou je in vredesnaam je paard leren bijten of trappen? Ik heb echt het idee dat je niet echt weet wat je aan het doen bent en wat de consequenties daar van kunnen zijn.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:23

Waar ben jij in vredesnaam mee bezig!? :oo

Noem jij dit VRIJHEIDSdressuur? In mijn ogen doe jij aan dwangoefeningen. Zo laat je een paard niet liggen, je trekt zijn been uit de kom en daardoor gaat hij maar liggen, omdat hij geen andere keuze heeft.

Compliment, precies hetzelfde, je komt aanlopen, geeft geen enkel commando en trekt gewoon zijn been naar achteren.

Heb jij uberhaubt wel enig verstand? Eerst met zo'n karretje en tuig komen aanzetten, en wij maar denken dat je leuk bezig bent met VD, ben je gewoon je paard aan het dwingen om een oefening (totaal verkeerd) uit te voeren.

Sorry voor mijn felle reactie, maar dit is in mijn ogen gewoon zonder verstand met paarden bezig zijn. :n
Ga alsjeblieft les zoeken en stop met deze acties.

Voor de rest ben ik het eens met VisibreTeam.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:28

Borisje schreef:

Noem jij dit VRIJHEIDSdressuur? In mijn ogen doe jij aan dwangoefeningen. Zo laat je een paard niet liggen, je trekt zijn been uit de kom en daardoor gaat hij maar liggen, omdat hij geen andere keuze heeft.

Compliment, precies hetzelfde, je komt aanlopen, geeft geen enkel commando en trekt gewoon zijn been naar achteren.

Heb jij uberhaubt wel enig verstand? Eerst met zo'n karretje en tuig komen aanzetten, en wij maar denken dat je leuk bezig bent met VD, ben je gewoon je paard aan het dwingen om een oefening (totaal verkeerd) uit te voeren.

Sorry voor mijn felle reactie, maar dit is in mijn ogen gewoon zonder verstand met paarden bezig zijn. :n

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Zelfs ik heb er geen bal verstand van (nouja, om het even zo te zeggen ;) ), en ik zie dat dit niet vriendelijk is.
Neem een goede les, voor VD, en mennen, want je bent echt verkeerd bezig!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:30

Sorry voor mijn woede-uitingen. Maar hopelijk zie je in dat je niet goed bezig bent en dat dit geen fijne
manier is voor je pony.

Ga je eens verdiepen in vrijheidsdressuur, en ga dan verder en ga je oefeningen verbeteren en veranderen.

Dan zal je een stuk verder komen, en veel leukere reacties krijgen.
Laatst bijgewerkt door Borisje op 05-01-12 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:34

wat een schat vaan een pony ziet er erg leuk uit

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 10:10

Captain schreef:
Ik ga mee met Visibreteam. Liggen ziet er vreselijk uit, je trekt dat arme dier compleet uit de kom door het ene been zo ver naar achteren te leggen. :nEn waarom zou je in vredesnaam je paard leren bijten of trappen? Ik heb echt het idee dat je niet echt weet wat je aan het doen bent en wat de consequenties daar van kunnen zijn.

En dat kun jij zien aan een filmpje ? :') Goef bezig!
Trappen reageerde ze op toen ik een (let op)tikJE gaf op haar kont.
Ze tilde iets haar been op en dat heb ik later op comando gezet :j
Borisje schreef:

He even normaal he ! iedereen moet leren van zijn fouten!
Maar ik vind het wel knap van jullie dat jullie het zo kunnen zien vanaf een filmpje :j

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 10:10

sourih schreef:
wat een schat vaan een pony ziet er erg leuk uit

dankje :j

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 10:11

VisibreTeam schreef:
Ik zal het even goed uitleggen. Vorige post is mij te kort af...

Bij de spagaat/jambette zie ik in het begin dat je pony niet weet wat hij moet doen. De spagaat die er na komt is WEL netjes :j Die ziet er gewoon toppie uit. De jambette is iets te gehaast, probeer dat wat meer rust in te krijgen, 1 keer uitslaan is genoeg. Dat is ook een makkelijkere stap naar volgende oefeningen zoals de spaanse pas. :)

Het tweede filmpje ziet er al een stuk beter uit, maar probeer je pony niet omhoog te trekken om haar op te laten letten. De jambette is daar wel mooi rustig en geen maf gestamp. Daar kun je rustig proberen eraan te werken dat hij wat langer omhoog blijft :) Misschien ook een stem commando er aan koppelen?

Het derde filmpje schrok ik wel echt even van. Je pakt zo hup dat been op van de pony zonder dat er een aankondiging komt en legt hem zo op de grond. Het aanleren vanuit het compliment kán wel, maar echt niet op deze manier, dit is om het maar plat te zeggen gewoon tackelen. Probeer daar duidelijkheid en rust in te krijgen. Laat je pony zelf de kans krijgen om te gaan liggen, dwing hem niet op de grond... Het zitten is ook enorm scheef, dit is niet goed voor de rug en de balans. Probeer doormiddel van bijvoorbeeld een brokje of vragende druk op het halster (dus geen getrek maar lichte druk) de voorbenen wat meer voor de achterbenen te krijgen :)

Voor het laatste filmpje net zo. Je duwt hem letterlijk in het compliment. Een paard moet zelf zakken. Op de huidige commando's kun je de oefeningen niet netjes op zweepcommando uitwerken. Je moet je pony te veel optillen en helpen. Als je het hem nou iets meer zelf uit laat zoeken en alleen maar vraagt inplaats van het telkens voor te doen, dan kun je het ook beter gaan uitwerken.

Als ik jou was zou ik gewoon even lekker bij de basis beginnen, helemaal opnieuw. Dan kun je een heel stuk verder komen :) Als je op deze manier doorgaat zal je pony nooit leren op commando gewoon te gaan liggen en zul je altijd moeten blijven beentjes optillen.

Bedankt voor de uitleg :j
Ik ga nu even de filmpjes terug kijken :j

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 10:12

mag ik vragen wat aan het 3de filmpje zo zielig is?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:13

Als jij zelf niet inziet dat je dat dier uit de kom trekt is er iets mis met jouw ogen, niet met die van mij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:14

sharontucker schreef:

Snap je de definitie van vrijheidsdressuur wel?

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:20

Ik ken niet veel van vrijheidsdressuur , maar in ieder geval vind ik het gaan liggen , en compliment er niet goed uitzien :n

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:21

sharontucker schreef:

Komop zo kan ik ook met mijn konijn gaan vrijheidsdressuren hoor *D .je trekt het beest gewoon op de grond , sorry dat het zo bot is. Maar ik snap niet dat je het niet begrijpt. Ik denk dat je met een lesje heel veel kan leren , veel succes ermee ! Voor de rest wel een leuke pony ! *\o/*

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:28

Je trekt het paardje inderdaad gewoon op de grond, dat is er zielig aan :)
Het is jammer dat je het niet inziet. Je kunt gewoon lekker opnieuw beginnen en over een poosje het resultaat laten zien. Als je het anders aan gaat pakken kom je er ook ECHT wel. Mensen willen tegenwoordig gewoon te snel te veel, neem je tijd en leer samen met je paard.

;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:39

Wauw, dat was wel even heftig.
Ik denk dat het beter is voor jou en al helemaal voor je pony als je hierin les neemt ;)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:18

sharontucker schreef:

Nou, laat me dat uitleggen. :j

Bekijk dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=XSKXFdLo ... AAAAAAAIAA
En vergelijk het met jouw filmpje.

Zie je nu, dat jij je paard dwíngt om te gaan liggen, door zijn been naar achter te trekken en hem net zo lang daar houd zodat hij geen keuze heeft en wel moet gaan liggen.
En zie je dat op het filmpje hierboven alleen naar de grond wordt gewezen, en dat hij dan VRIJWILLIG gaat liggen.

Dat is de definitie van VRIJHEIDSdressuur, alles in vrijheid doen, en zeker niet onder dwang.

Denk daar eens goed over na, en ga niet alles overhaast doen, volgens mij wil je veels te veel, ik snap dat je goed wilt worden
met VD, dat wil iedereen wel, maar ga langzaam en geduldig te werk, anders kom je er nooit. :n