Shetlander Ti Amo aan de lange teugel voor het eerst GVL ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Shetlander Ti Amo aan de lange teugel voor het eerst GVL ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:25

Hooi!
Dit is mijn verzorgshetje Tiamo, ik doe vaak leuke dingen met haar, en we hebben ook al vaak gelongeerd en af en toe gelangelijnd, maar niet echt regelmatig. Nu rijd er 1x per week een meisje op(en dat is niet bepaald werk want ze kan nog niet zo goed rijden :o), dus ben ik met haar aan de slag gegaan aan de lange teugel :D Dit pakt ze eigenlijk heel goed op omdat ze het langelijnen al kende. En omdat ik nu aan de binnenkant loop hoef ik minder hard te rennen :+.
We zijn nu al een paar weekjes bezig met dit, eerst goed geoefend in de bak en vandaag gingen we naar vreemd terrein *D , naar het clubterrein waar we de binnen en buiten bak hebben uitgeprobeerd. We hebben ook een sprongetje genomen (dat is haar grote hobby :j), maar helaas bleef ik de 2e keer springen hangen, dus bleef het maar bij 2x :D
Helaas ging het niet alleen maar goed en heeft ze de teugels een keer uit mijn handen getrokken en had ze even een paar rondjes gerend -.- gelukkig stopte ze wel weer na 10 rondjes achter haar aan rennen <:)

Tips zijn natuurlijk welkom, en ik vind het jammer dat de foto's zo bewogen zijn.. ik zal betere maken!

Over Ti Amo:

-Shetlander in hart en nieren :+
-Merrie
-1.03
-6 jaar

als eerste een fototje van haar kunstje de spagaat :D(voor het eerst op de foto)
Afbeelding
op het heuveltje
Afbeelding
Aangekomen, Drafje in de binnenbak, mijn handen mogen wel wat dichterbij elkaar.
Afbeelding
Volte
Afbeelding
Beetje een enge foto xd
Afbeelding
In de buitenbak :D
Afbeelding
drafje
Afbeelding
sprongetje :D
Afbeelding
<3
Afbeelding

en nog een filmpje waar ze al meer ontspant en begint na te geven =)
http://tinypic.com/player.php?v=wul7jr&s=5

over dat ze haar mondje soms open heeft, ik doe het zonder sperriempje omdat ik dat beter vind. Ik zal haar nooit expres hard in haar mond trekken, alleen als ze van me wegrent dan maak ik ophoudingen zodat ze meer bij me blijft ;)

ik spaar nu voor een sulky, en hoop haar over een half jaartje te kunnen gaan mennen! :D

wees lief,
(_) (_) (_)-jes Tiamo en Hedii

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:38

Wat een mooie bonte shet. :)
Leuk dat je met haar bezig bent aan de lange teugel. Misschien kun je het ook een zonder longeersingel proberen, dat lijkt in het begin misschien moeilijker maar uiteindelijk kun je er meer mee bereiken is mijn ervaring. Zo te zien vindt je pony het moeilijk even langzaam te draven als jij loopt. Als je dat langzaam opbouwt, door haar bijvoorbeeld eerst aan de dubbele longe steeds meer te laten verzamen en steeds langzamer te laten draven zal het wellicht makkelijker voor haar worden. Veel overgangen maken kan daarbij helpen.
Wat het springen betreft: zorg dat je de pony ook de ruimte geeft om te springen! Je kunt beter te veel teugel geven dan te weinig. ;) Misschien kun je daarvoor beter een wat langere teugel gebruiken, dan hoef jij er niet zo dicht achteraan te springen.

x_Heidi

Re: Shetlander Ti Amo aan de lange teugel voor het eerst GVL ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 11:55

Dankjewel voor je reactie! :D
Ik zal het eens zonder singel proberen (lijkt me idd moeilijker) Isgoed, ik zal eens oefenen met tempowisselingen en longeren aan de dubbele longe.
En van dat springen, dat doe ik voorlopig maar niet meer met mezelf erachter, dan word ze zo ethousiast dat ze me mee sleurt(wat de 2e keer ook gebeurde), dus dat laat ik haar voorlopig maar los doen. En als ze dan goed naar mijn hulpen luisterd (met verzamelen), kan ik het altijd nog een keertje proberen met een wat langere teugel ja =)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:36

Wat een leuk diertje zeg! Jammer dat de foto's niet zo duidelijk zijn.. :n

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:14

Ziet er leuk uit hoor! Veel tips kan ik niet geven want heb er niet zo veel verstand van :)) ..

Wil het met Cissy ook doen, alleen Cissy denkt er anders over :') .

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:28

Dankjewel =)
Haha, Tiamo vond het in het begin ook niet zo'n geweldig idee om voor mij uit te lopen ipv achter me aan wat ze eigenlijk altijd heeft gemoeten :+, maar nu vind ze het heel leuk, ik weet niet wanneer dat knopje om is gegaan.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:07

Ik vind het er wel leuk uit zien!
Doe je dit al lang?
Ik doe het ook ter afwisseling met mijn pony, heb ook al les gehad van Piet Bakker!
Ik vind dat je wel wat meer achter / schuin achter je pony mag blijven lopen.
Ik vind dat je er te veel naast loopt
Zoals je zelf al zei mag je ook je handen veel meer ontspannen.
Je bent teveel met de teugels bezig.
Lekker losjes, niet te strak, dat zie je af en toe ook terug in de foto's dat je hard inkomt.
Dat gaat waarschijnlijk vanzelf omdat je natuurlijk ook je pony bij moet houden.

Ik hoop dat je hier in ieder geval al iets aan hebt!
Succes!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:42

Dankje!
Nee, ik ben er nog niet zo lang mee bezig, dit was zowieso de 1e keer op vreemd terrein en ik ben er pas sinds kort serieus mee bezig ;)

Tiamo is heel erg rennerig, als ik de teugels losser doe vliegt ze er vandoor (dat is ook gebeurd :') , staat in de beginpost, toen kon ik er achter aan :D) maar ik zal er aan werken (eerst thuis en dan naar vreemd terrein) ik ben sinds dit topic ook alweer een stuk of 4x bezig geweest, en merk dat ze al beter bij me blijft! ook werk ik met een clicker (ze kent de clicker omdat ik veel vd met haar doe) om goede momenten "vast te leggen" en die link legt ze heel goed!) dus ik zal binnenkort wel weer een paar fotos laten maken en een nieuw topic :D

dankje voor je tips!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:02

Mooi paardje! Jammer van de kwaliteit van de foto's. Trouwens, met het springen lijkt het een beetje alsof je erg in zijn mond zit. Dat is natuurlijk wel logisch als je er zelf achteraan moet springen. misschien kan je een klein hindernisje opbouwen van strobalen oid, dat jij er langs kan, hij er overheen, zodat ie alle ruimte heeft om te springen :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:04

Nista_RX schreef:
Mooi paardje! Jammer van de kwaliteit van de foto's. Trouwens, met het springen lijkt het een beetje alsof je erg in zijn mond zit. Dat is natuurlijk wel logisch als je er zelf achteraan moet springen. misschien kan je een klein hindernisje opbouwen van strobalen oid, dat jij er langs kan, hij er overheen, zodat ie alle ruimte heeft om te springen :)

Dankje! :D

Ja dit was de eerste en de voorlopig laatste keer dat ik er achter aan spring :') misschien doen we het nog wel een x met strobalen, maar ze rent ook in volle galop weg als ze over de hindernis is, dus daar wachten we nog even mee :P