Filmpje van Destiny mijn shetje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Filmpje van Destiny mijn shetje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 12:22

Hallo,
Ik wil graag even een filmpje laten zien van mijn pony. Ik ben ontzettend trots op haar. Nooit gedacht dat ze het geduld zou hebben om wat te leren, maar het bleek dat ze het ontzettend snel oppakt en heel erg leuk vind! Het nee schudden en ja knikken had ze in 2x al door. Het liggen wil ze ook graag zelf doen, maar vind ze nog moeilijk, dus tilt ze haar beentje op en vraagt om hulp. Als we zachtjes haar been helpen naar achter te sturen gaat ze uit zichzelf liggen.
Ik ben zo trots op mijn schat!

We hebben vaak pauzes en doen het liggen niet zo vaak achter elkaar als op dit filmpje!

lifeofmarit

Re: Filmpje van Destiny mijn shetje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:43

Leuke pony, aleen bij het liggen niet zo aan zijn benen trekken.

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:58

Ziet er goed uit hoor! :D Misschien kan je al een commando aan het liggen koppelen? Denk dat dat wel lukt en je haar niet meer om hoeft te trekken als het ware. :) Verder zag ik dat je bij het 'nee schudden' erg veel voedsel gaf, dat kan wel wat minder. Zo kan je voorkomen dat ze misschien gaat happen, hoeft niet te gebeuren maar toch als kleine tip. :D Verder ziet er leuk uit!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:39

Ziet er leuk uit! :D maar verder ga ik wel mee met de bovenstaande reacties over het liggen :) En wat J_tombobecky ook zei je kan misschien wat minder belonen, anders kunnen ze erg happerig worden en te veel bix is voor een pony ook niet goed:) Maar het is er verder goed uit! :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:41

Ziet er leuk uit. Ik vind alleen dat je haar erg ruw neerhaalt als ze moet gaan liggen.
En probeer meer met stembeloning te doen i.p.v. zoveel voedsel.
Hiermee loop je het risico dat ze straks dominant gaat worden op het voer.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:54

Ziet er leuk uit! :) Met het liggen zou ik een ander commando er aan koppelen, dit ziet er namelijk een beetje "vastpakkerig" uit.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 13:57

Late reactie, maar bedankt allemaal! Ik was het niet die haar zoveel voer gaf, maar een stalgenootje. Ze krijgt wat meer als ze goed haar best doet, maar dit zijn we aan het afbouwen. Over het ''neerhalen'', we hielpen alleen licht haar beentje op te tillen, en ze gaat zelf liggen, nouja, ze laat zich meer vallen.. je kan haar vetlok lichtjes pakken en ze gaat al.

Ik was bezig de camera aan het instellen, hoor ik naast me ineens *plof* ligt ze daar naar me te kijken zo van, nu krijg ik LEKKERS! :')

Inmiddels kan ze het op commando zonder hulp! Ik zal even een filmpje uploaden.
Nu ze het helemaal zelf kan ga ik het meer op stem doen. :j
Ohja, vergeef me mijn blije/trotse hoofd in het filmpje :+

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:22

Oei in het eerste filmpje vind ik het liggen er niet zo fijn uit zien.... :n Wordt vaak op de 'makkelijke' manier gedaan met shetlanders.. Het laatste filmpje ziet er al stukken beter uit... maar de manier waarop kan ook anders! :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:55

Geloof me, als mijn shet niet wil, dan doet ze het niet.
Liggen deed ze sowieso vaak bij me in de wei, al van jongs af aan.
Ze kan het makkelijk zelf, ze had alleen even een beetje hulp nodig.
Ik heb haar nooit omgetrokken of gedwongen.
Gewoon voetje optillen en laten zien dat ze die naar achter kan schuiven.
Dit vond ze nog best moeilijk dus hielpen we haar daar mee.
Zoals ik al zei, je kon haar been lichtjes vastpakken en iets naar achter duwen en de rest deed ze zelf! Mijn hand gaat natuurlijk wel mee naar beneden...

Er is geen grof geweld of dwang bij komen kijken, mijn beessie vind het helemaal te gek en tilde steeds haar beentje op voor hulp. Na haar een paar keer zo geholpen te hebben, gingen we kijken of ze het zelf kon, en na wat aanmoediging en aanwijzingen deed ze het dus.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:00

ffjes Off topic.
Hoe leer je liggen aan een haflinger, die nooit gaat rollen als je erbij ligt?
Eerste filmpje vond ik er niet zo fijn uitzien,maar na dat ik het 2de filmpje zag , veranderde mijn gedacht..