*Viënna een keer op film!*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fotac

*Viënna een keer op film!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:17

ik zet eigenlijk nooit filmpjes hier op bokt, dat kwam omdat ik met mijn vorige spiegelreflex camera niet kon filmen en daardoor sneller mooiere foto's had.
en nu heb ik een nieuwe spiegelreflex en hebben mijn vriendinnen me dus een dagje gefilmt.

Viënna kan heel veel wat ze allemaal precies kan staat in mijn profiel want ik laat niet alles zien op het filmpje.
vienna kon tijd geleden 10 tot 15 passen lopent steigeren, wat ze een tijdje niet meer deed ( ik denk dat er iets verrekt is ofzo dat ze niet goed meer durfte ) en dat ben ik dus weer aan het oppakken wat al erg goed gaat want ik weet wel dat ze het kan haha;p

verder kan mijn computer en windows movie maker de hoge film kwaliteit van de canon eos 550d niet aan :n
dus het filmpje is heel erg slecht geworden en ik kan het niet goed uitknippen de stukjes en muziek op de achtergrond doen omdat ik het nouwelijks kon bekijken op movie maker.. daarom is het filmpje echt slecht geworden....
maarja hier het filmpje dan :P

JNAWA_Nienke

Re: *Viënna een keer op film!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:34

Wat een super leuk filmpje zeg! :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:37

Harstikke leuk! :))

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:50

wat geweldig leuk! :D

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:35

super leuk :o

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:39

Erg leuk filmpje! :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:15

Wat n leuk filmpje weer, Margje! :)

Tattini1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:21

Wat een leuk filmpje !!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:27

Wauw!!
Wat een leuke pony heb je en wat een geweldig fimpje! Van jullie wil ik wel meer zien! Top!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:45

Ik vind je steigerhulp te grof.... Je moet 5 á 6 keer wild met je armen zwaaien voor ze omhoog gaat, probeer dat een stukje korter en duidelijker te maken, anders is het ook zo verwarrend voor je pony :)

Spagaat gaat net wat te overstrekt, zoals je ziet staan zowel de voor als de achterbenen diagonaal, maar bij de spagaat horen de voorbenen verticaal en enkel de achterbenen diagonaal te staan :)

De buiging ziet er heel netjes uit!

Compliment ook netjes, maar probeer ervoor te zorgen dat ze niet gelijk opstaat terwijl ze de beloning nog krijgt. Dus even wachten, daarna beloning en pas daarna op laten staan :)

Wijken gaat lekker zo!

Achterwaarts ook :j
Maar probeer daarbij zelf wat meer afstand tussen jou en Vienna te bewaren :)

Heen en terug overstappen, LEUK!
Ik zie alleen nét ietsjes teveel contact met de pony, probeer het op een kleiner commando te zetten :)

Knielen naar het liggen, super :j

Doodliggen deed ze volgens mij een beetje zelf? Probeer dat op een duidelijk commando van jou te zetten :j

Bij de tweede keer plat en weer overeind moeten komen duurt de reactie ERG lang, miss een korter duidelijker commando?

Zitten ziet er keurig uit, mooi met de voorbenen redelijk voor de achterbenen en goed opgericht. De jambette mag iets rustiger worden uitgevoerd.

Probeer bij het steigeren ook iets meer afstand te houden, voor hetzelfde geld slaat ze een keer uit en dan word je geraakt :)

En tenslotte zou ik het rollen eruit proberen te trainen. Paarden hebben de neiging om als het er niet uit word getraind om gewoon te gaan rollen en te blijven rollen. En tijdens het liggen weer terug te vallen naar het rollen. En het kan gevaarlijke situaties geven als ze rollen wanneer je er te dichtbij bent. Hoeven tegen je aan enzo :)

Verder vind ik dat je het supergoed doet! Mooi de rust bewaard, Vienna doet keurig mee, je geeft nette hulpen en het ziet er fijn en netjes uit :)

Misschien is het een idee om eens te gaan trainen met zweepje? Dan kun je commando's kleiner en duidelijker gaan maken :)

Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt, wat je ermee doet mag je natuurlijk altijd nog zelf weten :)

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 16:01

dankje voor de leuke reacties en de tips!:)

het steigeren klopt dat ik grote hulpen geef, dit was eerst totaal niet zo en toen liep ze ook netjes 10 tot 15 pasjes mee en ik merk dat als ik zelf ervoor sta en iets blijer doe en de hulpen wat groter maak dat ze het dan beter doet. dus dit is maar voor eventjes totdat ze het weer goed kan wat ze eerst kon:)

het compliment kan ze nu net zelf op commando normaal moet ze hem ook langer doen van mij maar omdat ik het zo goed vind dat ze het nu zelf kan vind ik dit al heel goed van haar en ik ga het ook langer leren natuurlijk:)

hahah dat stukje met dat blonde meisje ben ik niet. hahah zij ging voor mij filmen en ging eventjes proberen met vienna liggen en dat ging niet helemaal zoals ze wau maar dat komt omdat ze de duidelijke hulpen ook niet zo goed weet. met mij luistert ze wel heel goed:)

en het rollen heb ik op commando gezet dit doet ze meestal als ik het zelf aangeef maar net 1x niet op het filmpje haha dus daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee

maar toch bedankt voor de tips! :j

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:27

Ik vind de steigerhulpen juist goed hierdoor kan vienna duidelijk herkennen wrn ze moet steigeren. Ze doet het ook nooit zomaar dat wil ik juist hebben bij Pluisje.
Het compliment is net dat vienna het op commando kan, maar mag wat langer maar daar word zoals ik het hoor aan gewerkt.
Die lange reactie was trouwens door meligheid haha en dat is Margje niet en dat meisje weet niet zo goed als margje de commando's.
Ik vind het commando eigenlijk minimaal tussen de vienna en margje ze raakt alleen halster aan eigenlijk.
Jambette mag rustiger maar daar die doet ze volgens mij pas kort.
Margje heeft in het begin erg veel afstand gehouden en vienna inmiddels geleerd dat ze niet mag uitzwaaien en ze staat er schuin naast dus al zou ze uitzwaaien zou het geen risco hebben.
Het rollen staat goed op commando bij vienna.
Margje heeft er ook voor gekozen om zonder zweep te doen.

maar tips zijn altijd welkom :)
Ps: Ik ken margje heel goed en ben er heel vaak als ze gaat trainen met viennatje <3

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:39

Ik vind het er heel goed uitzien!

Steigerhulpen mogen iets meer verfijnd worden en bij het liggen mogen de hulpen duidelijker door Vienna ingebracht worden.
Maar ik bedoel, je had het filmpje ook zo kunnen maken dat alles er al perfect uitziet, dus denk toch dat ik liever dit zie en dat er een aantal schoonheidsfoutjes inzitten.

Voor de rest, knap werk :D