Umpire op wedstrijd - Dressuur a/d Lange Teugel Klasse Zwaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Umpire op wedstrijd - Dressuur a/d Lange Teugel Klasse Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:41

Afgelopen weekend hadden Umpire en ik weer een wedstrijd. Het ging netjes, maar niet uitmuntend, wat ook weer terugkwam in het puntenresultaat. We lopen er nu een beetje tegenaan dat Umpire de oefeningen wel beheerst, maar het nog niet dat beetje extra kan geven. Ook laat hij zich op wedstrijd wat minder zien dan thuis, hij kruipt dan een beetje in elkaar en is dan een stuk minder actief. Maargoed, verder hoor je me niet klagen, ik ben allang blij dat ie weer lekker loopt na al het gedoe van afgelopen zomer (is hier meer over te vinden: [GVL-ITP] Umpire Dressuur a/d Lange Teugel -terug in opbouw naar het Z ). Nu gaat het gewoon hoog tijd worden dat de puntjes op de i komen en we net een stapje verder kunnen gaan zetten.

Maargoed genoeg gepraat, hier het filmpje van de proef!

Daarnaast hebben we ook nog aan een aantal andere rubrieken meegedaan. Agility en Springen aan de hand heb ik een paar foto's van gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vindt Umpire altijd erg leuk om te doen naast het serieuze dressuurgebeuren :D

Commentaar en tips zijn uiteraard welkom, maar hou het netjes :) We doen ons best :)

Chaos

Re: Umpire op wedstrijd - Dressuur a/d Lange Teugel Klasse Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:42

Mooie fotos heeft mijn vriendinnetje marie gemaakt. <3
Gave pony zeg!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:20

Super Umpire :)
Ziet er weer netjes uit.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:08

Haha, ik zag jou wel stiekem af en toe met je zweep hem wat actiever maken :P
Jullie zijn en blijven een goede combi! Ik hoop het ooit nog tegen jou te mogen
opnemen op wedstrijd :D wel vriendschappelijk natuurlijk haha.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:20

Chaos schreef:
Mooie fotos heeft mijn vriendinnetje marie gemaakt. <3
Gave pony zeg!

Dankjewel! Ja Marianne heeft weer goed dr best gedaan!

loveidefix schreef:
Haha, ik zag jou wel stiekem af en toe met je zweep hem wat actiever maken :P
Jullie zijn en blijven een goede combi! Ik hoop het ooit nog tegen jou te mogen
opnemen op wedstrijd :D wel vriendschappelijk natuurlijk haha.

Haha ja thuis in de training heb ik mn zweep amper nodig, maar nu was ik wel blij dat ik m erbij had zeg, moest m soms echt even aansporen tot wat meer activiteit.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:12

Dat ziet er echt goed & plezierig uit :))

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:57

Zaten weer mooie stukken tussen Eline jullie gaan goed weer of niet?!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:16

KDS schreef:
Zaten weer mooie stukken tussen Eline jullie gaan goed weer of niet?!

Dankje! Ja we gaan absoluut weer de goede kant op :j

lottex schreef:
Dat ziet er echt goed & plezierig uit :))

Dankjewel!

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:07

Ziet er super leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:44

In het Z wordt er toch wel travers en appuyementen gevraagd of niet? Of kijk ik daar nou helemaal overheen :+ ? Ziet er wel leuk uit, maar mag zeker wat actiever en iets meer oprichting kan echt geen kwaad voor deze oefeningen :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 11:01

Travers niet, appuyementen wel, die zitten aan het einde.
Activiteit is inderdaad een groot punt. Thuis en op les werken we er hard aan, op wedstrijd kruipt ie toch nog steeds wat in elkaar helaas, en is het erg moeilijk om m zonder spanning en taktverlies toch actief te houden. Oprichting heb ik bewust nog wat minder gevraagd, dus dat je dat mist dat klopt ook :j Na zn operatie afgelopen zomer heeft het heel veel tijd gekost om hem weer terug op conditie te krijgen. Ik kan nu nog niet van hem verlangen om een hele proef netjes in de oprichting en meer naar de juiste verzameling te lopen. Kleine stukjes pakken we thuis nu weer mee en uiteraard is het de bedoeling dat hij dat straks (weer) een hele proef vol gaat houden. Maar nu was dat nog even teveel gevraagd voor hem en heb ik hem bewust wat lager ingesteld. Het ging me de afgelopen 2 wedstrijden vooral weer om, om een beetje in het ritme te komen en te kijken waar we deze winter echt aan moeten gaan werken. En dat is me gelukkig heel duidelijk geworden :j En goed om te zien dat het buitenstaanders ook opvalt.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:12

Ziet er super leuk uit! Ik wou dat de mijne zo liep! (maar die is ook nog maaar net bezig :p)

Maar omdat het haw is, toch even een puntje van lichte kritiek:
Als je van hand verandert zie ik je af en toe een beetje rommelen met je teugels. Probeer deze zo snel mogelijk op de goede lengte te krijgen, zodat je met juist teugelcontact de volgende oefening ingaat.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:09

Haha tis geen haw hoor ;) maar uiteraard bedankt voor het commentaar! Ik heb het filmpje nog even terug gekeken en ik zit inderdaad wat te rommelen zo nu en dan met mn teugels. Kan me ook herinneren dat er een draai in zat die ik er niet uitkreeg, dus misschien dat ik daardoor wat meer eraan zit dan normaal. Maar zal erop letten :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:12

ze lijkt niet helemaal zuiver? lijkt vooral alsof ze linksachter er moeite mee heeft, wat zich vertaald in een kort rechtervoorbeen. Kan zijn dat ik spoken zie hoor :) Vinft het wel een super leuke bezigheid zo met je shet :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:17

themuisje schreef:
ze lijkt niet helemaal zuiver? lijkt vooral alsof ze linksachter er moeite mee heeft, wat zich vertaald in een kort rechtervoorbeen. Kan zijn dat ik spoken zie hoor :) Vinft het wel een super leuke bezigheid zo met je shet :D

Nou grappig genoeg is het eigenlijk precies andersom :)) Toevallig is hij woensdag weer behandeld door een happy-athlete masseur Zijn linkerschouder is vaak een probleempuntje, waardoor hij rechtsachter linksvoor soms wat onregelmatig kan tonen. Het zit echter niet in de benen maar in de linkerschouder. Zie nu zelf direct ook alweer verschil in zuiverheid nu het allemaal weer goed los is :j

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:18

themuisje schreef:

Het viel mij ook op dat ze af en toe bijna tegen het onregelmatige aanloopt. Maar ik vond vooral linksvoor niet fijn...
Kan uiteraard zijn dat we beide spoken zien!

Verder vind ik het echt super leuk om te zien en het lange teugelwerk is ook gewoon super leuk om te doen!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:18

Ah oke :) fijn dat je het wel weet igg. Vondt het lastig te zien hoe het nu precies zat, maar dat er iets niet lekker zat had ik wel goed gezien dus. Fijn dat ze behandelt is. Lekker zo door gaan! volgens mij hebben jullie beide lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:20

themuisje schreef:

Dat dacht ik ook al te zien. :j
Ik bedoel het niet banketstaaf maar ik verwacht veel meer te zien van een Z combinatie. De schouderbinnen valt ie over de buitenschouder en vind ik hem niet bijzonder met het achterbeen, hij mag veel meer sluiten en verzamelder. Maar ik vind het lastig omdat het natuurlijk heel anders is dan onder het zadel.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:26

Joolien schreef:
themuisje schreef:

Dat dacht ik ook al te zien. :j
Ik bedoel het niet banketstaaf maar ik verwacht veel meer te zien van een Z combinatie. De schouderbinnen valt ie over de buitenschouder en vind ik hem niet bijzonder met het achterbeen, hij mag veel meer sluiten en verzamelder. Maar ik vind het lastig omdat het natuurlijk heel anders is dan onder het zadel.

Lees anders even mn post door waar ik een reactie plaatste op Bizzybijtje :) Daar heb ik al het een en ander uitgelegd.

En vergeet natuurlijk niet dat dit een ander niveau is dan het knhs dressuur. Het gaat hier over Shetlandpony's die sowieso wel een ander achterbeengebruik en ruimte in hun gangen hebben :) We doen ons best, en ik weet ook absoluut dat we er nog veel meer uit kunnen halen. Helaas hebben we een flinke periode niks kunnen doen vanwege zijn operatie en doen we hard ons best weer terug op niveau te komen! De 2 wedstrijden die ik nu weer heb gelopen met m afgelopen maand waren echt om weer te kijken waar we staan en wat er nog moet gebeuren. Maar dat heb ik in mn eerdere bericht ook al uitgebreider uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:28

Sorry daar heb ik overheen gelezen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:28

Joolien schreef:
Sorry daar heb ik overheen gelezen :)

geeft niet! Maar dan hoef ik het niet 2 keer uit te leggen :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:11

Umpie doet het weer hartstikke goed, leuk hoor! :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:16

Ik vind zijn been gebruik niet zo slecht eigenlijk :D Shetlanders zijn nou eenmaal geen duurgefokte sport paarden maar lekkere pluisjes. En idd, het niveau van deze wedstrijden is totaal anders dan die van de reguliere wedstrijden. Ik denk voornamelijk omdat het werk aan de lange teugel veel meer moeite kost om te doen

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:16

Dat ziet er super uit!
Jullie hebben al heel wat trainingsuurtjes in zitten dat kun je wel zien :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:07

loveidefix schreef:
En idd, het niveau van deze wedstrijden is totaal anders dan die van de reguliere wedstrijden. Ik denk voornamelijk omdat het werk aan de lange teugel veel meer moeite kost om te doen

Ik ben benieuwd of je dit oprecht denkt? Ik vindt het totaal onvergelijkbaar.