Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rockwitch schreef:Leuk om te lezen, heb zelf ook al wat cursussen bij Annemarie gedaan en kom er elke keer weer met een super ervaring vandaan.
Fijn dat je paardje het toch zo goed oppakte na een wat heftig begin. Spannend he om het dan zelf te doen met je paardje. Weet precies hoe het voelt, ik had die van mij ook bij me.
mang schreef:Als ik het goed begrijp.. Je hebt je paard uit de opfok gehaald. Naar een vreemde omgeving gebracht. Daar opgesloten in een kleine ruimte met hekken, en daar heb je hem door een vreemde zo laten behandelen?
Ik vind de join up sowieso niks, maar in deze situatie kan ik er al helemaal het positieve niet van in zien.. Het spijt me zeer
Tendance schreef:Fijn, dat jullie het leuk hebben gehad, maar ik zie het nut van Join up nog steeds niet in!
In het filmpje van Annemarie met Mooni had ik verwacht, dat ze eerst zou proberen of hij achteruit zou gaan als ze op hem afstapte, maar dat doet ze niet. Ze geeft hem een klap nog voordat ze nadert.
Nu heb ik dus niet het gevoel, dat hij begrijpt, dat als ze nadert hij voor haar achteruit moet, maar gaat nu achteruit om van dat ding dat ze vast heeft geen lel te krijgen.
Sorry, maar ik zeg dan: Geef eerst aan wat je wilt en pak dan door, maar geef wel een teken.
Niet mijn ding dus!
KG_Images schreef:Wat leuk op dit te lezen Sharon! Wist niet dat je op Bokt zat
Ik heb ook onwijs veel geleerd van deze cursus. Heb het erg naar mijn zin gehad en het heeft me geïnspireerd. Ga er ook zeker nog meer volgen
mang schreef:Als ik het goed begrijp.. Je hebt je paard uit de opfok gehaald. Naar een vreemde omgeving gebracht. Daar opgesloten in een kleine ruimte met hekken, en daar heb je hem door een vreemde zo laten behandelen?
Ik vind de join up sowieso niks, maar in deze situatie kan ik er al helemaal het positieve niet van in zien.. Het spijt me zeer
H_Nalanta schreef:Was er een reden dat je een JU met hem ging doen of was het gewoon voor de leuk?
Vind het nl not done om een JU te doen met een paard die dat niet nodig heeft. IMO is een JU het psygisch breken van een paard en als dat niet nodig is, ook niet doen dus! Vind het helemaal nogal wat om het twee keer te doen.. Zeker omdat een JU max 3x in een paardenleven mag worden toegepast..
Tendance schreef:En nu weet je wel precies wat je moet doen?
Wat heeft je paard volgens jou nu precies geleerd en wat heeft het jullie relatie opgeleverd?
H_Nalanta schreef:Nouja, als je al met die instelling met een jonge hengst gaat beginnen..
Maargoed, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Heeft Annemarie ook uitgelegd wat voor effect een JU heeft op het geestelijke deel van het paard?
Tendance schreef:Is het overigens een goedgekeurde hengst?
Als dit niet het geval is... Waarom laat je zijn ballen dan niet verwijderen?
Dan heb je een ruin en verlies je gelijk de hengsten gedragingen.
geerke schreef:tja....ik heb het filmpje na precies 60 seconden al uitgezet.....dit is zo mijn ding niet.
Maar gelukkig vind jij het zelf wel leuk.En daar gaat het om.
HELder schreef:@H_Nalanta: Je geeft aan dat je met een JU een paard psychisch breekt en dat je het maar 3 x in een paardenleven toe mag passen. Heb je misschien ook een bron waar die informatie in staat? Daar ben ik namelijk erg geinteresseerd in!
HELder schreef:Leuk dat het zo goed is gegaan TS. Ook leuk dat er zoveel andere paarden waren. Van elkaar leer je een heleboel. Ga je nog vervolgcursussen met hem doen?
@H_Nalanta: Je geeft aan dat je met een JU een paard psychisch breekt en dat je het maar 3 x in een paardenleven toe mag passen. Heb je misschien ook een bron waar die informatie in staat? Daar ben ik namelijk erg geinteresseerd in!
geerke schreef:wat is het nut van een paard psychisch te breken?
Ik ga toch al een jaar of 35 met paarden om....verschillende rassen,hengsten,merries,ruinen....maar ik wist niet dat je een paard psychisch moest breken.
Tendance schreef:Lijkt me een heel goed idee van je om hem te laten castreren. Als een hengst niet goedgekeurd is en dus niet gebruikt wordt voor dekkingen, dan kwel je hem alleen maar door hem hengst te laten.
Op denk duur zal hij altijd alleen moeten staan, wordt gek van zijn hormonen als er merries in de buurt staan enz...