Lange teugelles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Lange teugelles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:51

Gister hebben wij in Noordwijkerhout meegedaan met de lange teugelles van Piet Bakker, georganiseerd door Ellis (Nouvel@bokt).

Onze pony's lopen vooral wedstrijden in het vierspan en ook in het enkelspan. Wij trainen de pony's regelmatig aan de lange teugel omdat we te groot zijn om erop te rijden en ik in me eentje geen pony voor de kar wil zetten. Om ze toch dressuurmatig te trainen zijn we dus bij het werken aan de lange teugel terecht gekomen, maar we hebben eigenlijk nog nooit les gehad.
Totaal hadden we gister vier pony's mee. Ik heb zelf 2 lessen achter elkaar meegedaan.

De eerste les deed ik met Obelix (zwart, ruin, 12 jaar), met hem start ik enkelspan klasse M dressuur (1x gestart) en hij loopt met het vierspan in de wedstrijden dressuur/vaardigheid en indoormarathons.

Met Romy deed ik de tweede les. Romy was mijn eerste pony en ken haar vanaf dat ze 5 maanden is. Vanwege een knieblessure loopt ze niet meer mee met de wedstrijden met het vierspan. Romy is liever lui dan moe en houd veel van eten. (Piet vroeg of ze drachtig was :o ) Ze staat al continue met graasmasker op en werkt 5 dagen in de week, maar het lukt nog niet om haar af te laten vallen.

Genoeg verteld, hier de foto's....

Obelix
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin met wat schouderbuitenwaarts
Afbeelding

Tegelijk met zijn broer schouderbuitenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

Knappe pony <3 (vraag me alleen af wat ik doe, lijkt net alsof ik ren, maar weet dat ik dat niet heb gedaan :P )
Afbeelding

Romy
Afbeelding

Schouderbuitenwaarts
Afbeelding

Doel met romy is vooral om haar der rug wat meer te laten gebruiken, lukt hier nog niet
Afbeelding

Piet aan de slag met Romy
Afbeelding

Dit ziet er al beter uit
Afbeelding

Ik ga echt niet stil staan hor baas!
Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:04

Leuke foto's!

Ik heb echt genoten van jullie met dat kleine spul!
Wat kunnen ze super lopen zeg! :j

Obelix is echt geweldig! <3

__Nicky

Re: Lange teugelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:12

Ziet er super leuk uit!

Wilde nog komen kijken maar ben het compleet vergeten...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:41

Wat leuk dat je ook een les van Piet hebt gevolgd! Knappe pony's heb je en het ziet er keurig uit :)

ilovemoney

Re: Lange teugelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:35

Jaa de foto's zijn echt leuk geworden, ik mis alleen saskia in het topic!

Het word echt tijd dat je keer mee doet in maren-kessel met je shetten!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 18:47

Bedankt voor de leuke reacties!
@ Dominique, heb alleen topic gemaakt van mijn eigen pony's alleen maistro stond er een keer op. De andere meiden moeten zelf maar een leuk topic maken.