Brownie Bobber aan de longe!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiichi

Brownie Bobber aan de longe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 20:49

Halloo !!

Sinds maandag heb ik een eigen paardje! *\o/* Vanwege herexamens in Belgie kon ik haar nu pas voor het eerst zien (ken haar al wel vanaf haar geboorte).

Vandaag werd het dus tijd om er een zadel op te leggen en kijken hoe ze reageerde hierop (wilde ik graag snel doen, omdat ik hier voldoende hulp heb en in Belgie niet).
Ze heeft voor de kar gestaan en is gewend aan klapperende dingen op haar rug en singels e.d. dus we verwachtten geen gekke dingen van haar en die bleven ook uit :j

Ten eerste, meet Brownie Bobber.
"Dag Amber, ik heb je gezien hoor!"
Afbeelding

" Ik weet niet precies waarom je zwaait en ik weet ook niet wat stilstaan is, dus ik kom dicht op je staan"
Afbeelding
(niet handig om foto's te maken van een paard wat lekker geknuffeld wilt worden)

Aan de longe:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even in het kort: Ze vond de beugels af en toe wel vervelend (ging harder lopen) maar heeft ook met haar neusje over de grond gelopen. De " ho" zat er minder goed in vandaag, maar heb ook gestapt. Ze trok behoorlijk veel aan de longeerlijn, maar moest haar even op een kleinere cirkel houden i.v.m. fotograve.

Daarna het zadel heen en weer bewogen, was natuurlijk niks aan voor zo'n ervaren paard als zij 8-) en toen gaan hangen/liggen/gewicht leggen op het zadel, ook niet zo erg. Uiteindelijk been eroverheen, toch spannend moment, maar na een minuutje aaien en praten was de spanning weer weg (persoon die foto's had gemaakt hield paard vast bij hoofd). Hierna gestopt met enge dingen, mag ze lekker verwerken.

Ik vertrouw er nu op dat, wanneer ze bij mij in Belgie staat, dat ik haar verder zadelmak / ingereden krijg (komen nog enkele korte oefensessie's).

:wave: Gr. Amber

ps. Foto's gemaakt met Nikon D3100 maar met onervaren fotograve, vandaar de fotokwaliteit.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:23

Leuk paard :j
Ziet er allemaal rustig en ontspannen uit :)
Ben ook blij om te zien dat jullie met een halster longeren en niet meteen aan een mond gaan trekken +:)+

xJolijn

Re: Brownie Bobber aan de longe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:55

Leuke foto`s!
Idd goed dat je met een halster longeert, het ziet er erg vriendelijk uit =)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:00

Gebruik wel een longeer stukje, dat maakt het nog even vriendelijker!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:06

Wat leuk zeg :D
veel plezier met haar en ik nogmaals tis een mooi paardje

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:10

aerdenhout1 schreef:
Gebruik wel een longeer stukje, dat maakt het nog even vriendelijker!

Of juist niet, want dan 'trek' je aan de verkeerde kant, en dat isvoor een paard die het nog moet leren niet zo duidelijk ;-) Halster zoals ze het hier hebben gedaan vind ik een betere oplossing. Nu nog ff leren dat ze niet moet trekken (stukje bak afzetten?)

Maar mooi paard en gaat zo te zien helemaal goed komen. :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:11

idd fijn om te zien dat je niet aan het bit zit, maar zou de beugels toch opsteken, naar mijn idee word een paard daar alleen maar "afgestompt" (groot woord maar zo begint het wel) omdat ze wennen aan de beugels/hakken die tegen de buik aan komen en ze uiteindelijk negeren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:13

Denk je dat ze nu doet Toydoll??

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 22:44

Longeerstukje is miscchien wel een goed idee, hoewel ze normaal niet zoveel trekt aan het halster, want dan kan ze op de grootst mogelijke volte lopen. Aan halster longeren gebeurd altijd op stal, nooit aan het bit. Beugels hingen nu expres naar beneden, om te peilen wat haar reactie was op klapperende dingen, verder zullen deze altijd opgestoken zijn, of ligt er helemaal geen zadel op.

Bedankt voor alle reacties!

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:59

Gefeliciteerd Amber en ze lijkt echt op haar moeder zeg <3

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 23:34

Dankjewel Tjoekie, inderdaad, ik zie heel veel van Nugget in haar terug. Zowel gedrag als af en toe uiterlijk :j