AV hengst - Fadigho longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Fadigho

AV hengst - Fadigho longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:30

Hoi allemaal,

ik ben een paar weken niet op bokt geweest aangezien ik 10 dagen op
vakantie ben geweest, en omdat ik best veel moet werken en veel met
fadigho heb getraind, ben ik niet echt op bokt kunnen rondneuzen .. dus hier weer
een update van Fadigho. Voor de mensen die Fadigho niet kennen :
3-Jarige, Arabische hengst. Geweldig karakter!

ik heb een filmpje gemaakt van 't longeren .. dan kunnen jullie eens zien
hoe hij loopt, Hoop dat jullie 't leuk vinden !!

bij deze: mijn moeder longeert Fadigho, :)

Groetjes, Michelle.
Laatst bijgewerkt door x_Fadigho op 12-08-11 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Re: AV hengst - Fadigho.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:31

Geen filmpje helaas...

x_Fadigho

Re: AV hengst - Fadigho longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:32

Nu wel, :$ sorry..

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:44

mooi paard, maar dit heeft niets met goed longeren te maken, dit is een paard tussen 2 touwtjes ronddraaien. De houding is niet goed, schouder gesloten en ze staat in het leidend gebied. Er is geen duidelijk middelpunt, en ik vind die gedraaide en op de grond liggende lijnen levensgevaarlijk. Ik zou een lesje longeren nemen, veiligheid voor alles.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:48

Beestje is 3 en loopt op een behoorlijk klein cirkeltje. Best belastend voor hem.. Ik zou em wat meer ruimte geven op de cirkel.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:14

Ciara & Jana_en_Ik.. hoezo lesje longeren, das gewoon onzin vind ik.. en zo klein is die volte niet
ik geef hem voortaan meer ruimte, ( zoals vandaag ook.. een véle grotere cirkel ) & Ciara, het is een hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:19

ga eerst eens bij meneer Haanstra in de leer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:21

die zal wel dol zijn, van deze cirkel verder ziet het er keurig uit hoor, maar ik vind inderdaad de volte veelste klein.
maar je moeder longeert verder keurig vind ik hoor

kleine wijziging in het bericht als toevoeging moet je moeder wel erg goed opletten op dat touw wat daar rond slingert, dan kan echt levensgevaarlijk zijn!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:23

Ben het ermee eens dat die meer ruimte moet hebben op de volte.
Ook zie ik net staan dat het je moeder is.
Ze moet stiller blijven staan, ze loopt te veel mee waardoor ze geen leidende functie meer heeft.
Het paard moet werken en baasje niet ;) Pas ook echt op met al die lijnen op de grond en in de hand lijkt het nogal veel op lekker vast te kunnen houden.
Ook mag die wat actiever lopen. Heb het idee dat Fadigho een beetje sloft. Laat hem wat actiever lopen dan gaat die zijn achterhand ook mooi actief gebruiken.
Ver erg leuk paard. En loopt lekker laag zo aan de longe.
Ook vraag ik me af of jullie stemhulpen gebruiken? Ik heb hier geen geluid dus kan het niet horen.
Maar rond 4:26 wordt die abrupt naar stap getrokken. Dus vraag ik me af of dit een correctie was na stemhulp of dat jullie dit niet gebruiken

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:26

Niet echt fijn om naar te kijken dit. Zoals Jana-en-ik zegt: je laat je paard op een veel te kleine volte lopen, dat is nog te belastend voor zo'n jong paard. Maar ik erger me nog het meest aan die touwen op de grond. Het zal je maar gebeuren dat het touw om je been draait en dat het paard schrikt en weg rent. Of nog erger, je paard raakt met zijn benen verstrikt in de touwen. Verder klopt je positie ten opzichte van het paard niet. Een lesje longeren is dus eigenlijk een hele goede tip.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:27

Ik denk dat Ciara het goed bedoeld hoor. Daarnaast heeft ze heeft waarschijnlijk over je moeder die in het leidend gebied staat en niet je paard, en dat is volgens mij geen hij ;)
Wij kunnen alleen op het filmpje zien wat er gebeurd en niet hoe jij het vandaag hebt gedaan.. Wat wij nu kunnen zien is dat de longeercirkel vrij klein is en dat de houding/manier van longeren van je moeder niet helemaal correct is.

Wanneer je een filmpje (of foto's) op Bokt zet, kun je feedback verwachten. Misschien komt het niet altijd zo over, maar het is bedoeld om je te helpen. Hier kun je weer van leren. Niemand doet het in één keer goed.. ook jullie niet, maar ook ik niet en waarschijnlijk ook Ciara niet.. In plaats van direct in de verdediging te schieten kun je misschien ook wat meer uitleg vragen waarom Ciara en Jana_en_ik dat zeggen ;)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:29

met dubbele lijnen kan je zoveel meer doen dan alleen maar klein rondjes te draaien. Probeer bv ook eens een stuk rechtuit. De bak kan veel meer benut worden.
Je moeder moet ook meer op haar positie letten, komt steeds veel te veel voor te staan.
Wat betreft de lijnen, persoonlijk ben ik er geen voorstander van dat ze zo op de grond liggen, de kans is groot dat je er in gaat staan.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:32

K_im schreef:
In plaats van direct in de verdediging te schieten kun je misschien ook wat meer uitleg vragen waarom Ciara en Jana_en_ik dat zeggen ;)

En ik dacht dat ik dat zelfs al wel redelijk goed gedaan had in mijn post :Y) Maar goed, hopelijk volgende keer een grotere minder belastende cirkel dus

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:33

Oke, de touwen geef ik gelijk in want daar kan ik ook niet tegen, en dat zeg ik niet omdat jullie dat willen horen, maar omdat 't zo is.. zelf kan ik niet overweg met z'n lange longeerlijnen, maar als Fadigho in een grote cirkel gaat lopen dan heb je idd ook minder touw, nogmaals zal ik er ook op letten dat hij in een grotere volten gaat lopen, en dat hij meer zijn achterhand gaat gebruiken.
we werken ook met de lijnen, en dan rechtuit lopen en figuren maken :).
en wat betrefd de positie van mijn moeder, ik zal het haar zeggen.

Bedankt voor de reacties.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:05

Nou dat moet dus helemaal goed komen als jullie dat doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:11

ITP---> GVL-ITP