* Uitwerking 'op het blok' met Obbe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

* Uitwerking 'op het blok' met Obbe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:41

Hoi allemaal :wave:

Een tijdje geleden ben ik met Obbe begonnen aan vrijheidsdressuur.
Aangezien er al een stronk in de bak lag ben ik eens gaan kijken of hij daarop wilde gaan staan.
Dit pakte hij heel snel op en nu zijn we bezig om dit uit te werken :j
Uiteindelijk wil ik hem op afstand op het blok krijgen en hem dan de jambette laten doen.

We zijn tot nu toe zover :) :

Let alsjeblieft niet teveel op de muziek, ik kon niks fatsoenlijks vinden :=

Als je niet het hele filmpje wilt kijken, vanaf 2:19 staan er nog wat 'stills'

Captain

Re: * Uitwerking 'op het blok' met Obbe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:48

Goed begin hoor! :D
Wat je kunt doen tegen het omklappen van het blok is een plank er onder slaan, dan klapt hij minder snel om. Zo dus: http://lh3.ggpht.com/_yA1UPpgobJM/Srjly ... 5_w2cV.jpg
Verder kan je paard nu volgens mij al wel prima zelf op het blok stappen als je aan de andere kant van het blok gaat staan en hem lokt met een snoepje. :D
Ik zie in je filmpje dat je paard de Jambette doet en jij daarop ingaat door het commando te geven, dat moet je niet doen! Hij bedelt namelijk. Op het moment dat hij Jambette doet zonder dat jij het commando hebt gegeven moet je dat negeren anders blijft hij dit doet.
Verder ziet het er echt al heel goed uit! :j Wordt je niet gek van die rennende hond langs de bak? :')

vivianw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:53

H_Nalanta schreef:
Goed begin hoor! :D
Wat je kunt doen tegen het omklappen van het blok is een plank er onder slaan, dan klapt hij minder snel om. Zo dus: http://lh3.ggpht.com/_yA1UPpgobJM/Srjly ... 5_w2cV.jpg
Verder kan je paard nu volgens mij al wel prima zelf op het blok stappen als je aan de andere kant van het blok gaat staan en hem lokt met een snoepje. :D
Ik zie in je filmpje dat je paard de Jambette doet en jij daarop ingaat door het commando te geven, dat moet je niet doen! Hij bedelt namelijk. Op het moment dat hij Jambette doet zonder dat jij het commando hebt gegeven moet je dat negeren anders blijft hij dit doet.
Verder ziet het er echt al heel goed uit! :j Wordt je niet gek van die rennende hond langs de bak? :')

haha, die foto is grappig!
meestal heeft de trainer/trainster de zweep

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:56

Bedankt voor de tip van het blok :)
Ik heb het al eens geprobeerd met lokken maar het lukt nog NET niet ;p
We moeten inderdaad gaan oefenen dat hij eerst op het blok gaat staan en pas de Jambette doet als ik het zeg, heb je helemaal gelijk in :j
Ik negeer het ook volledig als hij het doet als het niet de bedoeling is.
Haha, die rennende hond zit normaal altijd binnen als ik met de paarden bezig ben, maarja het blijft een border collie he, altijd bezig :')
Tijdens het rijden zie je ook dat ze de bak in komt, en dat ik haar bij het blok laat liggen.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 23:27

Iemand anders nog tips voor ons? O:)