Cobe flikkert van het blok af!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe flikkert van het blok af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:57

Ze zeggen dat een ezel zich geen 2x aan dezelfde steen stoot .. dus vanaf vandaag mag ik [***] officieel geen ezel meer noemen :+
Denk je een stevig blok te hebben, eentje waar zelfs trekpaarden zonder problemen op staan, maar [***]-proof is het toch niet :7

En het leukste is (vooral voor mij dan :P) dat hij zich er geen zak van aantrekt, en gewoon net zo hard weer terug dat blok op gaat, maar het afleren om het gevaar op te zoeken gaat nog een hele klus worden :Y)

Maar gelukkig kan hij ook normaal doen :+
We begonnen het spelen met wat los rondrennen/spelen. Ik had hem gewassen en wilde hem laten opdrogen, dus vandaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En degene die hem kennen weten het .. als er een hindernis is wordt deze gesprongen .. zelfs als het nog helemaal geen hindernis is }:0
Afbeelding

Toen hij wat begon af te zwakken hebben we nog eens point to point gedaan. Dit was de 2e keer. De bedoeling van point to point is dat je 2 pionnen hebt, en dat je tussen deze pionnen een bepaald iets vraagt. Bv. gewoon stappen, of draven, of schouder-binnenwaarts of later passage of uitstrekken of ... Het leuke ervan is dat sommige pony's er erg van gaan meewerken, omdat ze weten dat ze maar een stukje 'moeten' en dat ze dan een beloning krijgen. Voor [***] werkt dit dus super :Y) :))

Maar hij vindt de kegels zelf ook wel wat, uiteraard... :+

En wat basis-oefeningen :)

Wilde proberen of ik hem kon sturen & laten springen, maar zelfs een balkje had hij niet al te erg zin in dus dat hebben we niet gedaan. Omdat hij wel weer graag met z'n voeten bezig was en ook alweer was proberen op mijn hindernisblokken te gaan staan (hopeloos geval is het :') ) heb ik het echte blok uitgehaald en hebben we daar nog wat mee gespeeld :)

Op volgend filmpje de eerste keer 'jambette' *\o/* Het is nog verre van jambette, maar dat is het op de grond ook niet :+ Ik wilde gewoon eens zien wat hij deed als ik hem op het blok zou vragen z'n been richting zweep te bewegen. Hij deed het niet slecht :D

En toen kwam het fameuze moment :') In slowmotion ziet het er zo uit ...

Je bent [***] of je bent het niet hé :Y)
Bedankt voor het kijken! :D

Ps: moest iemand bij het kijken van de filmpjes denken: joh, wat doet die overenthousiast & gehaast .. klopt helemaal :j Ik was ook erg enthousiast, soms heb ik van die momenten :P en dat gehaast heb ik beetje express gedaan. Ik heb gemerkt dat dit soort dingen, alles kort & snel, beter werkt bij hem, dan houdt hij z'n aandacht er meer bij .. alhoewel hij soms toch nog wel afgeleid wordt door pionnen of dat soort toestanden :Y) :))

Vke

Re: Cobe flikkert van het blok af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:15

grappig dat je ook steeds zegt dat hij een "varkske" is.....kzeg dat hier ook tegen den deze. ;-)
hij is idd wel heel erg enthousiast met z'n benen hé...alles wat hij ziet moet hij onderzocht hebben. :-)
hij is erg mooi....benieuwd of deze miss zulke dingen leuk zou vinden.
veel suc6 nog met alle oefeningen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:21

Gehe gekke Cobe _O-

Ik ga het heel stil zeggen, maar ik heb het idee dat hij weer wat aangekomen is :oo Wat handig is om het wat preciezer bij te houden, een meetlintje. Elke 2 weken/maand even zijn gewicht opschrijven, meetlintje is niet heel precies, maar beter dan schatten. Het grote verschil merk je wel maar de wat kleinere verschillen niet, daar komt een lint handig bij..*niet tegen hem zeggen dat ik dit heb gezegd hoor*

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:43

Haha, wat een leuk topic weer :)

Dat point to point vind ik wel een goede oefening voor hem, doet hij goed :))
En die jambette vind ik ook al mooi hoor!

En tja, dat blok... Zoals je zelf zegt : het blijft Cobe :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:57

Haha, Gekke cobe :')
Jullie topics zijn altijd leuk :D
Mijn shetlander gaat ook altijd op de rand van het blok staan, en dan valt het blok om of hij schuift eraf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:59

@ Vke : hahaha, geweldig! Als het op elk gebied zo overeen komt dan komt het wel goed :Y) :))
Misschien zijn zo'n dingen ook wat voor die van jou :j Maar dan moet er wel eerst een stuk basis in ;) Altijd belangrijk :Y)

@ ZJ : hij heeft je niet gehoord hoor :Y) Maar je hebt helemaal gelijk :j Heb ik trouwens geen meetlint voor nodig :+ :)) Probleem is dat ik met betrekking tot gras weinig te kiezen heb. Hij stond de laatste weken op een stuk waar de anderen al eens opgestaan hadden (had ondertussen wel even rust gehad) en hij dan alleen met stripbegrazing. Nu staat hij weer op een volledig vers stuk, ook wel met stripbegrazing, maar ook met een merrie bij hem. En ik heb het idee dat hij dan meer eet .... Of zeg maar vreet ... omdat hij schrik heeft dat er anders niks overblijft := Maarja, ik kan niet zeggen 'ik wil het zus & zo' .. dus ja, is best wel moeilijk :=

@ Lottex : dank je wel! De jambette met het laatste been vond ik eigenlijk wel super, daar hield ie hem zelfs eventjes stil! (om dan verkeerd neer te zetten en naast het blok te staan, maarja, dat kan gebeuren natuurlijk).

@ Jin159 : thanks! :D [***] zoekt het ook echt op :j Waarom weet ik niet, hij weet best dat hij in het midden moet staan om stevig te staan. Op de rand is op zich ook geen ramp, maar als je daar dan ook nog met zowat heel je gewicht op gaat steunen is het natuurlijk een beetje teveel van het goede :') Maar volgens mij geeft hem dat een kick ofzo :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 05:53

Prachtig :+
maffe maar volgens mij oh zo leuk trainbare pony heb je daar :D
beetje karakter tonen, dat mag ik wel :P

Wel echt top dat hij er vervolgens weer gewoon zo opstapt, de meeste paarden vinden dat toch echt heel heel eng dan, want hij beet toch?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:31

Daarom vind ik deze blokken zo gevaarlijk, ze klappen snel om als een paard op de rand gaat staan.
Ik zou persoonlijk wat meer geld uitgeven voor een groter en veiliger blok. Veiligheid staat voorop, helemaal als het om de benen van je paard gaat. :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:56

Volgens mij helpt een brede plant aan de onderkant ook (van 1 bij 1 bijv.) maar dat word wel lastig verslepen..

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:28

Haha heerlijk dier, ik heb stiekum je topic's bij gehouden, ziet er super leuk uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:56

@ VisibreTeam : haha, aan karakter ontbreekt het niet bij hem hoor, geen probleem :Y)
Prachtig ook hé, dat hij gewoon doorgaat .. na de 2e keer dacht ik van: ai, nu is het gedaan. Maar neen, gewoon weer erop :+ Wel gek eigenlijk, in het begin toen ik dat blok had moest hij er niks van weten, volgens iemand was hij er bang van (ik heb het altijd meer gezien als er gewoon geen bal aan vinden :+ ) en ineens is er ergens een klik gekomen en nu doet hij niks anders meer dan erop kruipen als het er staat :')

@ H_Nalanta : ik dacht dat jij dit blok ook had?
Het is in principe veilig genoeg, het houdt zelfs trekpaarden ... Maar ze moeten er wel een beetje fatsoenlijk op gaan staan natuurlijk, en dat heeft ie nog niet door (alhoewel, ik denk net dat hij het wel door heeft, als je met hem bezig bent lijkt het alsof hij express z'n voeten lomp neerzet, zal van een beetje spanning houden zeker :') ). Wat zou groter & veiliger zijn en wat zou dat kosten? Het moet wel makkelijk verplaatsbaar zijn (en met makkelijk bedoel ik héél makkelijk ... dit blok is eigenlijk zelfs al te zwaar voor mijn gewrichten).

Het blok levert trouwens ook geen problemen op als hij op de kant gaat staan en z'n gewicht een beetje op z'n gat houdt. Maar als hij met 1 voet helemaal op de rand staat en daar echt met z'n gewicht op gaat leunen, tja, dat is blijkbaar wat anders .. Maar welk blok blijft onder zo'n omstandigheden wel staan? Mij lijkt het namelijk helemaal niet de bedoeling dat ze er zo op gaan hangen :+

@ ZJ : zo'n plank lijkt me inderdaad niet meteen handig, en dan kunnen ze er nog langsschuiven natuurlijk .. Het valt dan misschien niet meer om, maar ze kunnen er nog mee verongelukken als ze willen :+

Maar weet je .. ik heb zoiets van: hij weet hoe het moet, hij weet waar hij z'n voeten moet zetten om stevig te staan .. Als hij ervoor kiest om dat niet te doen .. Kinderen moeten ook de gevolgen leren van hun acties :P En dan kan je wel roepen 'veiligheid, die arme benen, etc.' maar als je gaat springen of andere dingen doen kunnen ze zich ook bezeren ... Alles houdt een risico in, zelfs VD-en zonder attributen .. Zo denk ik. Wat niet wil zeggen dat ik al het gevaar op zoek en hem express gevaarlijke dingen zou laten doen, maar bij zoiets als dit heb ik iets van "zelf weten" .. Hij weet het goed genoeg hoor .. Dat zie je ook aan het feit dat hij er gewoon weer opkruipt alsof er niks aan de hand is :+

@ ilovemoney : dank je wel! :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:57

Ja is ook zo, maar zo'n plank zorg er wel voor dat hij dan niet mee klapt. Al hoewel, volgens mij moet hij ook gewoon niet zo dommig doen haha :') (Hier ook zo een.. _O- )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:07

Nee, mijn blok is 2 keer zo groot, speciaal om dit soort dingen te voorkomen. :)
Tsja, een groter blok wordt natuurlijk gelijk een stuk duurder en ik moet zeggen dat die van mij ook énorm zwaar is haha! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:46

Hmm ja, dat lijkt me inderdaad niet haalbaar := Ding moet wel kunnen verplaatst worden en ik heb met deze al moeite :+

Mijn gevoel in deze is ook 'hij moet maar niet zo lomp doen'. Hij weet goed genoeg dat hij gewoon fijn in het midden kan staan en dat dan alles stevig is. Als hij anders verkiest .. tja .. dan kan het wel eens misgaan :+ Onder de indruk is hij er in ieder geval niet van :') En het is ook niet zo dat hij elke keer hij erop gaat staan er vanaf flikkert :+ Met betrekking tot kans op blessures heb ik iets van 'dat kan altijd & overal gebeuren", dan zou ik ook niet meer mogen springen met hem enzo. Ik heb hem trouwens eergisteren (dus voor de training) met een beenwond(je) van de weide gehaald .. en dat blok staat toch echt niet in de weide :P

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:59

Jouw paard is echt echt echt grappig. :') Ik heb echt ontzettend moeten lachen, super leuk!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:52

_O- ik heb dubbel gelegen om je slow motion clipje. Gewoon omdat het hem echt niets kan schelen. Erg leuk om te kijken en wat zijn jullie een leuk team zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:47

:o Dank jullie wel Jeany & LecyTinker :D :D
(ook bedankt voor het team-compliment :o )

Binnenkort eens een compilatie maken: [***] & de blok-avonturen :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:38

Whaha Cobe is echt grappig,zo dom en lomp :')

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:05

heb echt met een lach je fimpjes bekeken echt geweldig.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:46

Wat een lomperd :') Heel herkenbaar, maar die van mij vond (toen hij eenmaal doorhad dat hij om kon vallen) het leuker om te kijken in hoeveel verschillende manieren hij hem om kan gooien :+

Die slomotion ook :+

Manddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 03:03

Geweldig paardje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:20

Dank jullie wel allemaal! :D
Fijn dat we mensen aan het lachen kunnen maken :Y)

@ thoraklover : _O- Moet zeggen dat ik daar bij die van mij momenteel ook een beetje schrik voor heb :+ Ben benieuwd wat hij er volgende keer mee gaat doen :Y)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:08

Ahgossie dat smoeltje van hem toen je naar hem toe liep <3
Heerlijke pony!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:53

Sorry, maar ik vind het er echt niet grappig uitzien.
Eerder gevaarlijk.
Je blok ziet er veel te klein uit.
Cobe staat af en toe ook niet goed voor het blok (schuin)
Hij plaatst zijn voeten dan ook niet in het midden van het blok, maar op het randje.
Als je hem daarin begeleid, gaat het vast snel beter.
Ik zou wel opzoek gaan naar een ander blok.
Dat is een stuk veiliger en voorkomt een hoop ellende :)
De rest ziet er allemaal goed uit! :)