Sinds een week is Sjamaan mijn nieuwe paard, hij is een PRE x Fries hengst. Ik wist dat hij al best veel ervaring had met VD, maar wist ook dat er al een hele tijd niet actief met hem getraind is. Ik heb inmiddels contact met zijn eerste eigenaresse en die heeft me het een en ander uitgelegd over de mail en vandaag ben ik eens gaan kijken of hij nog wat kunstjes wist!

Eerst heb ik hem de jambette laten doen, dat ging perfect toen hij zag dat ik snoepjes voor hem had, haha! Hij ging de jambette wel vaak achter elkaar doen, en daar wil ik eerst mee aan de slag dat hij hem maar één keertje doet, wat overigens al heel goed ging op het einde.

Daarna het commando gegeven voor het steigeren, nouja die wist 'ie nog wel maar dat is ook wel vaker met hem gedaan. Dat gaf erg mooie plaatjes

Daarna gekeken of hij het compliment nog wist, die moest van wat verder weg komen volgens mij, haha! Maar die deed 'ie na wat oefenen ook prima.
Klik, is wat een gekke foto!
Hij kent meer kunstjes, maar ik wil het eerst bij deze kunstjes houden totdat hij leert dat hij de jambette maar één keer hoeft te doen en ik Sjamaan wat beter ken. Als dat in orde is gaan we verder met andere kunstjes.
En nog een leuke afsluiter, samen met mijn toppertje

Dat waren ze weer.
Groetjes Nyckle