Sjamaan voor het eerst met mij aan de VD!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sjamaan voor het eerst met mij aan de VD!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:24

Hallo allemaal,

Sinds een week is Sjamaan mijn nieuwe paard, hij is een PRE x Fries hengst. Ik wist dat hij al best veel ervaring had met VD, maar wist ook dat er al een hele tijd niet actief met hem getraind is. Ik heb inmiddels contact met zijn eerste eigenaresse en die heeft me het een en ander uitgelegd over de mail en vandaag ben ik eens gaan kijken of hij nog wat kunstjes wist! :D Dus toen heb ik mijn broertje m'n camera in zijn handen gedrukt, en die heeft wat foto's gemaakt.

Eerst heb ik hem de jambette laten doen, dat ging perfect toen hij zag dat ik snoepjes voor hem had, haha! Hij ging de jambette wel vaak achter elkaar doen, en daar wil ik eerst mee aan de slag dat hij hem maar één keertje doet, wat overigens al heel goed ging op het einde.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het commando gegeven voor het steigeren, nouja die wist 'ie nog wel maar dat is ook wel vaker met hem gedaan. Dat gaf erg mooie plaatjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gekeken of hij het compliment nog wist, die moest van wat verder weg komen volgens mij, haha! Maar die deed 'ie na wat oefenen ook prima.
Klik, is wat een gekke foto!

Hij kent meer kunstjes, maar ik wil het eerst bij deze kunstjes houden totdat hij leert dat hij de jambette maar één keer hoeft te doen en ik Sjamaan wat beter ken. Als dat in orde is gaan we verder met andere kunstjes.
En nog een leuke afsluiter, samen met mijn toppertje :D
Afbeelding

Dat waren ze weer.
Groetjes Nyckle
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-11 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Re: Sjamaan voor het eerst met mij aan de VD!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:29

Mooi hoor :) vind het een mooi verzameld steigeren, vind alleen wel dat je -wanneer je paard niet onder controle heeft dat hij de jambette maar 1 keer moet doen na een commando- beter niet kunt laten steigeren, zometeen doet hij daarmee hetzelfde als met de jambette :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:33

Dankjewel, ik snap wat je bedoelt :) Maar ik weet wel dat hij maar één keer gaat steigeren, anders had ik hem dit zeker niet laten doen. Het is meer dat hij de jambette heel vaak achter elkaar doet, misschien heb ik het wat onduidelijk in de tekst gezet.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:51

Wauw, prachtige foto's! Mooie steiger + jambette zeg!!

Ik zou eigenlijk eerst wat kleinere kunsten met m doen totdat je m echt kent. Daarna steeds weer groter, zodat je ook alvast kan bedenken wat zijn reactie kan zijn. Maar zo te zien gaat dat allemaal goed en beheerst ook de kunsten, dus kan je er gewoon mee verder gaan! :)

Mooi paard trouwens!! <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:07

Wat een enórm gaaf paard! :oo
Ik zie geen probleem met deze kunstjes vragen. Hij kent ze al en doet ze netjes dus geen probleem toch? :)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:11

wauw mooie foto''s zo met die zon op de achtergrond :D <3

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:37

Wauw, wauw, wauw!
Volgens mij doet hij het erg netjes :j
Prachtige foto's!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:38

Waaaauwiee! :+: Wat een dier en een gave kruising zeg! :j

Geen probleem, jullie moeten beide gewoon even in de VD komen, dat ongewenst oefeningen doen trekt zo bij :D Wat heb jij toch een serie gave paarden in je bezit zeg, hoe kom je er toch aan!
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 21-07-11 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:43

Is dit niet het oude paard van Patricia? Zo ja, dan heb je aan de voornaam genoeg om te weten over wie ik het heb ;)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:48

Oh wauw, wat een gaaf paard en wat een prachtige foto's! :+:
Kunstjes zien er ook netjes uit. :j

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:58

Ik vind het heel leuk om hem terug te zien. Mijn moeder had het er over vandaar dat ik even kom kijken. Ik heb hem vroeger nog gereden en we hebben een nakomeling van hem lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:10

Práchtig dier! Die wil ik ook wel in mijn weide hebben staan (naast die van mij, uiteraard :P ). Echt een mooi dier. En de kunstjes/foto's zien er ook goed uit! Ik vind dat hij het steigeren erg beleefd doet om het zo te zeggen. Verder inderdaad werken aan die jambette, als je wil er wat andere kleinere leuke kunstjes ingooien en het komt allemaal goed ;)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:56

steel die show maar weer hoor!! +:)+
gaaf man!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:03

woehooeeeee *zwijmelt*

Wat een gaafe ponieww <3
Wel leuk dat die al zo wat VD kon

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:30

Wat een gaaf paard zeg! :wow: Dat steigeren.. :9 Jullie zijn goed opweg!

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:38

Wow, die is echt zo prachtig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:40

Wat een prachtig paard zeg!! Mooie foto's ook, zeker zo met dat zonnetje.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:55

:~ :~ :~ aaaaaahh , wat een knapperd ! :+: erg gaaf zeg !

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:03

Wat een bijzonder paard! :D Mooie foto's idd :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:37

Leuk dat je paard al zo goed meewerkt na een week, wel is het verstandig om het steigeren niet zo dicht bij de sloot te doen, mocht hij uit balans komen en een stap opzij/naa achteren doen. Veiligheid gaar voor mooie plaatjes.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:04

Gaaf paard maar dat had ik al gezegd :D
Wat betreft het snelle jambette achter elkaar doen, kent hij geen Spaanse groet? ;)
Dat zou namelijk best kunnen verklaren, misschien geef je dan net een ander commando!

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:40

Schitterende foto's, ik ben zo blij dat ik heb buiten zie lopen en spelen. Dat heeft hij zo verdient want hij heeft zo verschrikkelijk lang binnen gestaan. Echt heel veel plezier met hem maar dat gaat zeker lukken dat weet ik zeker.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:15

Wat een prachtig paard!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:22

Mooie foto's! 'Kleine' kunstjes zijn ook leuk om hem aan te leren; kusjes geven, flemen, ja knikken en nee schudden bijvoorbeeld. Kan hij dat ook?

Volgens mij ben ik laatst op Bokt ook foto's tegengekomen van dit paard, volgens mij bij 'opsporing verzocht'. Kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:43

Bedankt voor de leuke reacties! :)

Winola schreef:
Ik vind het heel leuk om hem terug te zien. Mijn moeder had het er over vandaar dat ik even kom kijken. Ik heb hem vroeger nog gereden en we hebben een nakomeling van hem lopen.

Ohh wat leuk zeg :)

bigone schreef:
Leuk dat je paard al zo goed meewerkt na een week, wel is het verstandig om het steigeren niet zo dicht bij de sloot te doen, mocht hij uit balans komen en een stap opzij/naa achteren doen. Veiligheid gaar voor mooie plaatjes.

Je hebt gelijk, ik heb hier helemaal niet aan gedacht.

Bojangles schreef:
Gaaf paard maar dat had ik al gezegd :D
Wat betreft het snelle jambette achter elkaar doen, kent hij geen Spaanse groet? ;)
Dat zou namelijk best kunnen verklaren, misschien geef je dan net een ander commando!

Pff ik heb geen idee, moeilijk hoor :P Inmiddels doet hij het maar 1x dus dat gaat goed!

Manoeska schreef:
Schitterende foto's, ik ben zo blij dat ik heb buiten zie lopen en spelen. Dat heeft hij zo verdient want hij heeft zo verschrikkelijk lang binnen gestaan. Echt heel veel plezier met hem maar dat gaat zeker lukken dat weet ik zeker.

Dankjewel, ja hij vindt het prachtig buiten!

Tijgertje86 schreef:
Mooie foto's! 'Kleine' kunstjes zijn ook leuk om hem aan te leren; kusjes geven, flemen, ja knikken en nee schudden bijvoorbeeld. Kan hij dat ook?

Volgens mij ben ik laatst op Bokt ook foto's tegengekomen van dit paard, volgens mij bij 'opsporing verzocht'. Kan dat?

Ik heb geen idee of hij dat kent, ik zal de eerste eigenaresse eens vragen. Ja dat klopt, ik heb inmiddels al contact met haar.