Haflinger Abe aan de VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lauraenabe

Haflinger Abe aan de VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 13:52

Afgelopen maanden zijn abe en ik veel gaan doen in de VD. Dit is vooral omdat dressuurmatig hij echt aan zijn top gaat komen en we iets zochten waar we ons mee konden vermaken op de dagen dat we geen dressuur gaan trainen. Ik moet zeggen dat abe snel dingen leert maar het hangt wel erg van zijn bui af hoe goed hij het doet haha. Ik heb minimaal 1 keer per dag dat ik hem moet vertellen dat hij normaal moet doen en moet wachten op zijn belonging en niet alles te gelijk moet doen omdat hij een snoepje wil.

Wat hij allemaal kan is, achterwaards op handgebaar of stemgeluid, jambette, stijgeren op comando (alleen wil hij dat echt nooi voor de camera en is de camera thuis doet hij het super), begin klassieke buiging en begin compliment, kusje kan hij (bovenlip tegen mijn wang/neus duwen) en we rijden vaak zonder zadel en zonder hoofdstel maar doe dan nog wel een halster om als noodrem omdat hij nog wel eens bedenkt dat hij bang is voor een langs vliegende duif ofzo :')

Nog een klein beetje info over Abe, Hij is een 9 jarige haflinger ruin. In de dressuur rijden wij officiel M2 en trainen op M/Z niveau. Hij is nu 6 jaar in mijn bezit en doen sinds +/- een half jaar echt aan VD.
De foto's zijn in Juli en juni gemaakt.

Afbeelding
Even het touw wat ik om zijn hals had weg gedaan voor de foto (ik rij nog niet helemaal zonder 'rem')

Afbeelding
terug op handgebaar

Afbeelding
stijgeren

Afbeelding
beginfase klassieke buiging

Afbeelding
Jambette nog met zweep aanwijzingen, inmiddels doet hij het op mijn stem en handgebaar

Afbeelding
kusje

Afbeelding
stijgeren

Afbeelding
aan de hand springen

Afbeelding
en vandaag met alleen een halstertje met touw lekker draven

Afbeelding
Ik ben hem de spaansepas nu ook aan het leren.

Afbeelding
Heb geen zin om te stijgeren denkt abe :P

Afbeelding
Nou vooruit een klein hupje dan :') ik heb normaal een kort zweepje maar nu had ik de longeerzweep omdat we hem een beetje opgejaagd hadden voor wat mooie draf foto's (zie foto hieronder) en had op dat moment nog geen korte zweep bij de hand

Afbeelding

Nista_RX

Re: Haflinger Abe aan de VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:35

Ziet er leuk uit! :D Met het begin van de klassieke buiging zie je al dat ie wat meer door de schoft zakt! Super!

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:27

Ziet er netjes uit hoor! :j

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:15

Ziet er goed uit, jullie zijn leuk bezig :)

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:55

dank jullie :)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:07

Dat vind ik altijd zo knap, dat je dat kan leren.

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:49

ziet er leuk uit :D