Toon en Harry - begin van de jambette

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Photoyara

Toon en Harry - begin van de jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:26

Hoihoi!

Ik verzorg sinds vorig jaar ongeveer twee shetlanders. Met de ontzettend charmante namen Toon en Harry. :')
Ik wilde de jambette aanleren een paar maanden geleden, maar daarna had ik heel weinig tijd om dat nog te leren, door school, ook had ik ontzettend veel proefwerken. Maar vandaag begon ik weer een beetje met opbouwen en nu hebben we vakantie bijna, dus dan kan ik vaker komen!

Het is natuurlijk nog geen jambette, ik had al heel lang niet meer geoefend en begon vandaag dus weer, had meteen een paar foto's gemaakt.
Ik begon beide met leren door mijn hand bij hun 'oksel' te houden zeg maar en 'pas' zeggen en als ze hun been optilde, meteen met de clicker te klikken. Toon kan dit nu door niet met mijn hand, maar met het zweepje bij zijn been aan raken. (Ik sla/tik hem niet hard, ik raak het gewoon aan en zeg 'pas!') Toon houdt zijn been soms ook lang in de lucht, en slaat hem mooi vooruit, maar aangezien ik de foto's met zelfontspanner heb gemaakt, heeft hij niet de perfecte momenten. ):
Bij Harry gaat dat nog niet helemaal, ik moet nog met mijn hand helpen en hij slaat hem niet echt uit, hij schraapt er meer mee op de grond.

Dit is dus nog niet de echte jambette, maar ik probeer hem wel uit te breiden en ik hoop dat hetniet lang meer duurt voordat ze hem echt mooi kunnen! :D

Toon; net te laat moment, lastig met die zelfontspanner want hij was best hoog. ):
Afbeelding

Harry; hier help ik dus nog met mijn hand bij
Afbeelding

Liefs! <3

_Roosmarijn_

Re: Toon en Harry - begin van de jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:44

Leuk hoor! :)
Maar waarom maak je ze raar vast aan het hek?

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:46

Ja, ik weet het. Bij de ene kan ik hem gemakkelijk vast doen, terwijl bij de ander het touw heel lang is, dus ik moet heel veel knoopjes erin maken en er om heen draaien zodat ik zeker weet dat hij en niet ontsnapt, en er geen touw op de grond hangt. (:

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:01

Gewoon een normale paardenknoop gebruiken, kan je makkelijk in lengte veranderen en je kan je pony lostrekken als hij in paniek raakt. Nu krijg je het met geen mogelijkheid los als hij in paniek raakt.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:09

netjes begin! :)
leuke pony's

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:46

Ziet er al goed uit hoor! :) Misschien kun je het halstertouw gewoon zelf vasthouden, dat doe ik ook altijd, kan je ook soms wat makkelijker corrigeren als dat nodig is. :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:11

Mooi begin! Alleen is het niet zo handig om je pony aan het hek vast te maken... :o