Regenboogpoon @ Lestraining & Blok(blooper)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Regenboogpoon @ Lestraining & Blok(blooper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:53

Eerst het meest saaie, het huiswerk }:0
Zaterdag les gehad van Josepha Guillaume en zij had ons huiswerk meegegeven waar we mee aan de slag konden. Dit bestond uit wat rek-en strekoefeningen, die ik nu niet kan laten zien omdat poon erg echt geen zin meer in had (wilde ze op het einde doen, volgende keer maar eens mee beginnen ;) ), en een oefening voor tijdens het longeren. Die oefening is in theorie 4 passen stap - 4 passen draf - 4 passen stap - .... Maar dat lukt ons nog niet. Het nadeel van het heel enthousiast belonen & motiveren van een pony die liever niet loopt is mij nu wel duidelijk geworden .. nu krijgt ik hem heel moeilijk terug naar stap :') Dus daar werken we aan :Y)

Inleiding
Na het instappen & draven (beide kanten) wilde ik beginnen met de oefening & begon dus te filmen, alleen moest ik eerst de rem nog zoeken :+ Dus dat is dit filmpje, ik die zoekende is hoe ik die pony toch weer naar stap kan krijgen ... (op het einde had ik hem ook meteen weer bij me hoor, de mensen die ons kennen zullen mijn camera-opmerking wel begrijpen :') )

De oefening
Het trucje met de zweep werkte redelijk, dus dat maar gebruikt om echt te gaan oefenen.

Voetballen
Na het longeren wilde ik wat voetballen met hem, neusvoetbal welteverstaan, dit is namelijk goed voor de nekspiertjes .. alleen verstond pony dat niet zo :+

Het blok
Omdat hij duidelijk wat met z'n benen wilde doen heb ik het blok nog eens erbij gehaald. Dit is echt eeuwen geleden dat ik er nog wat mee gedaan heb, omdat hij er nooit echt interesse in leek te hebben .. Vandaag was een goede dag :Y) Omdat hij zo enthousiast was heb ik er maar meteen gebruik van gemaakt om eraan te werken dat hij zich goed & stevig moet zetten voordat hij een beloning krijgt, want dat vind ie blijkbaar niet zo nodig :+

Eerst even kennismaken & zoeken:

Even laten zien dat hij goed kan rekken & strekken:

En de ontdekking van HET voordeel van het blok :Y) :

(alleen balen dat hij daarna dacht "ohja, nog meer" toen ik hem achteruit wilde sturen :+ )

De blooper
Hetgeen waar jullie allemaal op hebben gewacht natuurlijk :Y)
[***] overenthousiast om op het blok te willen ... dan ga je er dus overheen :')

Tips Gevraagd
Voor wie wil, een wat langere video over iets waar ik vandaag mee ben bezig geweest, maar tips/trucjes/opmerkingen zijn zeker welkom! Dat het niet gaat zoals het moet zie ik zelf ook wel :+ dus daar moet je niet op reageren, graag wel hoe ik het kan oplossen ;)
Het probleem is dat, wanneer hij linksom moet vertrekken, hij liever niet gaat. Dit is z'n moeilijke kant dus hij probeert het altijd te vermijden. Ben nog wat zoekende hoe ik hem wel kan overtuigen gewoon te gaan. In de video zie je verschillende dingen, gewoon reacties die op dat moment bij mij opkwamen ... Ik ben nu aan het twijfelen of ik moet afwachten en hem laten denken en belonen als hij gaat, of dat ik er gewoon korte metten mee moet maken (want immers weet hij de bedoeling, de andere kant uit doet hij dat super!) en dat hij niet moet miepen .. Dan moet ik alleen wel nog wat vinden om gewoon aan de zijkant te geraken, want als ik voor hem sta zal hij 9/10 niet vertrekken... :+

Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn in verband met wat er precies gebeurt, aarzel niet deze te stellen. Ik heb liever vragen dan onterechte conclusies ;)

Bedankt voor het kijken allemaal! :D

Deniseee96

Re: Regenboogpoon @ Lestraining & Blok(blooper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:07

haha ik moet altijd zo lachen om Cobe
:Y) Dat voetballen ook :')

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:00

GEWEDLIGE FILMPJES :D
Voorral de blooper & het voetballen *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:52

dat trotse koppie er ook bij als hij de ton tussen z'n voorbenen geparkeerd heeft, en zo lekker halsje strekken als hij gekriebeld word, wat een geweldig beest is het toch :))

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:44

Gaat lekker zeg, Cobe heeft er zin in! :D Ik denk dat je bij het longeren best iets meer gebruik mag maken van je lichaamstaal voordat je je zweep gebruikt. Om hem terug te krijgen kun je proberen met je lichaam zijn voorhand meer te blokkeren (je schouders draaien). Aan het eind van het laatste filmpje waar je hem vraagt stil te staan doe je dat wel meer. En uitademen en er rustiger bij gaan staan. Hetzelfde als je hem weg wil laten stappen, focus op zijn achterhand. Misschien een idee dat als je hem zover gekregen hebt dat je vertrekken kunt op de linkerhand, af en toe juist weer op de rechterhand verder te gaan als beloning.

Heb weer heerlijk om Cobe kunnen lachen! Ik begin in te zien dat ik ook hard aan een blok toe ben, met een shetlander moet je zo bukken om 'm te kunnen krabben, dan hoeft dat niet meer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:38

@ Deniseee96 : dank je! Dat voetballen is wat hé :+ Hij kent het trouwens wel (ook met de neus) maar het wilde niet zo .. Je ziet ook in het begin van het filmpje dat hij echt niet aanwezig is :+ Ik vond het zelf een erg leuk moment dat ik het ding naar hem toe rol om er toch iets uit te krijgen en hij als reactie heeft "bam, hoef erop .. zo goed baasje? " :')

@ laura123456 : dank je wel! :D

@ Tammy_ : Haha ja, hij stond daar mooi met die ton tussen z'n benen :+ Kreeg het ding nog niet eens meteen los :')
Vind het wel jammer dat ik de camera wat te dichtbij had gezet, nu zie je niet echt z'n bek bij het kriebelen, en die was eigenlijk toch wel de moeite waard :+

@ swaatjuh : dank je wel. Ik wilde sowieso volgende keer eens anders beginnen :j Nu gaan we standaard rechtsom omdat ik iets heb van "makkelijk beginnen", maar dan weet hij natuurlijk wel wat er gaat komen .. Ga volgende keer eens met het verrassingseffect proberen :Y) Dat blokkeren moet ik eens over denken hoe ik dat in de praktijk ga doen .. ik heb daar minder problemen mee als hij op de cirkel loopt, zoals op het einde, dat blokkeert makkelijk .. Maar als hij stilstaat en moet vertrekken ben ik nog erg zoekende .. Maar we blijven proberen :Y) Komt goed .. Merkte gisteren ookal toen we het een paar keer gedaan hadden dat het al een stuk vlotter ging, dus dat is al iets ;) En uiteindelijk krijg ik hem altijd wel weg hoor ~~}> Dus dat is ookal iets :+ Ik hoop alleen te bereiken dat het even makkelijk & vlot gaan als bij de andere kant, daar moet ik nog maar wijzen en hij gaat al ;)

_O- Daarvoor heb je een blok nodig ja :Y) [***] vond het wel wat, dat krabben .. Had er verder nog niet bij stilgestaan maar we stonden wat te lummelen met & bij het blok en van het 1 kwam het ander :+ Moet ik alleen nog een verschil maken tussen lekker krabben en terug eraf gaan, want dat eraf vond ie daarna maar niks :')

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:24

Leuk topic sabine! Vind dat jullie al vooruitgang hebben qua blok! Ook toen bij dat achteruitgaan vond ik dat je het goed qua fases en uiteindelijk lukte het ook goed! Over het longeren, misschien is het dan handig om aan de hand of als je hem eens rijd wat rechtrichtoefeningen linksom doet. Ik vind dat je het al aardig goed doet qua longeren, misschien heb je de oplossing zelf al gevonden. Want toen je in het begin dat met je zweep deed en aan de andere kant ging staan werkte dat. Miss een goeie oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:36

Dank je voor je reactie :)
Die vooruitgang bij het blok hangt puur van het moment af hoor .. ik denk niet dat hij vanaf nu elke keer happy op het blok gaat springen :+ Maar voor de rest ben ik over dat stuk ook heel tevreden hoor :j Was leuk om daar een beetje mee te spelen :) En dat achteruit gaan .. hoe zou je zelf zijn als baasje je net daarvoor zalig heeft staan krabben :')

Ik vrees dat ik van het longerenstukje niks snapt van wat je wil zeggen := Rechtrichten werken we aan, maar denk niet dat dat de oplossing is voor het probleem. Hij blijkt namelijk in stilstand links makkelijker te buigen dan rechts .. is niet meteen een verklaring waarom het linksom moeilijker gaat (het vertrek dan) dan rechtsom, volgens mij .. Vind het altijd zo moeilijk :=
Wat ik in het begin deed werkt inderdaad ja, maar is niet echt mijn bedoeling .. Zoals ik zeg: ik krijg 'm wel altijd weg in de richting die ik wil, maar ik wil graag dat het linksom ook zo gaat zoals rechtsom, dus met gewoon te wijzen en te zeggen dat hij moet stappen. En niet door op het juiste moment naar de juiste kant te springen en met mijn zweep te zwiepen :+ Het is niet omdat het werkt, dat het dé oplossing is .. voor mij toch niet ;)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:44

Asje!
Eens kijken hoe het de volgende keer gaat als hij op het blok moet. Haha ja eerst krabbelen en dan achteruit. Over het longeren, het hoeft idd niet zo te zijn dat het meteen aan het rechtrichten etc. ligt.
Oja dat wat ik zei hoeft trouwens niet perse de goed oplossing te zijn. Maar als je wil dat het linksom ook zo goed als rechtsom gaat kun je er ook gewoon naar toe werken. Hoe je dat zou kunnen doen zou ik je zo niet kunnen zeggen. Hmmm, misschien moet je eens kijken naar welke oefeningen er daarvoor zijn en eens proberen wat het beste voor cobe werkt. Je kan ook b.v dat je het eerst even zo doet met dat zweepgedoe enzo, en als dat een tijdje goed gaat dat je dan steeds wat lichtere hulpen gaat geven ofzoiets.