Vandaag dus gewoon zo .. Wel met een hoofdstel ipv halster & een longeerlijn ipv (lange) leadrope. Dus het lijkt al echter

Genoeg gezaagd, hier de foto's ...
1. In stap beginnen

2. Drafje

Daarna wat overgangen & weer stappen, en van hand veranderen.
3. Stappen

4. Draven (linkom is zijn moeilijke kant, valt echt niet op hé

5. Uh, baas, daar is de ingang van de weide en hij is open!!

6. Komop nou ...

7. Even later ging het al stukje beter

8. En hier ben ik toch wel blij mee

En toen gingen we balkjes draven!
9.

10. Een [***]-moment

11.

12. Vooral kijken wat er voor je voeten ligt

En op deze laatste foto's ben ik trots, zeker omdat het zijn moeilijke kant is!

13.

14.

En daarna gingen we nog de achteruit eens testen! Was een hele tijd geleden dat we dat gedaan hadden, maar ik wilde het nog eens proberen. We hebben er nooit echt op geoefend (wel eens gedaan maar dat was het dan ook, eens een keer doen

Alleen de remmen moeten we nog even aan werken

(onder z'n staart zit een kriebelplaatsje van hem, dus hij vond het best wel ok als ik daar zou gaan krabben

Waar ik trouwens op een bepaald moment mee aan het lachen ben is omdat ik zag dat hij een lekker schuimbekkie had, en dat hij daarmee belletjes aan het blazen was

Voila, dit was onze training vandaag.
Ik vond het echt super gaan! Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Waar ik aan werk is dat hij voorwaarts loopt en die kont gebruikt, dat is eigenlijk het enige waar ik echt op let. Verder probeer ik hem te belonen als hij zich niet opkrult/opkropt/te diep loopt, want dat is wel een hobby van hem .. Is iets wat er door de jaren heen ingeslopen is denk ik, dat hij zich een eigen houding gaf ... Moet toegeven dat ik daar nooit op gelet/aan gewerkt heb, we reden enkel maar buiten en ik was al blij dat hij liep

Bedankt voor het kijken!
Edit; ik zie net dat ik eigenlijk geen bergaf-foto's heb .. daarom dat er in het begin ook zo weinig rechtsom zijn, die heb ik maar even achterwege gelaten