Cobe @ longeren voor het echie! (& achteruit!)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe @ longeren voor het echie! (& achteruit!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:06

Jaja, vandaag gingen we eens echt longeren, echt letten op de manier van lopen en de houding enzo, ipv gewoon wat rondslingeren aan een touwtje .. Met longeersingel en andere spullen heb ik nog niet gedaan, wil ik wel, maar: [GVL] Longeersingel proberen of toch niet? Dus ik weet het nog niet goed :+

Vandaag dus gewoon zo .. Wel met een hoofdstel ipv halster & een longeerlijn ipv (lange) leadrope. Dus het lijkt al echter :Y) We hebben gestapt & gedraafd en ook balkjes gedraafd. [***] had moeite met stappen, wie had dat ooit kunnen denken :Y) En ik had moeite met foto's maken, dus rechtsom zie je hem erg bergaf lopen & linksom bergop (ik heb in ieder geval wel steeds dezelfde afwijking :+ ), het echte ligt ergens in het midden :Y)

Genoeg gezaagd, hier de foto's ...

1. In stap beginnen
Afbeelding

2. Drafje
Afbeelding

Daarna wat overgangen & weer stappen, en van hand veranderen.

3. Stappen
Afbeelding

4. Draven (linkom is zijn moeilijke kant, valt echt niet op hé :(:) *slof, slof, zucht, puf* )
Afbeelding

5. Uh, baas, daar is de ingang van de weide en hij is open!!
Afbeelding

6. Komop nou ...
Afbeelding

7. Even later ging het al stukje beter :Y)
Afbeelding

8. En hier ben ik toch wel blij mee *\o/*
Afbeelding

En toen gingen we balkjes draven!

9.
Afbeelding

10. Een [***]-moment :Y)
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Vooral kijken wat er voor je voeten ligt :j
Afbeelding

En op deze laatste foto's ben ik trots, zeker omdat het zijn moeilijke kant is! :D

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

En daarna gingen we nog de achteruit eens testen! Was een hele tijd geleden dat we dat gedaan hadden, maar ik wilde het nog eens proberen. We hebben er nooit echt op geoefend (wel eens gedaan maar dat was het dan ook, eens een keer doen :+ ) dus hij deed het super! :+:

Alleen de remmen moeten we nog even aan werken :+
(onder z'n staart zit een kriebelplaatsje van hem, dus hij vond het best wel ok als ik daar zou gaan krabben :Y) )
Waar ik trouwens op een bepaald moment mee aan het lachen ben is omdat ik zag dat hij een lekker schuimbekkie had, en dat hij daarmee belletjes aan het blazen was :+ :))

Voila, dit was onze training vandaag.
Ik vond het echt super gaan! Maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Waar ik aan werk is dat hij voorwaarts loopt en die kont gebruikt, dat is eigenlijk het enige waar ik echt op let. Verder probeer ik hem te belonen als hij zich niet opkrult/opkropt/te diep loopt, want dat is wel een hobby van hem .. Is iets wat er door de jaren heen ingeslopen is denk ik, dat hij zich een eigen houding gaf ... Moet toegeven dat ik daar nooit op gelet/aan gewerkt heb, we reden enkel maar buiten en ik was al blij dat hij liep :o Maar daar komt nu dus verandering in, al zal het wel even duren maar ik heb tijd ;) Maar tips zijn dus wel welkom :)

Bedankt voor het kijken!

Edit; ik zie net dat ik eigenlijk geen bergaf-foto's heb .. daarom dat er in het begin ook zo weinig rechtsom zijn, die heb ik maar even achterwege gelaten :')

Maflinger_S

Re: Cobe @ longeren voor het echie! (& achteruit!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:09

Jullie zijn zo leuk samen! Ondanks dat ik uit je topics begrijp dat Cobe niet de makkelijkste is en een eigen willetje heeft, probeer je er steeds het beste uit te halen en het leuk te houden voor jullie beiden. Mooi om te zien.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:17

Leuk topic sabine! Super dat het zo goed met jou en cobe ging!
Leuk dat achteruit lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:24

Maflinger_S schreef:
Jullie zijn zo leuk samen! Ondanks dat ik uit je topics begrijp dat [***] niet de makkelijkste is en een eigen willetje heeft, probeer je er steeds het beste uit te halen en het leuk te houden voor jullie beiden. Mooi om te zien.

Wow, dank je wel :o :o
Het is inderdaad een aparte, en een tijdje terug zag ik het echt niet meer zitten := Maar daar zijn we doorheen en nu gaat het echt super :D Dus hopelijk zijn we weer vertrokken :Y)

@ grietje: thanks! Het is weer eens een andere manier van achteruit lopen hé .. een beetje ermee spelen (maar toch steeds hetzelfde commando, is met voorbedachte rade :Y) ) doet hem & ons goed :j

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:49

Asje! Dat is nou leuk! Doet hij het beter als je het zo doet of als je voor hem staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:54

Dat maakt niet veel uit, hij deed het zo ook super zoals je kan zien, terwijl we dit eigenlijk nooit echt geoefend hebben :+ Ik ben vorig jaar eens op een bepaald moment achter hem gaan staan en vroeg hem naar mij te komen en dat deed hij gewoon :') En nu ook weer .. Dus _/-\o_ voor [***] :Y) Maar op die manier linkt hij wel steeds het woord aan de oefening zeg maar, en wordt hij beloond. Ik kan hem nu al een stukje achterwaarts laten gaan terwijl ik gewoon blijf staan, puur op het commando (en mijn houding). Nog maar een pas of 2, maar dat vind ik al super, want tot voor kort dacht ik nog dat hij dat nooit zou doen. Ook als ik met longeren bezig ben en ik laat hem halthouden en hij komt al naar mij toe moet ik enkel maar "terug" zeggen en hij gaat al .. Hij weet dondersgoed hoe alles in elkaar zit :Y) :))

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:55

Wat leuk! Echt super dat het zo goed gaat!
Tis ook wel een slimme pony lijkt me, jij doet het ook heel goed hoor.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:28

Wat een leuke pony :-) heb 'm wel eens eerder gezien, het lijkt me echt een portret... kan moeilijk zijn, maar soms krijg je er ook veel voor terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:21

@ Grietje : haha ja, slim is ie zeker :j Ben ik niet altijd even blij mee :+

@ Maeve : Dank je wel :D Het is een karaktertje :j Maar als dat in je voordeel gaat meewerken is het zo leuk :+:

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:57

Haha ja, kan soms idd ook wel vervelend zijn denk ik, alleen ik denk dat hij het niet verkeerd bedoeld