visibreteam@ Dankjeee.. Idd, met steigeren vooral omdat ik wou dat ze wat langer bleef staan! Wat soms echt heel erg goed gaat Het enige is dat we niet ''echt'' vooruit gaan! Geen nieuwe kunsten of bijv. met de spaanse pas komen we ook niet echt verder!
goeie tip voor het steigeren, paar stappen terug nemen, je wil té snel het is erg zwaar voor een paard om het steigeren langer te maken, met Vienna ben ik daar nu 2 jaar op aan het trainen. De achterhand en rug moeten eerst een stuk sterker worden, dus probeer Yellow lager te leren steigeren en van daaruit wat langer vast te houden voor de spieren, daarna pas weer omhoog
Ziet er goed uit! Verbeterpuntje is inderdaad om er meer rust in te leggen. Werk je met of zonder clicker? Want ik heb het idee dat hij het kunstje zo snel mogelijk wil afronden voor een snoepje. Wanneer hij weet dat hij rustig aan moet doen, zal hij vanzelf langzamer over de kunstjes doen. Waar je waarschijnlijk bij de Spaanse pas tegenaan loopt is dat hij snel zijn been omhoog gooit en door 'dramt' voor de volgende stap. Wanneer er meer rust is kun je hem makkelijker corrigeren en zijn andere been er bij betrekken. Niet te snel willen . Rondraven om je heen ziet er ook goed uit!
idd bij de spaanse pas loop ik daar tegen aan! Er moet meer rust inkomen maar zelf heb ik zowieso niet het idee dat ze het voor het snoepje doet omdat ze daartoe ook niet helemaal over ''zeurt''! maar dankjee voor je tip! Ik werk soms met clivker niet echt vaak trouwens!
Ik krijg juist wel het idee dat ze het voor het snoepje doet, want op het filmpje buigt ze meteen na het kunstje haar hoofd naar je toe van 'snoeeeeeeeeepje, nu!' Met clicker zal ze eerst het kunstje rustig uitvoeren, op de klik wachten en dan pas om het snoepje bedelen. En niet voordat jij het aangeeft.