Hoe zou die van jou dit doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe zou die van jou dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:26

Horse Agility - oefeningetje ... Ergens onderdoor gaan.
Braaf aan het touwtje is voor watjes :7 dus wij doen het los en [***] doet het helemaal alleen :Y)

De doorgang zoals hij hem al kent (maar wel voor de 1e keer los)

Maar toen ... toen ... moest baasje weer wat nieuws doen }:0
Baasje wist niet wat ze zag toen [***] er meteen door ging .. maar baasje had te vroeg gejuicht .. :')

Baasje nog even geprobeerd maar [***] had toch iets van: neh, dit doen we even niet meer ...
Dus toen heeft baasje halster & touwtje bovengehaald en zijn we zo even aan de slag gegaan. Heb ik ook nog heel saaie filmpjes van maar die ga ik jullie niet aandoen :Y) Toen dat met touwtje goed ging touwtje losgeklikt om het weer alleen door hem te laten doen ...

Het opstarten ging beetje moeizaam .. hij wilde wel, maar toch ook niet ..
Ik was zelf ook nog een beetje zoekende hoeveel druk ik kon geven, bij te weinig ging hij erlangs (wat je veel zal zien :P ) maar bij teveel zou hij in de stroomdraad belanden en daar had baasje ook geen zin in ... Dus het was even zoeken, maar het is gelukt :Y)

En toen hij éénmaal op dreef was had baasje tijd voor foto's :Y)

1. Nog een klein beetje aarzelend
Afbeelding

2. Maar toen ...
Afbeelding

:9

3. Stoer zijn langs de andere kant
Afbeelding

4. Galop? No problemo!
Afbeelding

5. Vlagjes meenemen ook niet :+
Afbeelding

6. Lekker oortjes naar voren :9
Afbeelding

7. Ik vliehieg!
Afbeelding

8. Maar stoer zijn gaat mij toch het beste af :Y)
Afbeelding

Wat was ie leuk :D
We hebben lol gehad, met een paar stomme palen en wat vlaggetjes :Y) Hij moest even opwarmen maar daarna ging hij gewoon vanzelf, echt prachtig :D

En die van jou? Hoe zou die het doen? ;)

boooo

Re: Hoe zou die van jou dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:38

Stoer dat hij het zo doet! :j Jou commentaar d'r ook bij :))
Denk dat onze dame me aan zou gaan denken dat ik gek ben geworden _O-

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:33

geweldig weer! :j _/-\o_
De een zou het gewoon doen en dan gaan kijken van was dit het?
en de ander die zou de vlaggetjes op gaan eten! :+

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:39

Super! wat een geweldige pony is het :D
Stoer van hem hoor :j

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:42

Die van mij doet dit echt niet na hahahaha .

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:56

Gaaaf zeg! :D Jullie topics zijn altijd zó leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:02

@ boooo : dank je wel :D
En mijn commentaar ... tja ... dat hoort erbij zullen we maar zeggen? _O- :') Het valt nog mee, toch? :Y) :P

@ mies_dummy : thanks!
Heb je het al geprobeerd? Want ik dacht dat eerste bijvoorbeeld ook, en zo leek het ook te gaan .. totdat ie besefte dat er wat hing :Y) _O-

@ Samanthaaaaa : dank je! :D Ik vind het zelf ook erg stoer van hem :j Uiteindelijk ging het héél makkelijk, en hij voelde zich toch heel wat ... Was prachtig om te zien :D

@ _killerbee_ : haha, ach jawel, ik ben ervan overtuigd dat elk paard dit kan doen ;) Daarom niet op deze manier, maar samen met baasje, zeker weten ;)

@ J_tombobecky : dank je! :o :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:51

Haha met heel veel engelengeduld zou ik die van mij er wel door krijgen denk ik... Hij schiet al in de paniek van de eerste de beste windvlaag, dus ik bedoel ook echt héél veel geduld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:21

:') Moet je een windloze dag nemen :P Niet zo'n dag als vandaag }:0
Alhoewel wel vandaag ook met de vlaggetjes hebben gewerkt, weer op een andere manier .. en hij deed het super! *\o/*

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:33

Jij ook altijd met je creaties!! :Y)
Echt geweldig, ga zo door! Over een tijdje heb je echt een bomproof paard :')
Ik kijk uit naar je volgende topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:56

Haha, hij zorgt er wel voor dat ik creatief word :Y)
En dank je wel :o
Weet niet wanneer dat volgend topic gaat komen ... heb al een officieus standje gehad dat ik eigenlijk iets teveel topics open :o :o Maar hij doet het ook altijd zo leuk! }:0 :')

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:21

haha super ! :D ik heb het ook al geprobeerd, heb ook zelf een tunnel gemaakt met zeilen :D duurde nog geen 10 minuten of ze was er mee weg, zelfs in galop :D echt leuk! En je paardje, ik vind hem zo geweldig om te zien, zo ne stoere :D doe zo voort hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:34

Een tunnel met zeilen? Wauw! Hoe heb je dat gedaan? Kan altijd wel wat inspiratie gebruiken :Y)

En dank je wel!! :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:39

Om antwoord te geven op je vraag: niet _O-
Knap hoor, dat hij dit zomaar doet! Heb je het langzaam opgebouwt, of is het gewoon zo'n brave?

dieselwillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:41

wat is je gebruikensname stuur :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:57

aanleg voor western zeg ik je _O- die tweede keer door je vlaggetjes-bouwwerk, een bijna sliding stop en meteen back-up :+ maar even serieus, wat super zeg! denk dat het mijn pony een halfjaar zou duren voordat hij zoiets zou durven := Cobe blijft er zo lekker relaxed onder, geweldig :D
en hij loopt weer lekker stoer zeg, heb je hem niet stiekem ingefluisterd dat als hij niet in rollkur loopt, hij in training moet bij anky? :')

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:06

Die van mij zou bij het binnen komen van de bak al over de dichtst bijzijnde bakrand springen, dus het duur dan echt super lang wil die het net zo.doen al cobe! Super gedaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:49

Knap hoor :) Mijnes zou zich denk ik schrap zetten met op z'n tronie een uitdrukking van ja uhhh... gaat er lekker zelf onderdoor gek mens. Laat stáán dat hij HEEN EN WEER zou gaan lopen. Zonder poortje vindt hij dat al Extreem Nutteloos, hij wordt daar heel dwars van.

Enige omstandigheid waaronder ik 'm onder zo'n constructie door zou zien gaan is
a- dat ik daar TOTAAL niet op bedacht ben icm
b- er is gras aan de andere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:53

@ d0nnaa_dan : allebei niet :+
Naja, stout hij is natuurlijk ook niet, speciaal wel. Verder kende hij de structuur al, daar zijn we een paar keer aan de hand door gegaan en dan nu gewoon los. En dan de vlaggetjes eraan en dat kan je zien hoe dat verliep ;) Dus ja, hoe ik dat heb aangeleerd? Op z'n [***]'s :+ Kan daar niet echt een uitleg aan geven :Y)

@ Tammy_ : _O- Dank je :D
En neen, dat heb ik hem niet ingefluisterd :') Jammer genoeg ben ik er ook niet superblij mee, zie hem liever wat minder wegduiken in plaats van in z'n eigen houding te gaan lopen .. maarja, dat is iets van jaren en dat krijg je er niet zomaar uit .. heb ik zelf ook niet de kennis voor, dus daarvoor moet ik op zoek naar hulp ;) En ondertussen worden de nekspieren in ieder geval wel getraind :Y)

@ xxrossiexx : wow, dat is wel heel extreem, niet? :+ Maar dank je! ;)

@ hestejente : _O- [***] kan mij soms ook aankijken van "uh .. tja .. en wat wil je nu? Mag ik een snoepje?" :') Maar dit vond hij wel wat, al heeft hij heel even hulp nodig gehad toen hij zich te pleuris schrok dat er ineens vlaggetjes hingen _O- Maar die hulp is dan ook niet meer dan een paar keer aan de hand er onderdoor en toen was ie vertrokken :Y) Dat heen en weer is trouwens een spelletje van ons ... Hij heeft zoiets van: het doel is DAAR dus waarom zou ik telkens die hele piste rondlopen? En ik laat hem dat grotendeels toe .. en af en toe vraag ik hem eens van toch rond te lopen (wat soms al beter lukt dan andere keren, dan is ie alweer over de hindernis en sta ik daar nog van "ja, maar, ik wilde dat je DIE kant uit ging ... _O- ) en zo spelen we ermee :)

Ik weet ook niet of die van mij zo'n dingen wel nuttig vind .. want hij heeft ook een eigen mening over alles en als hij de zin ervan niet inziet om het zo te zeggen doet ie het gewoon niet (zo was het vroeger "waarom zou ik moeten lopen? Omdat jij daar in het midden staat met mij aan een touwtje en een zweep in je hand?" ... en dus kon ik 'm niet longeren :+ ). Maar dit soort dingen doet ie dan weer wel, dus ergens heb ik toch het idee dat hij het best wel leuk & stoer vindt en dat hij het toch wel leuk vindt als baasje blij is .. (want dan krijgt hij kriebels en 'snoepjes' enzo, héél belangrijk ;) ).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:40

Ja die uitdrukking zit hier ook op 't peerd: het besef dat je iets van 'm wil. En omdat hij in principe wel wil meewerken -het doet vast geen pijn en als de tweepoter er blij van wordt en zegt dattie een superpaard is nou ja vooruit dan maar- maar wat? In hemelsnaam? Misschien kan ze het even voordoen? Want aan touwtje met de tweepoter meelopen werkt goed ja :j

Echter, zelfs de leukste activiteiten -althans voor zover die niet op het gras of bij het hooinet plaatsvinden- zoals balkjes draven :):) is niet! leuk als het heen en weer moet. Dus hij draaft balkjes, loopt een rondje, draaft er vanaf de andere kant overheen, knuffelt zijn mens (die snoepjes heeft), draaft weer over de balkjes enz.

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:55

uuhm, van die tunnel :p Wij hebben een ronde piste bij ons zo met hoge ijzeren hekken. Dan springpaalhouders dinges daar wat verder van gezet in een boog. Zeil er op, klaar :D Is nu wel afgebroken omdat ze het kan, dus op naar het volgende :D