Ik zeg niks ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zeg niks ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:03

Afbeelding

Het is wel duidelijk dat poon niet normaal is :+
(Ik weet dat het touw niet ideaal is maar daar heb ik echt goed op gelet en we zijn op geen enkel moment ook maar iets van een mogelijk probleem tegengekomen dus zie aub de lol van het geheel in als het kan... )

Het idee was, uiteindelijk, misschien, om in elke band een pootje te krijgen.
Een pootje erin was géén probleem dus dan maar verder. Foto's nemen was trouwens wel een probleem, ik had namelijk mijn camera aan mijn broek hangen voor het geval het misschien wel zou lukken en toen het dan ook daadwerkelijk lukte ging het dus bijna niet om foto's te nemen :')

Maar er staat wat op :Y)
Eerst kregen we dit:
Afbeelding

Daarna dit:
Afbeelding

Tussendoor ook eens dit:
Afbeelding
:+

Hij heeft ook in elke band een pootje gezet, maar de foto lukte niet :Y)
En toen was hij (of waren we) vertrokken, alles lukte gewoon puur op lichaamstaal .. stapje vooruit, stapje achteruit, zelfs halve stapjes vooruit & achteruit :Y) Toen hij er met 1 pootje in stond en met de andere erlangs had gestaan maar meteen had weggezet dacht ik: hey, dat kan gewoon :)* en bleven we verder spelen .. niet veel later stond hij dan zo:
Afbeelding
<3

Gek beest :D
We hebben ook nog wat grondwerk/longeren/springen gedaan, heb er even 2 korte filmpjes uitgehaald die ik wel leuk vind te laten zien :)

Filmpje 1: Grondwerk
Hierin kan je zien wat voor gekkigheid baasje vandaag uithaalde, baasje was vrolijk dus vandaar .. gelukkig staat niet alles op film :Y)
Ook weet ik dat er een moment inzit dat anderen héél anders zouden aanpakken, zo niet met een knal tegen z'n hoofd, namelijk het moment dat hij tegen me duwt .. Maar ik ervaarde dat anders, hij duwde niet om mij omver te duwen, maar meneer heeft erg veel jeuk en hij had het even moeilijk .. Vandaar ook mijn reactie. Geen schoolvoorbeeld, maar we zijn dat zelden :Y)
Verder gaf hij bij het achteruit gaan een pootje terwijl hetgeen wat ik deed totaal niet het commando is ofzo, dus daar heb ik op gereageerd.
Denk dat dat de hoofdzaken zijn :P

Filmpje 2: Sprongetje
Geen commentaar :Y) Waar hij over springt is de ton vanuit het eerste filmpje ;)

Na dit alles heeft baasje de boel opgeruimd en het was nog steeds niet aan het regenen zoals voorspelt, in tegendeel. En toen zijn we gaan wandelen :D Helaas heb ik foto's moeten maken met mijn mobiel, want mijn camera heeft het begeven ^)

Even pauze
Afbeelding

Mooie poon
Afbeelding

Wandel, wandel, wandel
Afbeelding

Oh, paard
Afbeelding

Even testen of het fleemknopje buiten ook werkt
Afbeelding

Natuurlijk! :D

Pretbekkie
Afbeelding

En zelfs een 2e keer lukt!
Afbeelding

Het was denk ik voor beiden een heel leuke wandeling, hij heeft zich zo goed gedragen! Liep braaf waar ik wilde, mooi op afstand en ik kon in een vlot tempo wandelen, hij volgde gewoon! Dat is in het verleden wel anders geweest :+ En er zijn zoveel kleine "testmomentjes" geweest, niet alleen bv. dat paard waar ik hem weer moest weghalen maar ook à la asociale chauffeurs .. Toen er op een bepaald moment een bus bijna in z'n gat zat werd het even spannend, maar toen dat moment voorbij was gingen we gewoon verder zoals daarvoor. Dat zou 'vroeger' niet geweest zijn, dan zou die spanning er (bij mij) hebben blijven inzitten. Dus er is zeker vooruitgang! :D

Superpoon :+: (volgens mij heeft ie stiekem bokt zitten lezen :)) )
Bedankt voor het kijken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:12

Súper om te lezen dat je niet opgeeft.. +:)+

En verder; mijn reactie uit je andere topic;
[naam] schreef:
Ik schrik hier best wel van.. :=
Vind jullie topics vaak wel vermakelijk.

Ik, als buitenstaander, zie juist wel vooruitgang en creativiteit in de foto's die je met ons deelt.

Je gevoel van 'ik stop er zoveel energie in en we komen nier verder', ken ik maar al te goed, maar soms zijn die stapjes zo klein, dat ze jou gewoonweg niet meer opvallen.
Wat zie je als je naar foto's van een jaar geleden kijkt? Zijn jullie nu nog exact op dat niveau?

Ik zie vooral dit; [RIJ-ITP] 2010 - Het jaar waarin ik besloot ... :)

_Chendo_

Re: Ik zeg niks ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:49

Sabine!! wauw wat goed om jullie te zien wandelen!
Heerlijke foto's!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:07

Super.
Ook ik zat met verbazing naar je andere topic te kijken. Jij en opgeven?!
Ik zie juist plezier bij jullie..

Maar oh oh. wat herken ik Naamloos in Cobe. Niet normaal meer. Vooral het eerste filmpje. Jij gaat rennen, Cobe denkt 'Ja daag, met langzaam lopen kom ik er ook' Dit heb ik ook heel lang gehad :') Nu gaat het gelukkig beter. Dus bij jou komt het ook allemaal goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:42

@ Kim: Haha, echt opgeven zou ik nooit kunnen denk ik, ik heb dat beest gewoon veel te graag :o :+
Maar als het niet goed gaat en het gaat al even niet zo schitterend dan is dat natuurlijk wel vervelend, en die dag had ik het echt even moeilijk, kwam toen ook net terug en dan is zo'n topic snel gemaakt natuurlijk :Y)

@ Suzanne : super hé? :D Wie had dat gedacht :Y)
Ik had vandaag echt zoiets, dat doen we gewoon, zeker nadat de rest zo goed ging .. ik had geen reden om het niet te doen dus gingen we gewoon :) In het begin had [***] iets van: *zucht* *kreun* *puf* Hij liep wel gewoon in mijn tempo mee (en braaf stukje achter mij) maar z'n hele houding had iets van "moet het nou echt" .. kopje naar beneden, oren zijwaarts hangen .. het was een zicht :+ Maar gaandeweg kreeg hij er ook meer lol in, ging hij leuk rondkijken en vond het allemaal wel ok. Was wel leuk om die verandering te zien :)

@ Leonie: Dank je :D
Haha ja, dat is [***] :Y) Maar af en toe rent hij wel hoor, blijkbaar .. heb ik vandaag ontdekt.
Heb het alleen niet op film maar had het wel al gepost in mijn HK-topic, dus even quotje:

[***] schreef:
Hij was heel braaf, actief en ik heb me ziek gelachen :')
Ik loop regelmatig van hem weg om dingen te halen of iets met mijn gsm/camera ofzo te doen en dan moet hij blijven staan, iets wat soms heel goed gaat en soms à la [***] :+ Vandaag weer een paar keer heel goed en op een bepaald moment staat hij daar, ik ben met mijn camera bezig maar zie hem uit een ooghoek wel staan (stond wel aan de andere kant van de piste) .. Zag je 'm echt zo kijken van: hmm, zou ik .. En dan zo heel voorzichtig een stapje, nog een stapje, en toen was hij vertrokken, sjok sjok richting weide .. Ik riep wel op hem, maar natuurlijk hoorde hij me niet 8)7 Dus ik er "achteraan", in een snelle stap, ben ik bijna bij hem en hij bijna bij de ingang van de weide, gaat ie draven! Dus ik lopen en net voor de ingang van de weide had ik dat touw vast! Ik draai hem om en je zag hem echt zo kijken van "oliebol, zucht, mislukt" _O- Toen schoot ik in de lach :+ En toen zei ik "komop jong, werken" en ik ging vrolijk lopen ... liep die pipo gewoon mee! Doet ie anders nooooooooooit _O- Ben dan ook meteen gestopt en heb hem een grote beloning gegeven .. toen was ie weer blij :D

Ook tijdens het longeren heb ik gevarieerd in positie en heb stukken gewoon langs hem gelopen terwijl hij bleef draven. Dus op die manier werken we daar stilletjes aan en komt het wel ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:44

Wauw wat gaaf dat het zo goed ging vandaag! Zag dat je ook al gepbt had, je hebt ook alle recht om hier trots op te zijn hoor!

Super, ik hoop echt dat je dit kan doorzetten...streng blijven he ~~}> Gaat helemaal weer goedkomen joh!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:58

:D :D Fijn om jullie lol te zien hebben!
Cobe kan zo leuk kijken! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:14

Sorry voor de late reactie, druk leven :+

Maar Esther: dank je wel :D Haha ja, ik moest even een pb'tje sturen, uiteraard :Y) :))

@ swaatjuh : dank je! Het is ook gewoon een leuke pony :+: Soms :P
Naja, ik heb er in ieder geval goed over nagedacht en zoals hij met die banden deed was echt superleuk :+: Dus ik hoop dat we dat kunnen doorzetten .. en anders proberen we maar weer wat anders :Y)

Eerst osteopaat morgen, heb toch wel beetje "schrik" moet ik zeggen :=

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:13

Super dat het weer zo goed gaat tussen jullie & dat jullie er samen zoveel plezier in hebben :) :)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:47

Stoer dat je zulke oefeningen met je paard doet.
Ik heb sinds gisteren het boek 101 horsemanship oefeningen, ontvangen en ben ook van plan meer bezig te gaan vanuit die manier met m'n pony.
Even nog een vraagje, waar heb je dat super gave halster vandaag?

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:48

leuk halster :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:45

Thanks lottex! :D
Ik ga vanaf nu gewoon eens echt met hem werken, zoals vroeger, met leuke/nieuwe dingen tussendoor .. Misschien is dat toch meer wat hij zoekt :) In het weekend ging het in ieder geval super :Y)

@ SnuitjeLove : dank je wel! Dat boek heb ik ook :j Al dikwijls in gelezen maar nooit letterlijk mee aan de slag gegaan .. maar er komt wel heel veel in terug wat we ook gewoon doen .. Het komt toch allemaal op hetzelfde neer ;)

Dat halster is van www.nickyskeet.nl :)

Ook dank je ellenlove! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:24

Leuke foto's! Hij staat ook rustig óp die band he? :')
Leuk ook hoe jij draaft in dat eerste filmpje :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:40

Haha ja, hij bezorgt me altijd wel ergens bijna een hartaanval .. maar het loopt toch altijd goed af :+ Volgens mij weet ie precies wat ie doet :Y) En jammer dat ik degene ben die het meeste draaft ... :')