Geisli is een 3-jarig ruintje van ca. 1.35 hoog. Over zijn leeftijd m.b.t. het trainen voer ik hier geen discussie, mocht je er toch wat over kwijt willen: mijn pb-box staat open.
Geisli is een enthousiast paard dat goed reageert op wat uitdaging. Hier probeer ik op in te spelen, zonder hem te overbelasten. We houden ons dan ook voornamelijk bezig met wandelen, grondwerk en knuffelen.
De vorige twee keer heb ik bij het longeren assistentie gekregen van mijn zus, dus dit was de eerste keer dat Geisli en ik met z'n tweeën in de longeercirkel stonden. Linksom gaf dit in het begin wat problemen, waardoor mijn zus moest bijspringen. Vandaar dat deze kant maar heel kort gefilmd is. We longeren met een Weense (zachte) kaptoom.
Ik ontvang graag tips en commentaar over alles wat jullie opvalt, dus zowel over mij als longeur als over Geisli. Mij viel tijdens het bekijken van het filmpje al op dat ik de lijn te lang en mijn hand te hoog heb, wat zorgt voor tegenstrijdige signalen naar Geisli. Deze moet ik dus lager houden. Verder zie ik mezelf af en toe behoorlijk klungelen met de longeerlijn/zweep (vorige keren bediende mijn zus de zweep). De rest laat ik graag aan jullie over!
Foto's:

Filmpje (met muziek