sinds 11 maart ben ik de trotse eigenares van Floortje, een merrie van 3 jaar.
Na eerst een paar dagen acclimatiseren op de wei, ben ik begonnen met heel basic grondwerk-oefeningetjes in de piste:
stap-stop-achteruit-stop-stap-enzovoort

Longeren had ze nog nooit gedaan, -nouja ze had nog niks gedaan alvorens ze bij mij kwam, behalve af en toe uit de wei om wat door de kindjes geborsteld te worden-, dus eerst maar eens laten lopen in de piste en wat begrenzen achter haar aan met de zweep. Geen goed idee, want blijkbaar
had ze geen schrik van de zweep. Zelfs na een paar stevige tikken kwam er geen beweging in. Mijn vriendin die mij begeleid
bij het opleiden van Floor kwam met het idee om een plasticzakje aan mijn zweep te hangen, en...

Na een minuutje begon ze al braaf cirkels rond mij te lopen (zonder longe dus)! Dat een paar keer geoefend, en uiteindelijk de piste
half afgezet en de longe eraan, dat ging super! Tijdens poesten het zadel erop, geen probleem! Singel vast, ook geen probleem...
Dan maar eens geprobeert te longeren met zadel, en dit is het resultaat!
Dit nog even: ja ik weet dat het zadel niet past, was éénmalig om te wennen en te longeren, ondertussen heb ik een nieuw, wel passend gekocht

en ik weet dat het niet slim is om zonder handschoenen te longeren maar dacht er telaat aan...
Het lijkt of ik suuper veel poeder of zelfbruiner enkel en alleen aan m'n gezicht heb, maar ben op wintersport gegaan, en daar bruin je nu eenmaal raar, enkel m'n hoofd en mooi de zonnebril erin

En hup we beginnen eraan!

Mooi ontspannen stappen

Een drafje

En ze begint te ontspannen na een rondje...

Een galopje!

Of beter gezegt rodeo?

Terug naar draf...

Redelijk beheerst aangesprongen

Jihaaa toch niet zo beheerst verder gegaan

Beugeltjes laten hangen

En afsluiten met een ontspannen drafje

De mooiste foto die erbij zit

En tot slot nog ééntje met mij