Dat zag er zo uit:

Afgelopen donderdag voor het eerst met vos geprobeerd. Voor hem was het nieuw, hij vond 't een beetje gek. De stemhulpen kent hij wel, die gebruik ik ook grotendeels wanneer ik rijd. Voor mij was het enige gekke dat ik een oranje paard voor me had ipv een donkerbruin. Dat was vandaag overigens helemaal gewend.
Vanmiddag wilde ik vos filmen tijdens het longeren. Hij had er ultraveel zin in:

Een stalgenoot was zo lief om vos en mij samen te filmen, zodat je ook kunt zien wat ik doe. Ik zie nu zelf ook dat ik te afwachtend ben bij het van hand veranderen. Mijn stalbaas had trouwens van de week bij het omwerken van de bak waarschijnlijk een leiding geraakt. Als je de drinkbakken bijvult (met een slang) loopt er ook water de bak in. Vos is niet het type dat gesteld is op dat soort fratsen:

Momenteel ben ik nog vooral met de overgangen bezig, die vond ik vandaag erg netjes gaan. Hij heeft erg de neiging om in stap (veel) te hard te willen lopen, ohz doet hij dat ook. Tempocontrole wordt de volgende stap. Aan van hand veranderen moeten we ook nog zeker werken, ik zie dat ik te onduidelijk ben naar hem.

We waren het er trouwens over eens dat het best oké is als hij met zijn buitenoor de omgeving in de gaten houdt en met het binnenoor mij

Ehm ja, verder is netjes op de volte blijven ook nog een punt van aandacht. Op onderstaand filmpje zie je mij tegen zijn schouder poken omdat hij té veel in mijn ruimte komt.

En klaar:

Braaaaafff paard

Zo, dit zijn de eerste filmpjes, wilde ze even laten zien met mijn verbeterpunten. Zien jullie nog dingen waar ik op moet letten?
Groetjes