Tweede keer vrij longeren met vos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Tweede keer vrij longeren met vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:51

Vos (zo heet mijn paard) vindt longeren stom. Met 1 lijn is er geen land mee te bezeilen. met 2 lijnen, en dan op het bit, wil nog enigszins. Maar zijn hobby zal het nooit worden. Van de week had ik het briljante idee om de bak af te zetten met een lintje en hem vrij te longeren. Een jaar of drie geleden, voordat vos mijn vos was, had ik een bijrijdpaard, Beer. En in die tijd heb ik van Beer en zijn mens leren vrij longeren.

Dat zag er zo uit:
Afbeelding

Afgelopen donderdag voor het eerst met vos geprobeerd. Voor hem was het nieuw, hij vond 't een beetje gek. De stemhulpen kent hij wel, die gebruik ik ook grotendeels wanneer ik rijd. Voor mij was het enige gekke dat ik een oranje paard voor me had ipv een donkerbruin. Dat was vandaag overigens helemaal gewend.

Vanmiddag wilde ik vos filmen tijdens het longeren. Hij had er ultraveel zin in:

Afbeelding

Een stalgenoot was zo lief om vos en mij samen te filmen, zodat je ook kunt zien wat ik doe. Ik zie nu zelf ook dat ik te afwachtend ben bij het van hand veranderen. Mijn stalbaas had trouwens van de week bij het omwerken van de bak waarschijnlijk een leiding geraakt. Als je de drinkbakken bijvult (met een slang) loopt er ook water de bak in. Vos is niet het type dat gesteld is op dat soort fratsen:

Afbeelding

Momenteel ben ik nog vooral met de overgangen bezig, die vond ik vandaag erg netjes gaan. Hij heeft erg de neiging om in stap (veel) te hard te willen lopen, ohz doet hij dat ook. Tempocontrole wordt de volgende stap. Aan van hand veranderen moeten we ook nog zeker werken, ik zie dat ik te onduidelijk ben naar hem.

Afbeelding

We waren het er trouwens over eens dat het best oké is als hij met zijn buitenoor de omgeving in de gaten houdt en met het binnenoor mij :)

Ehm ja, verder is netjes op de volte blijven ook nog een punt van aandacht. Op onderstaand filmpje zie je mij tegen zijn schouder poken omdat hij té veel in mijn ruimte komt.

Afbeelding
En klaar:
Afbeelding

Braaaaafff paard
Afbeelding

Afbeelding

Zo, dit zijn de eerste filmpjes, wilde ze even laten zien met mijn verbeterpunten. Zien jullie nog dingen waar ik op moet letten?

Groetjes :wave:
Laatst bijgewerkt door Koper op 17-04-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Tweede keer vrij longeren met vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:53

Je filmpjes doen het niet - zonde, want na Beer ben ik helemaal benieuwd naar Vos (en de volgende wordt dan Wolf? ;) )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:56

Filmpjes gefixt, en vos blijft de komende 10 jaar nog wel ;) Hij heet officieel Laski, en Beers stamboeknaam is Pipar.

Anoniem

Re: Tweede keer vrij longeren met vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:12

Ik zie nog steeds geen filmpjes.. :o

Die namen zijn echt geweldig.. :+:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:24

Als je erop klikt kom je bij het filmpje terecht ;)