Umpire - springen a/d hand en Agility op wedstrijd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Umpire - springen a/d hand en Agility op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:05

Jaja de lange teugelproef [GVL-ITP] Umpire op wedstrijd - Dressuur a/d Lange Teugel Klasse Zwaar was niet het enige onderdeel van die dag! Er waren namelijk nog 3 rubrieken waar Umpire en ik aan hebben meegedaan. En als ik Umpire mag geloven dan zijn dit toch wel zijn meest favoriete rubrieken allertijden :j

Als eerste het springen aan de hand. Je legt samen met je pony een parcours af en dat moet zo snel mogelijk. Balken en weigeringen leveren uiteraard strafpunten op. Toen Umpire het parcours zag begon ie al te stuiteren, en ik moest moeite doen om geen vliegende start te maken :P

In deze rubriek zijn we 5e geworden (van de 16 deelnemers) en ik geloof dat nr. 1 slechts 3 sec. sneller was := Lag dus erg dicht bij elkaar.

Ten tweede de Agility. Ook hier had Umpire er absoluut erg veel zin in. Zoveel, dat ik m soms echt even af moest remmen omdat we anders het hele parcours doorvlogen :+ Ook dit ging op snelheid en als je een fout maakte of je pony niet achteruit kreeg of niet goed in de fietsanden ging staan, dan krijg je er een hoop seconden bij.

Hele mooie 2e plaats (van de 10 geloof ik), ook weer vlak achter nummer 1 :Y)

En als laatste de Agility aan de lange teugel. Een nieuw onderdeel sinds vorig jaar maart. Het principe is hetzelfde als de gewone agility, alleen maakt het het natuurlijk lastiger dat je erachter loopt en je pony dus voorop moet. Ook is het soms moeilijker sturen wanneer je pony overenthousiast wordt O:) Heb het helaas niet op film staan, maar Umpire heeft de blauwe blokken en de pionnen omvergelopen :') := Ach ja, als je het maar naar je zin hebt he :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

4e plaats (van de 7) geheel terecht want we hadden echt een aantal foutjes die tijd gekost hebben.

Umpire bloeit echt helemaal op op zo'n dag, soms wordt ie overenthousiast, maar hij heeft er voornamelijk heel veel plezier in :) En ik natuurlijk ook! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Milan_lover

Re: Umpire - springen a/d hand en Agility op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:23

Ziet er echt supergaaf uit Eline! :D
Volgende keer gaat het weer veel beter, en het belangrijkste is natuurlijk dat jullie er plezier in hebben! +:)+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:29

Superleuk! :D

Haha, ik zou bijna zeggen dat het meer behendigheid voor jou is dan voor Umpire :P
Volgens mij heeft hij het ontzettend naar zijn zin! :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:33

Wat ontzettend leuk! En wat hebben jullie beide een plezier! Ben wel heel benieuwd naar een filmpje van het lange lijnen agillity :j

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:37

Vind het vooral veel geduw en getrek.
Maar je pony rent lekker snel. haha *D
Echt een mooierd. <3

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 22:42

chocobroodje schreef:
Wat ontzettend leuk! En wat hebben jullie beide een plezier! Ben wel heel benieuwd naar een filmpje van het lange lijnen agillity :j

u vraagt wij draaien :) deze is van vorig jaar:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:57

Wauw seg, ik word al moe als ik ernaar kijk :')
Ook gezellig, zo'n überenthousiaste huppelspringpony :Y) :))
Die hindernis van de laatste foto, ik zou zo op m'n gezicht gaan hé _O-

Zou het trouwens niet beter gaan als je hem niet zo erg vast houdt aan het halster?
Is maar een bedenking hoor, maar misschien dat iets meer vrijheid hem wel beter afgaat, heb het idee dat hij wat tegen die hand vecht zeg maar ... Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen, weet niet wat ie doet als je hem losser laat natuurlijk ;)

Wordt er trouwens niet gekeken naar de manier waarop je het doet?
Niet als commentaar hoor, maar bv. dat achteruit parkeren (lijkt me) tussen die blokken gaat nogal ruw .. Wordt er enkel naar de snelheid gekeken bij die proefjes? (volgens mij wordt er bij horse agility zelf ook gekeken naar de manier waarop je het doet & aanpakt, vandaar ;) ).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 15:03

Met het springen deed ik eerst inderdaad alleen het touw vasthouden. Maar nadat we een paar keer ontzettend de bocht uitgevlogen zijn omdat Umpire weigerde naar mijn stuur te luisteren doe ik het nu zo. En ik moet zeggen, het springt een stuk veiliger ;) Hij wordt zo vreselijk enthousiast dat ie echt gewoon doordendert anders. Andere optie zou zijn om een bitje in te doen, maar dan is de kans veel groter dat ik m pijn doe omdat ik m per ongeluk in zn mond trek. Krijg zelf niet de indruk dat ie er heel erg last van heeft, ook zonder dat ik zn halster vasthoudt schudt ie nog wel ns met zn hoofd. Hij is gewoon echt overenthousiast op zo'n moment.

Het achteruit inparkeren deed ik achteraf inderdaad iets te heftig misschien :o Je moet ook echt knallen op zo'n moment, en dan mag ik soms wellicht iets rustiger zijn :o Er wordt niet op stijl gelet, al zijn ze wel streng w.b. het uitvoeren van de oefeningen. Je pony moet met allevier zn voeten in de fietsbanden staan en niet 3 1/2 . We kunnen het ook heel rustig en beheerst hoor. En thuis oefenen we vaak genoeg op ontspanning en rust. Maar op zo'n dag is het gewoon echt even een halve minuut knallen, en ik geloof niet dat Umpire er psychische schade aan heeft ondervonden ;) Sterker nog, een vriendin deed ook mee en toen stond ie alweer even enthousiast te springen om het parcours in te mogen.

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:33

Ik vind het er erg leuk uit zien. Het leuke is dat jezelf ook in conditie moet zijn. :D
Je paardje heeft er erg lol in. Dat vind ik belangrijk

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:11

Och, dit is zo leuk! :+:

Lijkt me heel leuk om dit samen met je pony te doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:14

Super leuk!
Die pony zo snel :+
Ik denk dat als je hem loslaat en er naast gewoon rent hij zo enthousiast is dat ie het niet eens merkt XD

En dan durft niemand (hopelijk) meer te zeggen dat kleine pony's lui zijn! :))

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:18

Gaaf en wat zijn jullie een leuk koppel! Je springt zelf ook leuk hoor :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:18

Oh dit vind ik echt super vet :D Wist helemaal niet dat dit bestond :oo Ga vooral lekker zo door, ook goed voor je eigen conditie :))

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:21

Ik had nog nooit van Agility gehoord. Maar wat een leuk gezicht al lijkt het voor jou intensiever dan voor je pony.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:26

Hahaha wat gaaaaaf! Ik heb dit ook nog nooit gezien! Echt super om te zien, allebei enthousiast :D Ga zo door!

Avaloonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:26

Het ziet echt allemaal echt leuk uit!
Ik zou het met mijn conditie alleen niet redden.
Hahaha, echt knap hoor! :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:23

Ooooh nog een topic <3
Wat gingen jullie weer snel :oo

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:24

Wat een leuk topic weer!
Agility aan de lange lijnen lijkt me een leuke variant, moeten we hier ook maar eens doen :))

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 22:39

DieL_Zor schreef:
Ooooh nog een topic <3
Wat gingen jullie weer snel :oo

Ja snel he, en niet eens gewonnen -O- en ik heb mn topsnelheid toch echt wel bereikt hoor met het springen := Ga in juni wel weer voor het record hoogspringen :P Zijn we schijnbaar beter in :))

Bojangles schreef:
Wat een leuk topic weer!
Agility aan de lange lijnen lijkt me een leuke variant, moeten we hier ook maar eens doen :))

Ja dat is een leuke uitdaging! Zowel voor mens als paard net weer een graadje lastiger omdat het stuurwerk anders is en je paard nu toch heel stoer zelf op de obstakels af moet lopen :j

Verder bedankt iedereen voor de leuke reacties :)

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:52

dat ziet er superleuk uit !!!
zo een wedstrijdjes zou ik ook wel eens willen doen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:07

Echt een super gave shetter zeg!!
Nou had ik een vraag, dit lijkt me echt super leuk om te doen maar zijn dit soort wedstrijden er veel?
Of alleen bij shetlandmanifistatie's of grote evenementen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:14

ilovemoney schreef:
Echt een super gave shetter zeg!!
Nou had ik een vraag, dit lijkt me echt super leuk om te doen maar zijn dit soort wedstrijden er veel?
Of alleen bij shetlandmanifistatie's of grote evenementen?

Dit soort wedstrijden worden nu zo'n 4 keer per jaar georganiseerd vanuit het Shetlandpony stamboek. Op http://www.nsps.nl wordt altijd aangegeven waar en wanneer er weer zo'n wedstrijd is :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:48

Super leuk :D Jammer dat ik geen Shet meer heb, want anders wou ik ook meedoen. Haha :)