vorige topic: [GVL-ITP] Beau'tje , we beginnen bij het begin. De Pas!
ondertussen kan beau al 4 passen achtermekaar.

(lees graag eerst even de bijbehorende tekst hieronder

Omdat beau altijd zo leuk 'speelt' in de bak en allemaal rare sprongen en steigeringen maakt
bedacht ik me niet en sloeg mijn slag om hem op commando te leren steigeren.
Dit lukte ook binnen 5 minuten, omdat hij het erg leuk vind om te leren, en hij uit zichzelf al
regelmatig omhoog komt tijdens het losgooien.
Maar na het berichtje van Visibreteam in het Haflinger verzameltopic dacht ik toch even 3 keer na
en bedacht me dat ik nog helemaal geen benul had van het vrijheidsdressuur opzich en wat er
bij komt kijken als je bezig bent met het steigeren.
VisibreTeam schreef:Uhm Bitje, nu wil ik niet banketstaaf doen... Maar ik hoop echt dat je een basis hebt? Deze steiger oogt nogal agressief, ik mis de verzameling en je paard springt maar wat
Ze heeft daarom volkomen gelijk (behalve over dat agressieve, want dat is totaal niet zo. alleen maar erg enthausiast en blij)
en ik vroeg me af of jullie goede tips en weetjes hadden bij het steigeren.

Er is maar 1 filmpje gemaakt, en precies dit ene filmpje laat zien dat hij naar voren springt als het ware. Meestal
blijft hij op zijn plek, maar goed. hebben jullie in ieder geval een beeld van hoe ik de commando geef enz.
Hoe kan ik Beau dus leren blijven op zijn plaats? waar moet ik op letten? (behalve dat ik concequent moet blijven en hem
moet straffen wanneer hij het uit zichzelf doet. wat hij nog NIET gedaan heeft

Goed, hier het filmpje.

momentopname:

Ik sta dus open voor commentaar, maar wees op zijn minst aardig .

Ik ben ook maar een mens