Dit was mijn eerste topic. Voor het eerst met Peentje aan de slag, nadat hij een van mijn veulens dood had gebeten. Nog wat afstandelijk, hij durfde niet goed, en ik wist niet wat ik kon verwachten van hem, als ruin zijnde.
Maar nu, na 2 maanden (min of meer), zijn we een heel stuk verder. Hij vertrouwt mij goed, en we hebben zelfs al een begin in het lange lijnen gemaakt. Uiteindelijk doel is om hem voor de wagen te krijgen. We hebben ook wat vrijheidsdressuur truukjes ingebouwd, en we willen nog veel verder komen.

Poging tot blijf, maar we hebben nog veel oefening nodig

En we hebben een nieuw doel. Hij was zich zo goed aan het gedragen, en hij was zo rustig, dat ik besloot eens erop te klimmen. Capje gepakt, en opgestapt. En ja hoor, hij vond het prima. Hij wandelt alleen nog niet, hij staat nog stil. Maar ik heb geen haast, ik ga dat langzaam opbouwen, om de band zo goed mogelijk te behouden en te versterken.
Uiteindelijk doel: buitenritten van de zomer

Ik ben heel trots op onze vooruitgang. Hij sleurt me ook het terrein niet meer over als we gaan wandelen, en komt naar me toegedraafd als ik van hem wegloop. We hebben nog een lange weg te gaan, maar we komen er wel, dat weet ik zeker!