Lotus voor het eerst aan de dubbele longe...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Lotus voor het eerst aan de dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:02

:wave:

Omdat het zadel van mijn pony Lotus helaas niet past en de levering van het nieuwe zadel iets langer op zich laat wachten dan gehoopt, zijn we al een paar maanden bezig met andere dingen dan rijden. Af en toe hobbelen we wat zonder zadel, heel soms leen ik het boomloos zadel van een vriendin voor een rondje buiten, we wandelen en fietsen veel en tegenwoordig zijn we ook wat meer bezig met longeren.

Toen ik nog gewoon kon rijden, longeerde ik niet zo veel en áls ik dan longeerde, was dat meer om Lotus de overtollige energie er uit te laten lopen dan om haar echt te laten werken.
Pas sinds een paar weken ben ik (onder begeleiding) wat aan het expirimenteren met bijzet, pessoa en gisteren voor het eerst met de dubbele longe.

Lotus is een beetje een geval apart, ze kan heel apart reageren op nieuwe situaties. Ze is bang van de zweep en raakt wel eens in paniek als er iets achter haar hangt. Omdat ik haar rustig wil laten wennen aan de dubbele longe, hebben we nog maar niet meteen de lijn achter haar kont gehangen.
Opzich ging het best lekker voor een eerste keer, alleen komt Lotus veel te snel te diep. Met normale bijzet heeft ze dit veel minder, met rijden is dit ook een probleem... Ze is wel ontspannen en voorwaarts, ze heeft verbinding en loopt over de rug, alleen dus te diep. :\ Tips hiervoor zijn van harte welkom!

Hieronder de foto's, tips en opbouwende kritiek graag, maar wees vriendelijk en houd er een beetje rekening mee dat dit voor zowel Lotus als voor mij de eerste keer longeren met dubbele lijnen was. :)

Foto's staan niet op volgorde, weet ook niet wat die upload site ermee heeft uitgespookt. :')

Afbeelding
[1]

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6]

Afbeelding
[7]

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9]

Afbeelding
[10]

Simone, bedankt voor de hulp en voor de foto's! :*

Letizia

Re: Lotus voor het eerst aan de dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:11

Hey Nath, ze is lekker aan de sjouw :j

Als je vind dat ze te diep loopt (dus achter de loodlijn) dan kan je er voor kiezen om de longe aan het bit vast te maken, maar als je vind dat ze te laag loopt dan zou je de longe op een hoger punt kunnen vast maken :)
Het nadeel wat in vind van met twee gewone longes longeren, is dat het niet echt fijn door de ringetjes glijd op het moment dat jij los laat, ik heb zelf de dubbele longe van Lammert Haanstra, als je wilt kan je die wel eens proberen, die heeft touw aan de uiteindes :)

Ik zat steeds te bedenken waarom ik het er anders uit vind zien als ik gewent ben, maar jij haalt de longes andersom door de bitringen :+ duurde even voor dat het kwartje viel :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:37

Die Lotus, die spettert helemaal van het scherm af! Ziet er goed uit hoor :j

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:55

Zo Nath, weer een alternatief gevonden voor het rijden.
Zij er goed uit hoor voor een eerste keer. Niet verstrikt geraakt in de longes ;) Daar heb ik soms nog wat ruzie mee. Het te diep lopen vind ik zelfs nog best meevallen op de foto's.
En ik ben het ook wel met Letiets eens wat deze longes betreft, ze schuiven niet lekker door deze ringen, waardoor ze soms ook "vast" lijken te zitten, is mijn ervaring.
Wanneer komt je zadel en wat voor een heb je besteld?

poes

Re: Lotus voor het eerst aan de dubbele longe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 01:08

Bij te diep lopen kun je idd de longe aan het bit klikken, dus geen driehoek maken maar door de singel naar het bit.

Verder kun je ook de bevestigen gewoon omdraaien: door de lagere ring aan de singel, door het bit, en naar de hogere ring (die is meer standaard).

Van zodra je driehoekbevestiging doet, heb je een vrij scherpe inwerking, en moet je contact heeeel licht zijn, hou daar rekening mee!