Poon @ allereerste keer lange teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poon @ allereerste keer lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:28

Allereerste keer dus, zowel voor poon als zijn onhandige baasje :P
Ben nog erg zoekende, maar komt wel goed :Y) Heb een stukje gefilmd en uiteraard ging het juist toen niet zo goed als het daarvoor ging, maar dat hoort erbij :+ Tips zijn zeker welkom :j Filmpje is gemaakt met camera op 1 bepaalde plaats dus we zijn niet constant in beeld, sorry daarvoor. Maar ik denk dat er toch wel wat te bekijken is.

Mijn eigen vragen/opmerkingen/dingetjes:
- om van hand te veranderen had ik het idee dat dit het makkelijkst ging als ik zelf aan de andere kant ging lopen en hem dan de andere kant op vroeg, hoort dit zo? Of is dat niet de bedoeling?
- mijn zweep heb ik doorgaans (behalve in het filmpje zag ik :P ) in mijn binnenhand (dus aan kont van pony) en naar beneden wijzend
- teugels zijn op zich nu nog heel los omdat ik gewoon eens wilde zien hoe poon reageerde, bedoeling is wel dat ze steeds meer contact gaan houden
- zijn mijn teugels wel lang genoeg? Ben sowieso op dit moment nog héél onhandig dus ik zat een beetje te klooien, maar kan ik deze teugels blijven gebruiken of moeten ze langer of korter zijn?
- loop ik op de juiste plaats? Ik probeer naast/bij z'n achterhand te lopen, betrap mezelf er wel op dat ik soms (onbewust) wat verder naar voren ga maar dat probeer ik te voorkomen.
- bedoeling is om in de toekomst les te nemen, ik wilde gewoon eens even kijken wat poon zou doen ;)
- en inderdaad, mijn piste is niet gelijk en loopt soms onhandig :P :))

Denk dat het dit zo'n beetje is, misschien dat ik aan de hand van de reacties ook nog wel ergens op kom ;)

Het filmpje:

En dan .. om te bewijzen dat ik poon echt wel gewoon kan longeren (ik roep dat altijd wel maar had het eigenlijk nog nooit gedaan :P )..

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*
Foto's maken is dan wel nog een slag moeilijker :')

Ennuh ... Waarom zou je een waakhond nodig hebben als ..

Afbeelding

.. je [***] hebt :Y)

(ja-knikken op commando .. alles knikt mee, ook de oren en de lippen :+ )

Bedankt voor het kijken en tips/ideeën/opmerkingen zijn zeker welkom :j
Eerste keer .. en ik kan er dus niks van :+ :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-11 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Re: Poon @ allereerste keer lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:28

wat een schatje! <3

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:51

he he! wat een heerlijke foto's! vooral de waakhond ! paarden kunnen ook alles!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:08

Ziet er goed uit :)

+ leuk halster

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:19

Heel erg leuk!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:22

Leuk paardje en ook leuk halster!! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:28

Voor de eerste keer doe je het absoluut niet verkeerd! Ziet er erg ontspannen uit, en je paard loopt al in een erg fijn draftempo :j

Ik heb er eigenlijk vrij weinig op aan te merken, ondanks dat het van hand veranderen nog wat onhandig gaat doe je het in principe goed. Je ziet alleen 1 keer dat je het net te laat vlak voor de bocht doet. Waardoor je paard ook stil gaat staan. Het best kun je dus al iets voor het einde van de diagonaal rustig van kant wisselen. Zodat jij alweer aan de binnenkant loopt voordat je bij de bocht bent. Zo zorg je er meteen voor dat je paard daar niet naar binnen kan vallen, want daar sta jij dan al.

Verder staan je handen voor het mooie wel te wijd uit elkaar. Maar zeer begrijpelijk voor in het begin, omdat je dan nog veel bij moet corrigeren met je buitenteugel.

Ik zou zeggen, ga zo verder, het ziet er prima uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:36

Oh, dank je wel :D :o

Het van hand veranderen gaat nog vrij onhandig :j Maar poon helpt mij daar gelukkig ook wel mee door gewoon stil te gaan staan als ik het niet doe zoals het hoort :Y) Geeft mij weer tijd om het op te lossen ;) Denk dat dit wel betert naarmate we meer oefenen :j Ga in ieder geval proberen om volgende keer erop te letten dat ik op voorhand goed bedenk wanneer ik van hand wil veranderen :+

Qua teugellengte enzo, is dat volgens jou ok? Of zou ik beter wat langere teugels gebruiken? Ik heb wat filmpjes gekeken en daar hebben ze eigenlijk langere teugels, maar lopen wel op dezelfde plek en hebben zo dus zeg maar heel wat in hun handen. Lijkt mij persoonlijk onhandig maar is misschien wel nodig? Dan kan ik daar maar beter meteen aan wennen ;)

Bedankt aan de rest ook voor de reacties :)

@ moelly : baseer je dat op die laatste foto? :Y) :))

@ lottex & Maartentje : merci voor het compliment over het halster, is niet van mij :o Maar ik was aan het kijken voor een gewoon halster ipv een touwhalster en dat was het enige daar met wat kleur in en ik vond het wel wat hebben :Y) :)) Het is wel een beetje vuil :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:44

Voor het mooie en handige zouden ze inderdaad net even wat langer kunnen zijn :j Dan gaat het overpakken van de ene naar de andere kant ook wel iets soepeler denk ik. Je hebt nu erg weinig teugel over als je m over de kont overpakt. Zelf heb ik ook wat lijn over. Vind ik wel prettig, zo kun je ook af en toe iets meer afstand van je paard nemen om ze wat meer door te kunnen laten draven zonder dat je er zelf achteraan moet rennen. Ik merk dat iig mijn pony dat erg prettig vindt, om tussendoor op de volte even een middendraf/galop te pakken. Maar dan moeten je teugels wel wat langer zijn dan dat je ze nu hebt. Ze moeten overigens ook weer niet zo lang zijn dat je erop kunt gaan staan/ met je voet per ongeluk in kunt stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:47

Ok, ik snap :j
Heb alleen even geen idee wat ik dan kan gaan gebruiken := Even denken :+
Weet jij hoelang de teugels zijn die jij hebt? Je hebt natuurlijk een shet, maar misschien dat ik aan de hand daarvan een idee kan krijgen wat ik zou nodig hebben? Als ik dat weet kan ik eens denken waar ik dat kan vinden :Y)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:59

ziet er echt super leuk uit :D ga zo door :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:41

[***] schreef:
Ok, ik snap :j
Heb alleen even geen idee wat ik dan kan gaan gebruiken := Even denken :+
Weet jij hoelang de teugels zijn die jij hebt? Je hebt natuurlijk een shet, maar misschien dat ik aan de hand daarvan een idee kan krijgen wat ik zou nodig hebben? Als ik dat weet kan ik eens denken waar ik dat kan vinden :Y)

Die van mijn zijn ongeveer 4 meter (iets korter). Je zou ns n slofteugel op de kop kunnen tikken (zijn geloof ik 5 meter, voor een Shetlander net te lang dus voor jou wellicht precies goed) of pak een (oude) longeerlijn, knip m af op de gewenste lengte, bevestig er een extra musketonhaak aan en je hebt je lijn precies op maat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:43

Ok, dus iets rond de 5m zou het moeten worden, bedankt :)
Nooit gedacht dat ik een slofteugel nog zou kunnen gebruiken :Y) Heb er dan ook geen liggen :+ :)) Maar ik ga eens rondneuzen ;) Longeerlijnen doorknippen is nog even geen optie :P Haha.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:32

Leuk Sabine!! :)