Diddle aan de dubbele longe, winterrust voorbij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Diddle aan de dubbele longe, winterrust voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:59

Mijn Diddle heeft de afgelopen 20 weken zeer weinig gedaan.. ivm opleiding die voor gaat enz.
Diddle is een héul grote koukleum :brr:
daarom heeft hij ook een onwijs dikke vacht :')
hij is ook bang voor hongersnoden, dus hij heeft een voorraadje :=
Afbeelding
24/7 staat hij buiten met zijn 3 meiden.
Vandaag mocht hij aan de dubbele longe aan het werk omdat we toch weer eens serieus moeten gaan doen :)
**Fotos maken tijdens het longeren met dubbele longe is lastig :o excuus voor de fotos*

http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF7768.jpg
Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF7769.jpg
onze warming up :)

Afbeelding
en de longe vastgeklikt..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hij duikt heel erg.. Maargoed, voorheen wilde hij niet eens zakken :)
Heb daarom vandaag geprobeerd hem hoger te houden door de lijn anders vast te klikken, en dat vond hij moeilijk! :(:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar hij deed het wel :)
galop pakken we nog niet mee op deze manier, daarvoor is hij nog lang niet sterk genoeg :o

Afbeelding
onze cooling down begint op deze manier :)

En eindigt door het dubbel aanbrengen van panneermeel! :9 (rollen)
Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF7853.jpg
stofwolk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diddle is een 13 jarig fjordenmonster :) hij is 1,35 hoog, laag whatever :Y) en is voor recreatief genieten :) Beetje VD, beetje rijden, beetje boscrossen, voor de wagen, en aan de longe :)
Brand maar los :) het is geen bewegingswonder, maar sleutelen op deze manier vind ik erg fijn om te doen.
Heb vandaag ook staan stralen toen hij vanuit draf nagevend halthield en 100%vierkant stond :+: net een echt paard :+

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:10

Diddle <3
Wauw, 1e foto!
Whaha, ja, hij zal niet zo snel vermageren :D
Maarja, die van mij is ook een beetje te dik (Béétje maar :o), maar als ie maar goed in z'n vel zit :)
Maar longeren ziet er leuk uit! Ik ben er zelf geen ster in, dus kan er geen tips over geven.
Maar jullie zijn leuk bezig! :D

_Jessie

Re: Diddle aan de dubbele longe, winterrust voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:13

Wat een mega hals zeg!
Ik longeer zelf ook met dubbele longe en die laatste manier vind ik wel interessant misschien wel handig om te onthouden.
Ik vind de laatste aantal foto's toch een fijn beeld geven, achterhand word goed ondergebracht.
Alleen mis ik op sommige foto's wat stelling maar gaat zeker goede kant op!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:55

Hey Diddliedoo aan het werk !!!

Hij doet dat toch prima !!! ziet er super uit hoor !!
Lekker bezig geweest, heerlijk ! :j :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:14

Zo Diddle moest er aan geloven vandaag :):) ~~}>

Heerlijk zo aan het werk en dat tevreden bekkie na het rollen :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:22

Wat een super leuk harig propje heb jij zeg! <3

Een wel verdiende beloning zo na het harde werk :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:03

Denk dat je heel goed bezig bent geweest. Even loswerken met lijntje wat onderaan, daarna wat hoger. Dat vindt hij moeilijk, maar dat geeft niet, spiertjes moeten er weer aan wennen en 'lijftechnisch' gezien is het ook logisch dat hij dat niet makkelijk vindt. Maar als hij lekker door blijft sjouwen met zijn oortjes mooi ontspannen doe je het goed toch?

Vind die rolfoto's zo <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:08

@VHU; hij heeft geen nek om ''opgericht'' te lopen lijkt het wel he?
Had hem nu zo in de lijnen zoals op het laatst, en volgens mij is dat het ''hoogste'' wat hij kan?
Je kon goed merken dat hij het érg lastig vond.. hij trok afentoe een ''tong over het bit frommelen-hoofd'' en ging plotseling stilstaan en keihard achteruit :=
Maar na wat ''kom maar, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goeeeed, wat knap van jou'' gaat hij dan toch weer sjouwen :=

Hij was erg blij met het rollen achteraf.. In de bak is hij 2x neergegaan, en in de wei ook nog een keer :) hij heeft ook wat jeuk op z'n buik ivm verharen, dus hij schurkte heerlijk tegen de grond met een <3 kop :+

@Jessie_ deze manier van longe bevestigen deed ik nu voor het eerst, even staan nadenken en toen geprobeerd. Alleen heb ik nu longe aan de singelgespen geklikt omdat ik daar dus geen ringen heb helaas... maar het werkte :))

@rest; dankjullie :) hij is idd pluizig :))
Ben heel blij dat ik hem weer wat aan de slag kan krijgen, hij heeft genoeg gelanterfant ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:14

Ik ben sinds kort ook aan het dll geslagen, en ik vind die laatste manier van vastmaken heel interessant! Is de werking dan hetzelfde als een slofwerking (die gebruik ik wel eens een paar rondjes als ze helemaal los is om haar even door te werken) of dan net iets minder? Dan zou het misschien ook iets voor haar zijn. Ik krijg as woensdag mijn tweede les, dus ben nog volop leek. :D

Heeeerlijk ontploft propje Fjord heb je :D , hij doet goed zijn best voor je!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:18

beide manieren (tussen de benen vast en zijkant vast) zijn slof-ideeen volgens mij? :)
met tussen de benen vast vindt hij het lekker makkelijk om z'n kop naar beneden te gooien en zo rond te gaan sjouwen.. hij schopt dan gewoon tegen z'n snuit aan zo deuzig gaat hij dan aan de gang :))
kreeg hem zo niet echt hoger (hij kan dan echt hard met kop over de grond)
vandaar dat ik hem aan de zijkant had vastgemaakt, dat neemt de uitnodiging om te laag te zakken wat weg geloof ik :)
(en was meteen 5 tandjes moeilijker voor 'm :(:) )

hij heeft goed zijn best gedaan :j morgen mag ie voor de kar dus hij krijgt in elk geval beweging na deze training :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:24

Bedankt voor de uitleg. :)

Mijn Friezel moet juist naar omlaag en met lengte in de hals, die is stér in hysterisch opkroppen en al dat soort Friezelfratsen dus als ik die zo vastzet is ze me vast dankbaar, gaan we dus lekker niet doen. :+ Ik ben alleen bang dat ik de volgende keer als ze gaat zakken in de lach schiet omdat ik dan een deuzige Fjord tegen zijn appel schoppend in beeld heb... :') :') :') Maar ik onthoud hem wel voor iets verder in onze dll opleiding.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:58

Mijne train ik trouwens op beide manier wel. Ik maak ook de longe wel is aan de zijkant vast maar laag.
Werken die katrollen goed (of is het wat anders?) dat lijkt me ook wel fijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:04

de katrollen zaten aan de dubbele longe toen ik hem overkocht (2e hands) ze werken heel fijn omdat je nu vlug kunt verstellen en niet eerst heel de lijn door de ringen moet halen :) ook kun je nu aan kleinere ringetjes vastklikken waar je musketons niet door passen :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:22

Nou inderdaad! Ik ga is kijken of ik dat ook voor elkaar kan krijgen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:12

Wat doed die dat goed zeg! Jij natuurlijk ook :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:55

Wat een heerlijk beesie is het toch om naar te kijken, ben helemaal weg van hem! Hij doet het al aardig goed en moet zeggen dat na 20 weken amper wat gedaan te hebben doet hij het toch heerlijk zo? :)

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:04

wat een leukerd! <3

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:55

Naaltje schreef:
beide manieren (tussen de benen vast en zijkant vast) zijn slof-ideeen volgens mij? :)
met tussen de benen vast vindt hij het lekker makkelijk om z'n kop naar beneden te gooien en zo rond te gaan sjouwen.. hij schopt dan gewoon tegen z'n snuit aan zo deuzig gaat hij dan aan de gang :))
kreeg hem zo niet echt hoger (hij kan dan echt hard met kop over de grond)
vandaar dat ik hem aan de zijkant had vastgemaakt, dat neemt de uitnodiging om te laag te zakken wat weg geloof ik :)
(en was meteen 5 tandjes moeilijker voor 'm :(:) )

hij heeft goed zijn best gedaan :j morgen mag ie voor de kar dus hij krijgt in elk geval beweging na deze training :)

Dit werkt inderdaad heel erg goed :j De touwtjes tussen de voorbenen nodigt inderdaad uit om te gaan 'koprollen'. Voor jonge paarden prima om over de rug te leren lopen, maar als je wat meer achterhand gebruikt wilt dan is hoe je het nu hebt bevestigd een prima oplossing.
En ik denk dat hij straks nog wel meer in de oprichting kan hoor! Wat ik er nu van zie is dat hij gewoon nog een heleboel spieren mist aan de achterkant, maar dat is gelukkig trainbaar!

Ik vind het er al netjes uitzien, en mocht het je hoop geven: mijn Shetlandpony was tot 1,5 jaar geleden ook een duikboot eerste klas en loopt nu (na een boel training) ook steeds beter in verzameling en oprichting. Succes ermee, je hebt in elk geval een erg leuk paardje :)