Beau begint zijn 3de carrière : VD (filmpjes)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Beau begint zijn 3de carrière : VD (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 15:47

18 juni 1998 : Implicit Value komt in Zweden ter wereld als beloftevol dravershengstje, in 2000 start zijn training, maar als hij in 2002 nog steeds niet gekwalificeerd raakt is zijn draverscarrière over... Hij wordt geruind en komt in België terecht als recreatiepaardje

21 oktober 2005 : Ondertussen omgedoopt tot Beau de l'Air wordt deze knapperd mijn eigen paard <3 5 jaar lang gaan we samen genieten van het rijden ; dressuur en springen, maar ook in de cross amuseert hij zich. Samen met zijn vriendjes op trektocht, kindjes leren paardrijden,... heerlijk leventje

september 2010 : een crosstraining met marahorse en haar paard eindigt in mineur... Beau blijft bij de afsprong in het water haken met zijn achterbenen en staat meteen op 3 benen. wat rondstappen doet het beteren, maar het is duidelijk dat hij zich echt geblesseerd heeft.

december 2010 : 3 maanden rust en medicatie later kunnen we concluderen dat naar alle waarschijnlijkheid de ligamenten in zijn knie gescheurd zijn. Ik beslis hem zijn pensioen te gunnen als rijpaard

maar ondertussen hebben we wel 3 maanden volop getraind aan zijn vrijheidsdressuur en dat heeft zijn vruchten afgeworpen *\o/*

hij pikt alles heel snel op, voorlopig kent hij enkel nog maar "kleine" kunstjes. Ik wou nog geen "grote" kunstjes (steigeren, liggen, buigen, blok, etc. ) aanleren om zijn knie zoveel mogelijk te sparen

zo, genoeg gebabbeld :Y) hier zijn de filmpjes (geluid niet té hard, mijn stem is nogal iritant als ik tegen een paard bezig ben blijkbaar :') )

Jambette : (beetje een flauwe, hij was niet in de mood die dag)

Neen schudden :n

zweepje vastpakken, nog niet helemaal bevestigd maar het begin is er

geeuwen :O

Flehmen (zijn favoriet ondertussen :+ )

en dit is best een grappig filmpje vind ik, ik vraag hem te geeuwen maar hij doet liever iets anders, uiteindelijk doet hij het toch natuurlijk ;)

zo, wat denken jullie, kan hij nog een 3de carrière aan?

dit was trouwens zijn persoonlijke mening over zijn "pensioen" : _O-
Afbeelding
Afbeelding

iloveyellow

Re: Beau begint zijn 3de carrière : VD (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:40

hahaha grappige pony zeg :D ziet er wel goed uit haha die foto dat hij met vier ben los van de grond is ziet er leuk uit

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:43

Schitterend Sofie! Ik ken er allemaal niks van (vraag me zelfs af hoe je dat geeuwen en nee schudden hebt aangeleerd), maar het ziet er in ieder geval heel leuk uit. De enige dingen die ik bij mijn gepensioneerdje probeerde waren vooral met de benen of al stappend, maar misschien moet ik me bij mijn volgende poging ook wat meer op het hoofd focussen.

Ik vind het trouwens geweldig hoe je tegen hem praat :) Zo enthousiast, uw "jaaaaaaaaaaaaa". Bij mij is dat meestal een droge "goed zo".

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:04

monia : ik werk niet met een klikker maar met het woordje "ja" als beloning... dat in combinatie met mijn "enthousiasme" geeft dat licht spastische schaap-jaaaaa-effect :+

iloveyellow schreef:
hahaha grappige pony zeg :D ziet er wel goed uit haha die foto dat hij met vier ben los van de grond is ziet er leuk uit

sshht, straks krenk je zijn ego :') hier in België is hij een "paard" ;)

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:09

Wat leuk zeg! :D

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:59

Slimme Beau! :D

vooral het geeuwen is een leuk kunstje :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:20

Wat heb jij een leuke stem! _O-
Ziet er goed uit, hij heeft er lol in! :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:54

Ziet er goed uit! Ik denk dat hij een 3e carrière wel aankan hoor ;) (haha ik dacht eerst wow raar nederlands accent, lijkt wat vlaams maar toen zag ik dat je ook uit België was :Y) )