Balgezwaai & (blooper)filmpje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Balgezwaai & (blooper)filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:58

Woensdag weer even aan de slag gegaan met poonie, het balzwaaien begint er leuk uit te zien! :D

1. 'K heb 'm!
Afbeelding

2. Wat moet ik er nou mee?
Afbeelding

3. Ooow, gooooooooien!
Afbeelding

4. Let goed op hé
Afbeelding

5. Daar gaat ie!
Afbeelding

En een toevalstreffer, ik klikte perongeluk en wat hij aan het doen was .. geeeeen idee :+
6.
Afbeelding

Omdat ik bij het aanleren van weer een nieuw kunstje (jaja, we gaan hard :P ) merkte dat ik nu toch wel stilaan handen begin te kort te komen heb ik de camera maar op een paaltje gezet en beetje gefilmd. Het nieuwe kunstjes is "turn around", bij het geven van het commando (achterkant van zweep op z'n achterhand + stemcommando) is het de bedoeling dat hij buitenom naar mij toe draait. Momenteel is het nog geen volledige draai, maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling. Maar voor de eerste keer vond ik wat hij me aanbood al super :Y)

In het filmpje zie je echter ook dat het nog niet helemaal goed gaat :+ maar dat mag van mij .. We zijn net begonnen en klooien maar wat aan, ik denk wel goed na op voorhand en lees veel (ook hoe anderen het doen en wat je niet moet doen etc.) maar ik ben een mens en hij is een dier dus we maken beiden fouten .. Komt wel goed denk ik ;) Ik ben al héél blij & trots dat hij überhaupt WIL meewerken, want dat is bij hem echt niet vanzelfsprekend. In het filmpje zie je dat hij gewoon meteen met mij meekomt en als je goed kijkt (maar ik loop daar prachtig in beeld :') ) zie je ook dat hij met mij meerent als ik terug naar voren loop. Zoiets had ik gewoon NOOIT kunnen indenken dat dit zou gebeuren, want hij is helemaal niet het ren- en speeltype, ook niet in vrijheid ofzo, totaal niet, vindt hij allemaal niet nodig ;) Hij moet z'n kudde in de gaten houden en that's it :Y) Dus daarom dat ik al héél blij ben dat ik dit eruit krijg.

Maar zoals gezegd, het gaat dus niet altijd helemaal goed. Je ziet 'm enthousiast z'n nieuwe kunstje doen (zonder dat ik het commando heb gegeven), dat heeft hij nogal eens bij wat nieuws .. Verder zie je 'm komen "buurten" (gezellig bij mij staan maar met een heel laag energieniveau) maar zie je 'm ook richting beloningen duiken (ik heb mijn zakje altijd open, express) waarvoor hij wel afgestraft wordt. Ik vind het zelf nog moeilijk om alles te combineren, de clicker gebruik ik net voor de 2e keer dus dat is toch ook even wennen, en hij heeft duidelijk z'n mening over alles. Je ziet 'm ook z'n favoriete "ik doe dit maar als ik iets anders niet goed gedaan heb"-kunstje .. het flemen .. :+ Maar dit zal na verloop van tijd wel allemaal minder worden ;)

Ben misschien nog dingen vergeten, heb eigenlijk wel wat schrik om het filmpje te posten :o maar langs de andere kant wil ik het jullie toch laten zien, misschien zijn er nog dingetjes die ik niet zie/weet ofzo en tips zijn dus altijd welkom. Maar ik weet dat het allemaal nog niet 100% is. Ik vind het echter moeilijk om te beslissen wat mag & wat niet mag .. Mensen zeggen bv. altijd "een paard mag niet in je ruimte komen" maar bij [***] heb ik daar zo geen problemen mee, als hij met een laag energieniveau komt. Gaat hij opdringerig doen is het natuurlijk een ander verhaal. Maar als ik hem z'n ding niet laat doen en hem voor het minste en geringste afstraf dan krijg ik ofwel een pony die het totaal niet meer interesseert, ofwel een robot, en beide heb ik geen interesse in. Vandaar dat ik misschien dingen toelaat die anderen eerder zouden afstraffen, maar ik ken de pony ondertussen toch al een paar jaar en hij kent mij en ik denk dat we beiden wel weten waar we aan toe zijn met elkaar ;) En het is en blijft [***], een speciaal geval, en hij zal altijd wel blijven proberen :+

Ok, genoeg verdedigd :o Nu het filmpje :Y)
(je hoort trouwens door het gekraak etc. niet altijd precies de klik als beloning heb ik gemerkt..)

Bedankt voor het kijken en zeker niet aarzelen om een reactie te plaatsen, maar als er kritiek is heb ik dit liever in opbouwend/vraag-vorm dan in de afbrekende versie ;)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:14

Erg leuk om te zien! Cobe is wel een lolbroek volgens mij!
Ondanks dat ik niet zoveel post, heb ik al wel wat topics van jou zien langskomen en ik vroeg me al af hoe je zo mooi tegelijk foto's kon maken en hem kunstjes laten uitvoeren. Maar blijkbaar houdt dat bij jou ook ergens op. :P
Van het kunstje turn snapte ik niet helemaal wat de bedoeling was, omdat dat draaien er bij mij anders uit ziet. Misschien had je beter op een manier kunnen beginnen waarbij hij niet per ongeluk met z'n kont tegen je aan hoeft te komen, dat kan zere tenen voorkomen.
Wat me verder nog opviel is het moment waarop je wegrent en hij meedraaft, ik denk dat het kan helpen als je niet te snel achterom kijkt, zo kan je paard minder het idee krijgen dat je onzeker achterom kijkt of hij nog komt. Ik doe het ook, daar niet van, maar het helpt vaak om weg te rennen met het idee in je hoofd dat je paard er achteraan komt. Met wat je zegt over in je ruimte komen ben ik het mee eens. Bij de een na laatste keer dat Cobe aan je jas wil snuffelen, denk ik dat je best iets zachter op hem had kunnen reageren. Ik zie hem namelijk de keren daarvoor netjes zijn neus terugtrekken als jij aangeeft dat hij weg moet blijven. Wat ik bijvoorbeeld doe is met mijn vingers mijn pony wegwuiven zegmaar, en als hij dan nog niet luisterd het wat strenger aanpakken.
In elk geval, ga zo door en veel plezier met alle kunstjes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:20

Dank je :)
En haha ja, ooit houdt het op :+

Het nieuwe kunstje komt misschien wat onhandig over, maar dat is vooral omdat ik terwijl we bezig waren heb ontdekt dat mijn zweep eigenlijk net iets te kort is :+ Maar omdat hij de klik wel had gemaakt heb ik toch maar even doorgedaan. Volgende keer met een langer hulpmiddel zal het er wel beter/duidelijker uitzien denk ik ;)

Dat van dat wegrennen begrijp ik, maar ik had dus echt geen flauw benul dat ie zou volgen :+ Meestal vertrek ik en kom ik op het einde tot de conclusie dat pony er nog staat, daarom dat ik maar even keek, omdat dat anders helemaal banketstaaf staat :') Maar nu kwam hij dus toevallig mee :+

Het afstraffen .. goh .. hij was al een "hele tijd" aan het snuffelen en proberen snoepjes te nemen etc. Ik geef hem altijd eerst een paar kansen, door mijn vinger in de lucht te steken en "uh" of "neen" te zeggen. Maar op een bepaald moment houdt het voor mijn gevoel op, en dan straf ik hem dus even echt af door hem een stap achteruit te laten zetten. En zoals je kan zien moet ik ook nogal hard inkomen (normaal gaat ie achteruit op een aanwijzing met mijn vinger, maar ik voelde dat dat er nu niet inzat, dus vandaar meteen de "harde" hulp zeg maar). Daarna was het ook voorbij, je ziet ook z'n houding veranderen .. en dan is het voor mij goed en beginnen we weer met een schone lei ;)

Vind het eigenlijk wel grappig dat ik dacht dat ik veel te laat was met mijn reageren/straffen en dat jij juist vindt dat ik te snel gestrafd heb :P Zo zie je maar weer hoe meningen kunnen verschillen ;)

Edit; ik heb het trouwens nog even teruggekeken, waarom ik hem strafte .. Hij was inderdaad wel al even bezig met het naar de snoepjes gaan enzo (10 seconden is lang naar mijn gevoel :P ) maar de reden waarom is omdat hij naar m'n hand "hapte". Ok, wel maar met z'n lippen (hij weet goed genoeg dat hij niet hoort te bijten :+ ) maar het was wel met een hoog energieniveau en om te voorkomen dat hij telkens meer gaat proberen straf ik dat meteen af ;)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:32

Knap hoor, zien dat je paard iets goed doet, klikkeren, eten pakken, eten geven, in de gaten houden of dat hij wel het juiste kunstje doet, afstraffen als hij iets niet goed doet. Zweep, balletje, eten, paard. Ik zou het allemaal niet samen kunnen houden, maar ik vind je filmpje erg leuk (en leerzaam) om naar te kijken en kan me alleen maar bedenken dat ik nog veel grotere fouten zou maken. Volgens mij heb je wel lol zo! Dat draaien lijkt me niet het meest handige kunstje op deze manier, maar wat aan te leren is ook weer af te leren, toch?

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:19

[***] schreef:
Dank je :)
Dat van dat wegrennen begrijp ik, maar ik had dus echt geen flauw benul dat ie zou volgen :+ Meestal vertrek ik en kom ik op het einde tot de conclusie dat pony er nog staat, daarom dat ik maar even keek, omdat dat anders helemaal banketstaaf staat :') Maar nu kwam hij dus toevallig mee :+

Haha oke, dat heb ik dus ook wel eens, vertrekken en pony die je na staat te staren. Dan knip ik het uit het filmpje. :P
Van dat snuffelen zal het bij mij op een filmpje ook wel wat anders overkomen dan bij jou.

ZusJacobs

Re: Balgezwaai & (blooper)filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:48

Cobe lijkt echt veel op mijn pony beest :+ Ik heb er ook zo een die doet waar ze zin in heeft, zo lekker lomp.. Maar toch zo onwijs lief <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:54

wat een leuke pony :) echt een met eigen karakter ;)
leuk om weer wat van jullie te zien.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:32

leuk filmpje, echt een brutale donder die Cobe :D
Over je trucs zal ik niet teveel zeggen, ben daar zelf ook nogal onhandig in (hey wat leuk reactie! Maar euh... ik vroeg wat anders :') )

Waar ik wel wat over wil zeggen is de manier waarop je Cobe wegstuurde toen hij iets te brutaal werd.
Wat mij opviel is dat je hem terugzet en zelf ook een stap richting hem doet. De afstand tussen jou en Cobe wordt dus niet groter als je zegt "Nee, dat mag niet". Ik denk dat het kan helpen als je hem terugzet, eventueel zelfs dmv een tikje tegen zijn borst met de zweep of zwaaien met je handen (dit kun je groot beginnen en later kleiner maken) en zelf op de plaats blijft staan. Je stuurt hem dus echt weg uit je ruimte.
Doordat je nu de afstand hetzelfde laat vóór en na het ongewenste gedrag kan het zijn dat Cobe niet echt snapt waarom hij achteruit wordt gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:38

Bedankt voor de reacties :)

En dat laatste klopt zeker :j Meestal doe ik het inderdaad ook zo en stuur ik hem puur op hand(+stem)commando achteruit maar soms moet je snel zijn en dan werk ik gewoon op mijn gevoel, en mijn gevoel zei dat het gewone commando niet zou werken en ik had niks anders bij de hand. Ja, het zweepje, maar dat wil ik niet gebruiken om hem te straffen zeg maar, dat wil ik puur voor de commando's houden ;) Normaal heb ik ook nog een touw bij de hand waarmee ik hem uit mijn ruimte stuur, maar dat was even verdwenen :o En je moet iets op zo'n momenten hé :+ Ik denk trouwens dat hij het wel snapte, aangezien z'n hele houding verandert en hij daarna gewoon weer lief was (maar toen was mijn geheugenkaartje vol :Y) ).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:52

Ik vind het er echt goed uitzien hoor! :))
(Dat flemen na een tikje op z'n neus.. Whoehahaha! _O-)

Het rondje draaien is nog wat ongecontroleerd maar dat is altijd aan het begin, hij zal het vanzelf wel wat rustiger en gecontroleerder gaan doen. :j
Je moet gewoon lekker zo door gaan met dingen die jullie leuk vinden om te doen. Samen komen jullie er wel! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:50

Dank je wel :D

Dat is ook zo, als hij een nieuw kunstje doorheeft wordt hij altijd even héél erg enthousiast :+ Maar dat gaat vanzelf beter :j Ben al blij dat hij enthousiast wordt :P

En dat flemen ... Ik ben ooit eens een keer héél, héél erg blij geweest toen hij ging flemen (ik kreeg het er echt niet in, hij snapte het niet of wilde het niet snappen en het lukte dus gewoon echt niet, en toen ineens had ik iets gevonden waarvan hij ging flemen en toen was ik ZO blij) en ja, nu is dat zijn als-ik-dit-doe-als-ze-niet-heel-blij-is-dan-wordt-ze-misschien-wel-weer-blij-dingetje :Y) :))