Mijn knappe kerel Welmer @ longeerwork (v. Andries)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Mijn knappe kerel Welmer @ longeerwork (v. Andries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:17

Heey, *D

Sinds maanden niks kunnen doen met de paardjes, behalve de stapmolen en stappen, konden we gisteren en vandaag eindelijk weer eens wat doen.
Vandaag heb ik hem even lekker gelongeerd, lekker lang en laag.. Er lag nog wel wat ijs in de bak, maar had een mooi stukje gevonden!
Hij loopt nog niet op zijn best, hij was nog een beetje voorzichtig.

Even een overzichtje van Welmer:
Naam: Welmer fan de Fiifgeawei (Roepnaam is Welmer)
Leeftijd: 3jaar
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1.62m
Afstamming: Andries 415 x Bendert

Het commetaar laat ik aan jullie over, was allang blij dat we weer eens wat konden doen! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=9XaUFKiRJy0

http://www.youtube.com/watch?v=DWkxuEgdTww

Ohja, het was een hele kunst om te longeren en te filmen! :Y)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:39

Hij loopt mooi lang en laag, goed om te zien.
Vind alleen je stemhulpen niet echt duidelijk.
Je zegt vrij abrupt ho, waardoor het lang duurt voordat die stilstaat. Ik zou dan een langere en lagere toon aanhouden.
Voor je voorwaartse hulpen gebruik je let op, maar vervolgens kikker je.
Ik zou die stemhulp anders doen, ik zou zeggen "'let op, drrrrraf' en voor galop hetzelfde, zodat je paard e gangen uit elkaar houdt.
Verder een leuk diertje.

Janine1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:00

Jaaa wat Rosanna zegt is wel zo jaa :$
daar ben ik het wel mee eens.
Maaar Mariska doet heel goed haar best want voorheen liet ze dr pony maar rontjes rennen, en zij ze niets :P
Nice hoor mrisje <3

xx Loveyaaaa {x)

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:05

Rosanna1990 schreef:
Hij loopt mooi lang en laag, goed om te zien.
Vind alleen je stemhulpen niet echt duidelijk.
Je zegt vrij abrupt ho, waardoor het lang duurt voordat die stilstaat. Ik zou dan een langere en lagere toon aanhouden.
Voor je voorwaartse hulpen gebruik je let op, maar vervolgens kikker je.
Ik zou die stemhulp anders doen, ik zou zeggen "'let op, drrrrraf' en voor galop hetzelfde, zodat je paard e gangen uit elkaar houdt.
Verder een leuk diertje.

Ik ben het hier mee eens :j

Leuk paard :)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:10

probeer idd niet zo met zinnen te longeren.
'' braaaaaaaf'' of iets in die richting als hij het goed doet.
en ''hooooooooo'' (lage slome stem gebruiken) als hij moet stappen of zachter aan moet.
je paardje verstaat die zinnen toch niet en het is voor hem duidelijker als je kort en krachtig hem verteld wat er van hem verwacht wordt.
leuk diertje en succes ermee!

op je andere filmpjes van het rijden op youtube vind ik hem wel heel erg in een krul lopen.. ;) maar dat kan ook aan mij liggen hoor

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:14

Een met bovenstaand commentaar. Inderdaad duidelijk zeggen wat je wilt. Ik hoor vaak alleen een hooo. misschien word het duidelijker als je er bij zegt dat hij in stap moet.. lekker veel schakelen.
Leuk paard loopt netjes :D

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:05

Dankje voor jullie reactie's! Het is indd wel waar wat jullie zeggen, over mijn stemhulpen! Zal er echt wat mee doen!
Hij luisterd zo makkelijk en goed, dat het eigenlijk niet hoeft, maar het hoort wel zo indd! :Y)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:09

Over je stemhulpen heb ik niets te zeggen, want daar is al genoeg over gezegd. Wat ik wel vind is dat hij wat actiever mag. In het eerste filmpje en in het tweede filmpje zie je dat hij met zijn achterbeen niet in de afdruk van zijn voorbeen komt. Hij loopt van voren wel laag, maar mag wat mij betreft van achter dus actiever zodat hij zijn achterbeen ook in de afdruk van zijn voorste hoef zet.

Leo

Re: Mijn knappe kerel Welmer @ longeerwork (v. Andries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:22

RT HAW --> GVL ITP

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:32

Vadalma schreef:
Over je stemhulpen heb ik niets te zeggen, want daar is al genoeg over gezegd. Wat ik wel vind is dat hij wat actiever mag. In het eerste filmpje en in het tweede filmpje zie je dat hij met zijn achterbeen niet in de afdruk van zijn voorbeen komt. Hij loopt van voren wel laag, maar mag wat mij betreft van achter dus actiever zodat hij zijn achterbeen ook in de afdruk van zijn voorste hoef zet.

Sorry hoor, maar hij staat al maanden stil, en dit is de 2de keer dat ik hem weer longeer, daarvoor was hij 2maanden ohz dus lijkt me niet dat hij al perfect is hoor!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:09

Dat zeg ik ook niet, ik geef het alleen aan. Het hoeft niet perfect, het mág wat mij betreft alleen wat actiever. Als je dit soort commentaar niet wilt dan moet je je topic niet op HAW zetten maar op ITP.

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:20

Hij mag indd actiever lopen. Iets meer voorwaarts, dan komt de achterhand wel mee.
Maar het lijkt mij niet zo moeilijk waarom dit paard dat nu niet doet, de ondergrond is namelijk keihard en daarnaast laat je 'm ook nog eens over ijs lopen. Dit dier vertrouwd het natuurlijk nu niet om lekker te gaan sjouwen.
Ik zou persoonlijk met zo'n ondergrond niet gaan longeren, mocht het paard een rare sprong doen, gaat ie meteen onderuit. Vragen om moeilijkheden lijkt mij....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:07

knappe fries hoor
maar is die nu zo kort bij gezet?
lijkt me nu dat alleen nog naar onder kan maar niet zijn neus naar voren kan duwen (wat die wel wil op de filmpjes maar niet kan)