Geen echte VD demo, maar wel leuk om enkele plaatjes te tonen denk ik!

We waren uitgenodigd om zaterdag 13 november een 2-tal interactieve clinics te geven, speciaal voor de kinderen.
Een leuke maar ook een zeer verantwoordelijke taak, omdat het de bedoeling was dat alle kinderen de ring in mochten om kennis te maken met Indy. Gelukkig heeft Indy flink wat ervaring in drukke entourages, dus dat was wel aan Indy (en natuurlijk ons) toevertrouwd

Misschien wel grappig om te vertellen dat nadat wij waren aangekomen en even bij de 1e showpiste waren wezen kijken, we nauwelijks kinderen zagen en we al 'bang' waren dat er dadelijk ook geen kinderen bij onze clinic zouden zijn

Dus we moesten al een beetje lachen en daarom hadden we in de stallen een aantal kinderen aangesproken "Komen jullie ook kijken bij de clinic van Indy, het leukste paard van Nederland?" en de kinderen een sticker gegeven zodat we iig 5 kinderen langs de ring hadden staan

Rond de middag was het onze beurt en eenmaal in de piste stonden er al een heleboel mensen én kinderen langs de ring dus daar waren we érg blij mee! Toen er uiteindelijk meer dan 50 kinderen de ring in kwamen stonden we helemaal zo

Indy was ondertussen alweer vele harten aan het stelen langs de piste, terwijl de clinic nog niet eens begonnen was

We begonnen met het verhaal over Indy, hoe ik haar gekregen had als veulentje tot aan wat we bereikt hebben nu en ik had de kinderen gevraagd om alvast langs de ring te gaan staan, zodat ze na het verhaal de piste in mochten!

Ik doe hier rechts het verhaal, mijn zusje (Jaydee hier op Bokt) begeleidt Indy en gingen samen het publiek langs.

Indy toont ondertussen een keurige jambette

En na het verhaal vroeg ik de kinderen om de ring in te komen, en dit was het gevolg

Indy bleef zeer beheersd en kalm en zeker 50+ kinderen, verzamelden zich voor en om haar heen.

Samen hebben we Indy laten slurpen (dat kan Indy dus op commando), echt supergrappig al die kids samen voordoen voor Indy, het waren net een stel sissende slangen

Een aantal kinderen mochten onder begeleiding een klein kunstje demonstreren aan het publiek, als je goed kijkt zie je een klein meisje voor Indy staan. Dit waren kleine oefeningetjes zoals, ja knikken, nee schudden, flehmen, toeteren, gapen, jambette, op het blok staan etc

Foto gemaakt door E_Nalanta, thanx nog!
Op het blok en een dikke knuffel als extra beloning!

Jambette gevraagd door het meisje met de paardrijlaarzen

Vragen stellen

Nog even een keer onder begeleiding van Jaydee op het blok en weer een keurig gestrekte jambette

En daarna de ultieme test van vertrouwen, in een cirkel van kinderen op commando liggen!

Relaxed en beheersd zakte Indy op zweep en stemcommando naar de grond, Jaydee staat erachter (dus ernaast) en vraagt haar te zakken door met de zweep een aanwijzing te geven onder haar buik.

En lekker liggen!

En zitten!

Echt zo schattig, bij elke oefening hoorde je bij die kindjes een heel zachte 'ooooooh...'

Paard & Koets was voor ons dus weer zéér geslaagd, het bewijst (iig voor ons) maar weer wat voor bijzonder paard Indy is

Het vertrouwen, de werkwilligheid, het plezier wat Indy heeft.....

Indy's aankondiging/artikel in het P&K programmaboek (sorry ff linkjes anders heb ik teveel foto's denk ik)
http://94.100.120.206/1160500001-116055 ... _600t.jpeg
http://94.100.120.224/1160500001-116055 ... _p3e-.jpeg
Slechte foto dus hieronder de tekst:
Maak kennis met:
Indy, het leukste paard van Nederland!
Indy, een 9 jarige Pintaloosa merrie heeft deze titel in de wacht gesleept tijdens een paardenverkiezing dit jaar, georganiseerd door de Sophia Vereniging. Deze vereniging zet zich in voor dierenwelzijn. Door middel van voorlichtings-projecten en campagnes proberen ze mensen bewust te maken van de natuurlijke behoeften van het dier. De Sophia paardenverkiezing werd georganiseerd met als doel meer aandacht te krijgen voor het welzijn en het belang van gezelschap voor paarden.
Uit circa 1250 inschrijvingen, werd Indy uiteindelijk in de finale op Horse Event door de jury met onder andere Tineke Bartels als jurylid, verkozen tot het leukste paard van Nederland! Niet alleen werd er gekeken naar de %u2018looks%u2019 en de uitstraling van het paard, het allerbelangrijkste criterium was toch wel het welzijn van het paard. Om een goed leven te hebben, heeft een paard meer nodig dan een mooie stal en genoeg voer. Veel bewegingsruimte, aandacht en contact met soortgenoten zijn net zo belangrijk!
Vorig jaar was Indy al aanwezig op Equirience voor een demo vrijheidsdressuur, dit jaar zal ze een showblok doen speciaal voor kinderen! Joyce & Jaydee de Vos zullen samen met Indy een interactieve clinic verzorgen, waarbij de aanwezige kinderen de ring in mogen om kennis te maken met Indy. Er wordt wat verteld, Indy demonstreert wat oefeningen en er mogen allemaal vragen gesteld worden. Als afsluiter mogen enkele kinderen onder begeleiding een aantal oefeningen en kunstjes aan het publiek demonstreren!
Hier nog het vorige topic van een overzicht van Indy in 2010:
[GVL-ITP] 'Leukste paard van NL' Indy door het jaar heen!
En misschien leuk om Indy's artikel uit de Penny hier ook nog even te plaatsen:

In dit topic [VVDD] Indy nu écht een PENNY-paard vind je op blz. 4 een grotere versie van deze foto, dan kun je het artikel lezen

BEDANKT voor het kijken!