Bubbles @ schriktraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Bubbles @ schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:28

Anderhalve week terug hadden we een schriktraining georganiseerd op stal.
Het was een erg geslaagde dag ondanks de kou.
Bubbles heb ik aanstaande vrijdag pas 9 weken dus ik was erg verbaasd over hoe goed ze het deed. In het begin was ze een beetje hysterisch omdat het een hele schok voor d'r was dat er ineens allemaal vreemde objecten in de bak stonden. Na 2 gekke sprongen was ze aardig gerustgesteld en uiteindelijk heeft ze alles zonder al te veel spanning gelopen. Dat gekke paard ging zelfs de kliko aflebberen en de flesjes proberen op te eten <3
Kijk en geniet van de foto's.

1. Hier was ze nog niet zo op d'r gemak :')
Afbeelding
2. Uhm.. Baas? WEGWEZEN! (ze schrok hier niet van de kliko maar van alles bij elkaar)
Afbeelding
3. Hmmmm wacht, dit is niet zo eng
Afbeelding
4. Daar durf ik best overheen!
Afbeelding
5. Ook de paraplu vonden we niet eng
Afbeelding
6. Kijk.. Een tent!
Afbeelding
7. Wat nou dat kleedje is eng? Ik kijk liever naar het volgende onderdeel..!
Afbeelding
8. Hmmm even ruiken..
Afbeelding
9. Flesjes.. kan je die eten?
Afbeelding
10. Eventjes mooi doen hoor!
Afbeelding
11. Kijk paard! Lintjes, en daar gaan we gewoon onderdoor :D
Afbeelding
12. Zie je wel dat het niet eng is?
Afbeelding
13. Nog even over dat zeiltje en klaar is Bubbles :D
Afbeelding

Ik heb helaas niet van alle onderdelen foto's, maar ze heeft eigenlijk alles zo op d'r gemakje gedaan :)

21deees

Re: Bubbles @ schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:31

hihi wat leuk om te zien echt braaf vooral omdat je haar nog maar zo kort heb toppie... wil dit met mijn merrie ook doen maar kan dat natuurlijk niet alleen doen.. en ja ze is pas 3 maar vertrouwd me wel voor de volle 100%, sta er soms zelf van te kijken

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:31

Wat is ze toch ook een toppertje Maris.
Ben zo blij dat jullie elkaar gevonden hebben

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:32

21deees schreef:
hihi wat leuk om te zien echt braaf vooral omdat je haar nog maar zo kort heb toppie... wil dit met mijn merrie ook doen maar kan dat natuurlijk niet alleen doen.. en ja ze is pas 3 maar vertrouwd me wel voor de volle 100%, sta er soms zelf van te kijken

Als je op een pensionstal staat kan ik je echt aanraden om zoiets te organiseren. Bubbles is nog maar 5 en we hadden ook twee 4-jarigen erbij zitten, en stuk voor stuk waren ze erg braaf. En leeftijd maakt niet uit hoor, volgens mij is 't juist goed als je haar zo vroeg mogelijk kennis met alles laat maken :)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:36

ja inderdaad.. nee rij een merrie die van iemand is.. er staat nog een 4 jarige maar dat is nog al een stress-kip.. maar misschien kan ik zoiets wel samen met een andere ruiter van stal doen zodat ze toch deze dingen gaat leren.. hebben een goede buitenbak dus

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:44

je kunt zoiets ook gemakkelijk zelf doen hoor... iedereen heeft wel een kliko,... wat lint, of vlaggetjes van bijv. de action (verjaardagsslingers).. een zeiltje, wat balken... en klaar is kees...

ik heb het laatst ook eens gedaan in de bak, en was verbaasd over hoe relaxxed mijn paardje reageerde.. ga het zeker vaker doen, vooral met dit weer, erg leuk!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:46

keshia schreef:
je kunt zoiets ook gemakkelijk zelf doen hoor... iedereen heeft wel een kliko,... wat lint, of vlaggetjes van bijv. de action (verjaardagsslingers).. een zeiltje, wat balken... en klaar is kees...

ik heb het laatst ook eens gedaan in de bak, en was verbaasd over hoe relaxxed mijn paardje reageerde.. ga het zeker vaker doen, vooral met dit weer, erg leuk!

We hebben dit ook zelf opgezet :)
Maar zou het voor mij alleen teveel moeite om dit allemaal te doen. Dan zou ik eerder steeds een onderdeel doen.
Maar het was erg leuk en ook zeker goed voor de paarden. Hoe langer ze bezig waren, hoe meer je ze zag ontspannen.

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:36

wat super maris, erg leuk dat ze jou vertrouwd, en jullie mekaar gevonden hebben, top

en ook super leuke foto's

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:57

Ziet er super uit! +:)+

Mooi paard ook! :9

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:32

Hi, wat een leuke fotos !!! Heb je misschien het email adres van degene die deze schrik trainingen doet - opzet ? Is misschien ook iets voor bij ons op stal

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:32

Sassy4barrel schreef:
Hi, wat een leuke fotos !!! Heb je misschien het email adres van degene die deze schrik trainingen doet - opzet ? Is misschien ook iets voor bij ons op stal

Net als Jinte heb ik het gewoon zelf opgezet.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:37

Echt leuke foto's joh! Als bij mij de bak weer wat te doen is ga ik denk ik ook maar eens zoiets organiseren. Die balonnen ook hahaah hoe reageerde ze daar op?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:19

Sassy4barrel schreef:

Wij hebben het zelf opgezet, dus heb geen emailadres voor je :)

Wamhorse schreef:
Echt leuke foto's joh! Als bij mij de bak weer wat te doen is ga ik denk ik ook maar eens zoiets organiseren. Die balonnen ook hahaah hoe reageerde ze daar op?

Dankje!
De ballonnen reageerde ze amper op. Ze was meer aan het kijken naar de lintjes, dat vond ze wel spannend.