Sneeuw steigers en bitloos rijden in de sneeuw!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Sneeuw steigers en bitloos rijden in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:18

Hallo }:0

Na een tijdje (o zo'n on-orginele zin word dit :') ) is er weer een topic van Vd etc. met Thorak. Maar dit keer ook met Bonne :Y) Bonne heeft nog nooit echt een Vd topic gehad :) . Terwijl ze bijna net zo veel vd tricks kan als Thorak.. Sinds kort kan ze ook steigeren op commando. Dit heb ik haar geleerd uit de jambette. Ze komt nog wel erg veel op de voorhand terecht, hier word aan gewerkt! Tips zijn altijd welkom, zolang je maar... vriendelijk blijft :+

_Esther

Re: Sneeuw steigers en bitloos rijden in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:30

Ziet er superleuk uit zeg! Die sneeuw maakt het beeld echt af :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:32

Superleuk :D

maar voor mijn gevoel is Bonne wel een beetje opdringerig, kan het ook verkeerd zien hoor ;)

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:33

Prachtig!
haha ik vind die zwarte? op de één of andere manier echt supper grappig! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:36

Dankjulliewel,

idd Nikki, Bonne kan een beetje opdringerig zijn, werk normaal met clickertraining, maar mijn handen waren te bevroren om een clicker vast te houden :')

Bonne kan ook een beetje gek Veerlebeest zijn en ze word nogal snel enthousiast :o :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:46

Heel erg leuk filmke !

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:54

haha ja, als Bonne de jambette doet in het begin ergens als je er naast staat :p
ik vind dat kei grappig maar echt schattig!
Echt prachtig wat jullie al bereikt hebben , ook met Thorak!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:09

Wauw die jambette van Bonne, echt hoog! <3 Leuk filmpje, mooi zo in de sneeuw. Het steigeren ziet er maf uit, maar dat komt vast goed!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:16

Super leuk 8-)
Je paardjes zijn zo te zien super enhousiast en hebben er veel plezier in!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:17

Mooi filmpje hoor! Ook mooie sfeer zo door die sneeuw! ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:21

Ziet er echt heel mooi uit! En sneeuw om heen echt leuk!

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:22

Ziet er harstikke toppie uit!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:28

Doet em een beetje denken aan dat reclame (voor bier?) filmpje met die trekpaarden, zelfde sfeer, heel leuk om te zien iig

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:29

Leuk hoor, alleen dat stijgeren, zou ik niet onder de man doen voorlopig. Op deze manier is het erg slecht voor je pony, hij moet eerst leren om het op een juiste manier te doen. En bitloos rijden vind ik eerlijk gezegd nog steeds niet erg vriendelijk als het met een hackemore is, aan een lang teugeltje en alleen als het nodig is oppakken oké, maar op deze manier doe je er denk ik snel te veel mee. Zijn goedbedoelde tips, echt!
Verder heb je denk ik heel veel plezier met je paardjes, ga zo door!

pipbuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:22

mooi gezicht in het sneeuw goed dat je bitloos rijdt dat doe ik ook al moet ik zeggen dat je wel moet uit kijken met die hackenmore je kan er prima mee rijden maar net een lange teugels anders breekt hij zijn neus. verder vindt ik het een erg mooi gezicht en ik hou van fjorden met lange manen

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:43

De hackamoor hangt niet strak, en de teugels pak ik ook weinig erbij. Misschien lijkt het zo maar ik heb hem geleerd zijn hoofd te buigen naar de kant die ik op wil als ik druk op z'n schoft druk uit oefen. Vandaar dat hij af en toe zijn hoofd nogal ver naar de kant buigt ;) . Steigeren onder de man kan ze alleen maar, ze doet het niet als ik ernaast sta :n . Dus moet het eerst nog even oefenen met iemand die van de voorkant commando geeft. Verder bedankt voor de tips :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:58

Ok appart, tja ik blijf het toch enge dingen vinden, stel er gebeurt wat en jij blijft aan de teugels hangen of hij gaat er op staan. Dan liever een andere bitloze optoming als sidepull, touwhalster etc.
Maar dat is dan dus niet goed aangeleerd. Stijgeren moet vanuit de verzameling komen, dat is hier totaal niet het geval, erg slecht voor je paard dus.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:09

Tja, je hebt verschillende manieren, je kan het inderdaad uit verzameling leren, uit natuurlijk gedrag, en uit de jambette. Je moet er ook rekening mee houden dat dit de tweede keer is dat we het steigeren oefenen, en dat ze nog haar evenwicht hierin moet vinden.

Zo appart is het niet, ik heb het geleerd van mijn paardrijleraar door de teugel tegen de hals te drukken om het hoofd naar binnen of naar buiten te vragen. Stelling vragen zeg maar ;) . Hackamoor is eigen keus. Hij kan erg druk zijn en dan is hij niet meer te houden op een sidepull of een touwhalster, daarmee word hij onstuurbaar. De hackamoor is puur voor de controle, ik pak het er alleen bij als hij druk is. En ja het kunnen enge dingen zijn, maar als hij met touwhalster in z'n teugels gaat staan kunnen dat ook lelijke wonden opleveren.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:17

Tja oké goed doortrainen dan dat hij ook in een drukke bij luisterd. ;)
Maar waarom begin je dan met steigeren onder de man? Als ze nog niet haar evenwicht heeft gevonden?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:30

Miss_Malfoy schreef:
Tja oké goed doortrainen dan dat hij ook in een drukke bij luisterd. ;)
Maar waarom begin je dan met steigeren onder de man? Als ze nog niet haar evenwicht heeft gevonden?

Omdat het eigenlijk vanzelf al ging :+ Ze deed het toen ik vroeg om de jambette aan beide kanten en dit wil ik uitbereiden tot op de grond. Evenwicht gaat een tijdje overheen, net als alle andere kunstjes komt dat na een tijdje wel.
Doortrainen kan, maar je hebt nog niet gereageerd op mijn antwoord: Een touwhalster kan ook schade aanbrengen, waarschijnlijk nog sneller dan een hackamoor ;) . En hij reageerd er zo goed op, beter dan alle andere optomingen, dus why not? Ik weet heus wel dat ik er niet aan moet gaan trekken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:36

Een touwhalster breekt geen neus. Heeft geen hefboom. Maargoed als je het echt nodig hebt... Ik zie dan nog liever een trensje, dat is nog duidelijker als je wel moet sturen met de teugels.

Tja dat een paard het aanbied wil niet zeggen dat het oké is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:47

Een hackamore breekt ook geen neus, alleen als hij te laag hangt en er gigantisch veel druk op wordt gegeven. Emma gaat zo ver ik weet prima met een hackamore om. No problemo dus! ;)

Ziet er leuk uit Emma! :)) Heerlijk zo in de sneeuw! :D
Ik zou je wel willen aanraden eerst het steigeren vanaf de grond aan te leren en dan pas weer onder de man. Is voor haar ook makkelijker om het eerst zonder iemand op de rug te leren en uit te breiden. :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:51

Miss_Malfoy schreef:
Een touwhalster breekt geen neus. Heeft geen hefboom. Maargoed als je het echt nodig hebt... Ik zie dan nog liever een trensje, dat is nog duidelijker als je wel moet sturen met de teugels.

Tja dat een paard het aanbied wil niet zeggen dat het oké is.

Een touwhalster kan lelijke scheurwonden maken, kan lelijk snijden, werkt op een klein oppervlak. Trensje geef net zulke grote druk op de lagen als een hackamoor op de neus.

Dankje Hannah! Ja ik weet dat ik het eigenlijk eerst vanaf de grond zou moeten leren :+ Wat iets te enthousiast :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:01

Ik zie mijn touwhalster nog geen scheurwonden maken hoor. :n Dan gebruik je het toch verkeerd.
Het probleem vind ik de hefboomwerking, en het feit dat die dingen zo onduidelijk zijn. Je werkt al snel meer in dan je denkt. Bovendien vind ik de motivatie ook verkeerd. Als je paard er vandoor gaat gewoon omdat 'ie druk is zul je dat op moeten lossen, zorgen dat 'ie onvoorwaardelijk luisterd ipv domweg de sypmtonen te bestrijden.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:17

Miss_Malfoy schreef:
Ik zie mijn touwhalster nog geen scheurwonden maken hoor. :n Dan gebruik je het toch verkeerd.
Het probleem vind ik de hefboomwerking, en het feit dat die dingen zo onduidelijk zijn. Je werkt al snel meer in dan je denkt. Bovendien vind ik de motivatie ook verkeerd. Als je paard er vandoor gaat gewoon omdat 'ie druk is zul je dat op moeten lossen, zorgen dat 'ie onvoorwaardelijk luisterd ipv domweg de sypmtonen te bestrijden.

Hij schiet er niet vandoor, hij kan alleen wat moeilijker stilstaan. Ik pak licht mijn teugels erbij om hem te laten halthouden. En ik denk dat je een hackamoor ook verkeerd gebruikt wil je het neusbot breken etc. ;) Mijn paard laat wel weten wanneer hij een optoming niet fijn vind ;)