Longeerfoto's arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Longeerfoto's arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 23:20

Eerst even wat achtergrondinformatie. Jewel is een 6 jarige arabier. Hij is nu een jaar onder het zadel en heeft vrijwel alleen maar in het bos gelopen. De laatste tijd ben ik hem wat meer gaan longeren en ik vind zelf dat hij het heel netjes doet. Hij loopt lekker ontspannen.

Kleine kanttekening. Op de foto lijkt hij nogal overbouwd. Dat is hij niet, het lijkt denk ik zo omdat de foto's een beetje van achteren zijn genomen en omdat hij nogal stevige billen heeft.
Hij draaft ook niet heel erg actief. Hij maakte er dankbaar gebruik van dat ik even meer druk was met de camera dan met hem :+

Hier dan de foto's. Hoe vinden jullie het eruit zien? Hebben jullie dingen die anders moeten/kunnen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat betreft de ondergrond, ondanks de sneeuw was die super, gewoon vlak zacht zand eronder en hij heeft geen ijzers, dus daar hoeft geen commentaar op.

_Miistral_

Re: Longeerfoto's arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:23

ziet er lekker uit hoor ;) hebben wij vandaag ook gedaan hoor, bijzet teugels in de besneeuwde bak sommigen hadden zelfs ijzers maar met een klein laagje sneeuw en de boven laag niet bevroren gaat het makkelijk ;)

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:27

Jammer dat de fotos onduidelijk zijn, maar ziet tof uit!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:30

Wat leuk om te zien dat Jewel het zo goed doet, vind het altijd erg leuk om wat van Firenza's kinderen te horen. Het ziet er netjes en relaxed uit, en ik zie in je onderschrift dat hij zijn eerste klasse 2 al goed uitgelopen heeft, super.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:55

Jewel!!!!!! :D Wat leuk om die weer eens te zien zeg :) Het ziet er goed uit :) wat is hij heerlijk relaxed

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:58

Mis ik de longeerlijn of is die niet te zien? Of longeer je hem gewoon los??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 22:07

Ik longeer hem zonder lijn, hij loopt niet lekker aan een lijn, zo gaat het veel meer ontspannen. Ik heb wel de helft van de bak afgezet zodat hij een mooi rondje kan maken.

Bedankt voor de leuke reacties :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:08

Kijk dan ligt het toch niet aan mijn ogen ;) Je kan nog iets spelen met de touwtjes voor de buiging maar ziet er verder lekker uit zo!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:38

Ik vind dat hij heel mooi ontspannen loopt, lekker lang in de hals en mooi laag, ziet er super uit! :) zeker voor een paardje die een jaar onder het zadel is, en nog niet zoveel bak gezien heeft!
hij zou inderdaad iets meer tempo mogen hebben, maar verder vind ik het heel netjes!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:04

Wat een mooierd <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:09

Zo zie je maar dat al die vastbindmethodes geen enkel nut hebben.
Het paard houdt z'n hoofd wel laag (hij moet wel en kan niet anders), maar loopt verder behoorlijk op de voorhand.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:28

JoviBan schreef:
Zo zie je maar dat al die vastbindmethodes geen enkel nut hebben.
Het paard houdt z'n hoofd wel laag (hij moet wel en kan niet anders), maar loopt verder behoorlijk op de voorhand.

Met dit soort onzinnige reacties kan ik natuurlijk niets. Geef op z'n minst suggesties hoe ik het in jouw ogen beter zou kunnen doen.