Pandora aan de dubbele longe

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorus

Pandora aan de dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:36

Vanochtend heeft mijn mannetje met mijn paardje gewerkt aan de dubbele longe. Pandora is wel eea gewend, maar mijn man moet nog veel leren op paardengebied. Ze loopt de laatste tijd ook niet helemaal lekker, ze mag wat meer gegymnastiseerd worden. Vandoor ook dat we de dubbele longe weer uit het stof hebben gehaald.

Eerst linksom

Daarna rechtsom, die kant vind ze altijd wat lastiger

Tot slot nog even linksom

En voor de gein nog even met lange lijn rondlopen

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D

Fleury

Re: Pandora aan de dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:30

Wat leuk om Mark zo met Pandora aan het werk te zien! Het gaat hem ook zeker niet slecht af. Pandora luistert ook goed op zijn stem want ik zag geen zweep toch?
Vervelend dat Pandora niet zo fijn loopt. Zie ook hier op de filmpjes dat ze heel erg kort loopt met kleine pasjes. Naar mijn idee (maar ook de jouwe zoals ik op het eerste filmpje hoor) mag ze wel actiever lopen de meeste tijd. Misschien dat je een longeerzweep mee kan nemen en deze in de bak kan leggen zodat je Pandora net soms iets meer kan laten doorlopen zonder dat ze de hele tijd gefixeerd is op de zweep.
Pandora is inderdaad een werkpaard en denk dat ze het longeren zo echt prima vindt. Vind het knap dat Mark het zo goed kan.

Vera Alweer 5 jaar mijn liefste verzorgpony <3
:# B+16~L1+12~L2+10~M1+1 :#
[ITP] Fototshoot: Afscheid nemen en mooie herinneringen...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 16:50

Ik geniet er ook van dat Mark op deze manier toch lekker met Pandora bezig kan zijn. Hij heeft af en toe wel een zweep vast (o.a. 2e filmpje), maar hij vind dat hij dat ding minder nodig heeft dan dat hij hem echt nodig heeft. Ze luistert sowieso goed op je stem en goed naar Mark, maar een zweep is toch geen overbodige luxe. Het is alleen een kunst om dat ding erbij te krijgen, want ze wil wel eens gaan racen zodra dat ding van de grond komt. Dat moet dus met beleid gebeuren.

Haar gangen zijn nooit 100% zuiver geweest en ze loopt eigenlijk altijd wel een beetje kort. Op deze filmpjes loopt ze voor haar doen wel redelijk. Haar zo aan de longe activeren vind ik zelf ook lastig, hoewel ik vanochtend wel goed kon schakelen tussen de gangen en in de gangen, maar we moeten beide nog veel leren op dat gebied.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie