Shagoya started NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Shagoya started NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 10:14

Even voorstellen hoor! Sinds 09-08-2010 mag ik mij de gelukkige eigenaresse noemen van de 15-jarige schimmel NRPS (arabieren)merrie Shagoya van Delval. Shagoya is van een kennis van mij geweest en er is in haar 15-jarige leven erg weinig met haar gedaan. Er is een enkele keer op haar gereden, zo heb ik ook ooit een hele fijne buitenrit op haar gereden.

Ik heb Shagoya overgenomen omdat haar vorige eigenaresse wegens privé omstandigheden niet meer de mogelijkheid had om haar te houden en te verzorgen. Ik ben er desonanks erg blij mee, en heb echt weer zin om met 'mijn eigen paardje' te werken!

Ik ben nu veel bezig met grondwerk (gericht op Parelli) en ik krijg hulp bij het trailer laden. Shagoya heeft zichzelf ooit opgehangen in de trailer, omdat haar niet was geleerd wat vast staan is. Ze durft dus én de trailer niet meer op én niet meer vast te staan. Ondanks deze nare ervaring gaat het momenteel erg goed en leert ze steeds beter met 'druk' omgaan. Ik wil heel graag doorgaan met Parelli NH om haar op die manier ook weer te kunnen rijden.

Zodra ze rustig op de trailer durft te staan gaan we haar vervoeren naar het dorp waar ik zelf woon, tot die tijd staat ze nog op een tijdelijk plekje, waar ik zelf mijn fjordenruin ook altijd gestald had. Vertrouwd dus. ;)

Hier een aantal foto's:
Voor het eerst in de bak, op ons tijdelijke plekje.
Afbeelding

Samen
Afbeelding

1e sessie trailer laden, ze begon steeds meer de trailer als 'rustpunt' te zien.
Afbeelding

Met Sandra! Waar ik ontzettend veel van kan leren.
Afbeelding

Ilsiie

Re: Shagoya started NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:17

Super hoor dat je zo de rust neemt haar het vertrouwen terug te geven! Komt zeker goed.

Leuk dier ook!

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:13

super

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:30

Netjes hoor :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:28

super ;d !