Als eerste: Lange Teugel wedstrijd M2-niveau eind maart:
Erg fijne foto vind ik zelf, hij begint zichzelf nu mooi te dragen vanuit de achterhand.

En dan een grote sprong naar 12 juni. Toen heb ik een clinic gevolgd tijdens de Jong NSPS Promotiedag.
De clinic was overigens slechts een halfuur na dit spektakel: [SPR-ITP] Umpire en ik Kampioen Puissance springen! (= HOOGspringen)
Dus Umpire was een beetje moe

Mn zusje deed ook mee met Pippi

Sfeerplaatje

Een beetje moe, maar hij liep wel superfijn

En nog even op de foto met het groepje

Twee weken later had ik weer een wedstrijd. Wederom de M2 proef. Hij ging nagenoeg vlekkeloos, en met mooie punten een 1e plaats behaald

Het was wel HEEL WARM

Tot slot heb ik 4 juli een clinic van Piet Bakker georganiseerd. En uiteraard zelf ook meegedaan

We hebben gewerkt aan de appuyementen en de galop. Beide oefeningen staan echt nog aan de basis. Met de appuyementen ben ik al heel tevreden als hij kleine stukjes goed inbuigt en gaat scharen. Het is allemaal niet makkelijk met die korte beentjes

Even warmdraaien (nouja warm

Piet houdt het goed in de gaten

Appuyement in stap. Hier begint de juiste buiging een beetje te komen

Ander moment van het appuyeren. Piet werkt vanuit het zijwaarts gaan, dus eerst moet de achterhand opzij, dán ga je pas de stelling ombuigen. Sommige paarden pakken overigens bijna direct de juiste buiging mee. Umpire heeft er iets meer moeite mee, en daarom doen we het dus op deze manier. Op deze foto zie je dus het inzetten van de achterhand, met nog gewone stelling.

En vanaf de andere kant. Ook hier begint het een beetje te komen

Nou tot zover de fotoverzameling

Oh en ter vergelijkingsmateriaal is dit misschien wel een interessante foto

http://i380.photobucket.com/albums/oo24 ... jaarLT.jpg