Parelli online audition

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Parelli online audition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 09:24

Vanochtend heb ik mijn Parelli online auditie (level 3/4) gefilmd.

Ik ben niet geheel tevreden. Ik merk dat mijn zenuwen (volgens de meeste mensen niet te zien op het filmpje) mijn paard introverter maken, waardoor ik problemen krijg met de impuls (hij is een LbIn/Ex). Waarschijnlijk omdat ik door de zenuwen mijn neutraal moeilijk kan vinden en daardoor geen goede release geef zakt de motivatie razzend snel. Ik durf dan ook niet meer goed in te grijpen met een fase 3 of 4, uit angst dat hij te extravert wordt en ik alles opblaas :P . In onze normale playsessies ben ik rustiger en beheersder, waardoor het allemaal wat beter gaat. Dat is dus iets om aan te werken van mijn kant.

Ik zat ruim over de tijd heen (16 minuten) en omdat je niet mag knippen heb ik een boel versneld. Ik hoop dat ze dat toestaan. Alle taken van level 4 zitten er wel in (minus een halve wissel, maar die doet hij toch niet, dus daar had ik ook niet op gerekend) maar ik vind ze niet level 4 waardig. Ik heb liberty en freestyle level 3+ gehaald en ik hoop met deze auditie mijn level 3 te kunnen afsluiten. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Hier het filmpje:

Inky_devil

Re: Parelli online audition

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:11

Gaaf filmpje. Kan hem nu wel zien.
Ziet er echt enorm goed uit.
Ik heb net mijn parelli pathways binnen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:38

Ik snap het punt dat LB introvert raakte, maar zo krijg je wel veel stick gebruik bij de drive. Ik zie dat je lichaam vrij neutral blijft, d'r kan nog meer energie in. Hoe is dit normaal, als je niet wordt gefilmd?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:57

Veel beter. Ik had echt de zenuwen vandaag, ik kan er weinig aan doen. Zodra ik weet dat de camera aan staat wordt ik spontaan RBI (terwijl ik van mezelf best LBex ben :P). Ik wil mezelf gaan desensibiliseren door wat vaker te filmen (nu nog slachtoffers vinden om de camera vast te houden :P ).

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:50

Het ziet er goed uit, zeker level 3 waardig. Alleen 'irriteer' ik me aan 1 ding en dat zie ik wel vaker bij jou. Je stick gebruik en dan met name bij de changing directions. In principe hoef je helemaal niet zo groot te zijn met je stick, je hoeft hem zelfs niet eens nodig te hebben. Ook ren je daarna naar LB toe om hem in galop te krijgen, probeer dat wat subtieler te doen. Probeer je signalen nog meer te verfijnen want dit komt druk over en ook voor LB. Ik denk dat je ook een fijne puzzel voor hem neer legt als je kleiner gaat werken, dat is interessant voor hem en ook voor jou.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 09:44

Ja, ik snap wat je bedoeld marlies. Aan kortere lijnen gaat dat beter, maar aan de 45ft mis ik soms nog een stukje connectie en dan zeker in zo'n auditie (waar Lb toch al wat introverter was) neem ik dan maar geen risico en dan maar wat groter, want de reden dat ik zoveel change of direction doe is omdat hij steeds terugvalt.
Ik wil tijdens mn clinic over 2 weken daar ook wat tips voor vragen.