Toen ik aan de beurt was mocht ik zelf beginnen met longeren en Lammert zou dan, met headset, feedback geven. Hij was enorm enthousiast en gaf meerdere malen aan dat Cyrano zo lekker liep en voor een jong paard al enorm veel souplesse en balans had!

Verder vond hij dat ik op de goede weg was met longeren. Heb wat tips gekregen over contact met hem houden en hem op mijn tempo laten draven. We hebben hem niet bijgezet gelongeerd maar vooral gelet op actieve gangen en op eigen benen lopen. Cyrano mag meer lengte ontwikkelen in zijn halshouding maar dat komt allemaal nog wel.
Al met al was het een zeer leerzame dag en we hebben ervan genoten! Cyrano was wel moe na z'n eerste publieke optreden!

Hier wat foto's. Er is ook een stukje film maar krijg dat niet op bokt omdat ik geen kabels heb voor op de comp....
Even aan de hand instappen.

Hier nog wat onrustig en gespannen maar waren de eerste rondjes.

Hier viel hij naar binnen, ik moest volgens Lammert meer mn rechterarm naar beneden brengen om contact te onderhouden met hem en hem met de zweep naar buiten houden (is moeilijk.....

Hier kwam Lammert ondersteunen

Hier concentreert Cyrano zich mooi op ons.

Mooie actieve draf, hij mag iets meer lengte in de hals aannemen

En even nabespreken

Uiteindelijk hebben we Cyrano maar een kwartier aan de longe gehad maar Lammert vond het genoeg. Hij gaf aan voor Cyrano een positieve ervaring heel belangrijk te vinden.
Ik was erg trots op mijn "baby"

Tips altijd welkom!