Bon Ami is nu al bijna 4 maanden in mijn bezit, en hij is echt super veranderd in die tijd (in positieve zin

Hij is nu ruim 4 jaar, schofthoogte zit onderhand wel tegen de 1.70 aan gok ik, hij is echt heel erg gegroeit de afgelopen maanden. Dat kost hem veel energie dus ik voer hem lekker bij waar hij af en toe dan ook lekker energiek van wordt haha. Afstamming is triple x julio mariner xx.
Vandaag gelongeerd, waarvan de eerste 20 min met bijzet. Toen ik hem net had ben ik aardig aan het klooien geweest met bijzetteugels voor aan de longe. Dubbele longe, touwtje, pessoa.. Overal drukte hij zich eruit, maakte hij zich sterk en liep hij met een weggedrukte weg en zonder achterhand gebruik de baan rond.. Toen kwam ik op bokt dit topic tegen: [GVL] kent iemand deze manier van longeren? en na een week of 2 heb ik deze longe aangeschaft en hij was gelijk de eerste keer al een stuk losser. Ik gebruik deze bijzet nu zo'n 2 maanden, 1x per week, en ik moet zeggen hij wordt er echt zo heerlijk los van.. Met het rijden merk ik een wereld van verschil, los en soepel, licht in de hand, fijn over de rug.. Echt een uitkomst

Nou genoeg gepraat, hier dan de foto's

Heb trouwens meer foto's van rechtsom, maar heb beide zijdes zo'n 10 min gelongeerd

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Toen de hulpteugel eraf gehaald

9.

10.

11. & klaar

En het filmpje, ben erg blij met hoe hij hier galoppeerd. Paar maanden terug kon hij op deze cirkel niet eens zonder bijzet normaal galoperen

Ohja geluid uit

Wellicht dat veel mensen deze manier van bijzet nog niet kennen, en misschien zijn er mensen n.a.v dit topic die deze teugel ook eens willen proberen