Door een val enkele weken geleden was ons vertrouwen helemaal onder nul gezakt, dus besloot ik omm vrijheidsdressuur met hem te doen. Best spannend eigenlijk, want omdat John nog nooit VD heeft gedaan in z'n leven, wist ik niet of hij het nou leuk zou vinden of niet. Proberen dan maar! En dat deden we, vrijdagavond begonnen onze trainingen. De eerste training was een kennismaking. Ik liet hem lekker vrij in de bak om te laten zien dat deze niet alleen diende om in te rijden. Ik besloot om ook de eerste game van Parelli te doen, kwestie van vertrouwen winnen. En toen begonnen we met VD'en! Eerst leerde ik 'achteruit'. Johnny pakte dit geweldig op, geen druk op zijn borst, hoefde een snoepje vlak bij z'n borst te houden en meneer liep al achterwaarts. Daarna zijn we begonnen met draaien (turn) en dat had hij niet echt door. Na een paar keer geoefend te hebben had hij het een beetje door, en zijn we gestopt.
Gisteren was het weer zo'n hete dag, dus hebben we weer een 'training' gedaan. Johnny krijgt er steeds meer plezier in, en loopt als een hondje achter me aan. Het achterwaarts en draaien gaat heerlijk, alles lukt al zonder touw, meneer doet braaf wat hij moet doen en we hebben er beide zoveel plezier in! Heb m'n moeder gevraagd om foto's en filmpjes te maken, en die kon ik jullie natuurlijk niet onthouden!

en dan het filmpje :
hou het netjes, heb m'n pony nog geen twee maanden, en dit was onze tweede keer VD