Helaas was dit met reden, want vlak na de clinic van Piet Bakker kreeg Umpire een ontzettende dip. Hij wilde niet meer lopen, had last van zn lijf en was chagrijnig en niet enthousiast te krijgen. Meteen tot actie overgegaan, en door de hele 'traditionele' molen gehaald. Maar de testen haalden niets uit. Osteophaat kon ook geen verontrustende dingen vinden, en ondertussen zat ik nog steeds met een ongelukkig paard. Toen kreeg ik de tip om het misschien eens in het Holistische hoekje te zoeken. Om een lang verhaal kort te maken, in juli is Umpire voor het eerst behandeld, er bleek wel degelijk het een en ander mis te zijn, en in september had ik mijn paard weer terug

We hebben 2 keer per maand les aan de Lange Teugel en het gaat echt ontzettend goed. We trainen nu ongeveer op M-niveau en gaan in maart ook weer een wedstrijd in de M2-klasse meepakken. (dit is overigens niet exact hetzelfde M2 niveau als de reguliere dressuursport)
Nou genoeg gepraat! Ik heb een filmpje van de les (wel zonder geluid, maar met muziek) en nog wat foto's van de les van afgelopen week.

Ook zijn we sinds kort bezig met de galop. We richten ons nog puur op het aanspringen. Het gaat meestal nog wat onstuimig maar in vergelijking met een maand geleden gaat het al zo veel beter. We zijn m nu aan het leren te wachten met aanspringen en eerst vanuit een meer verzamelde draf en dan pas aanspringen. Ik ben zelf zeer tevreden in elk geval.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als ik zelf kijk naar foto's van een jaar/anderhalf jaar geleden dan hebben we echt een ontzettende vooruitgang geboekt