*Blooper* Hoe raak je je poonie kwijt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

*Blooper* Hoe raak je je poonie kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:27

Zo dus ..

Maar verder is ie wel lief hoor :+

* Met een zeil (en z'n eigen mening)

* Onder een zeil (en duidelijk zijn eigen mening :=)

* Zijn reactie op belletjes *grote zucht*

* Met een paraplu

Oh, ik moest die OPVOUWEN voor je? Zeg dat dan! }:0
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* In een tent - voelt zich vooral niet zielig :+
Afbeelding

En ... In actie!! :D

Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe .. En neen, we zijn niet normaal :+

Bedankt voor het kijken :)

xJasmijn

Re: *Blooper* Hoe raak je je poonie kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:29

haha leuk!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:33

haha jullie hebben wel lol zo te zien. :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:59

Leuke filmpjes hoor, wat een cool paard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:17

Dank je wel allemaal :D

Het is een speciaal geval :j (undestatement :)) ) maar hij kan zo leuk zijn :D (hij heeft ook zijn momenten dat ik hem verwens hoor :+ maar als je dan zo'n filmpjes ziet word je toch weer blij :D)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:24

Wie zegt dat een paard geen roofdier is.. Haha :=
Hoe die doet bij het laatste filmpje! }>

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:32

haha wat leuk :)
Leuk dat je zo met hem bezig bent :)

Komt je uit de buurt van Limburg? of België? :)

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:42

Hahhaha dat eerste filmpje die zucht van jou ook op het laatst, Alsof het nooit ophoud! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:05

Naja :o
Ergens vind ik wel speciaal om te zien hoe hij echt gericht gaat aanvallen, ookal is het andere paard al lang weg. Dat hij precies echt denkt van: maar daar kom jij niet mee weg hoor .. Snappen jullie?

En dat laatste filmpje .. tja .. niet goed wijs :+

@ femmiel: België :j

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:44

Haha, "maar daar kom je niet mee weg."
Doordacht.
Maar wel grappig!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:51

Hahahaha wat een rustig paard! Erg leuke filmpjes :D

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:20

Mooi om te zien dat jouw relatie met je paardje anders is dan het dominante wat hij naar het andere paard laat zien.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:29

hahah leuk :D

met dat touwtje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:13

Dank je wel allemaal! :D

hessie31 schreef:
Mooi om te zien dat jouw relatie met je paardje anders is dan het dominante wat hij naar het andere paard laat zien.

Dank je :)
Ben blij dat hij mij niet zo behandeld als dat hij die merrie (soms) behandeld :Y)

Maar heb je het nu alleen over het feit dat hij mij niet aanvalt? :+ Of zie je ook nog andere dingen?
(ik heb namelijk recent nog wat opmerkingen gehad over dat er zo'n verschil is tov een jaar geleden bv. en dat je echt kan zien dat we 'vrienden' (geworden) zijn enzo .. maar als ik heel eerlijk ben zie/merk ik dat niet zo :o dus vraag ik me af hoe mensen erbij komen om zoiets te zeggen :Y) :) )

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:12

Jij bent wel echt van hem he, als ik zie dat de merrie niet bij je in de buurt mag komen. En ook jou reactie als hij helemaal ingepakt als Zorro naar je toe komt. Je reageert ook goed op hem, je gaat bijv. geen stap achteruit en die interactie tussen jullie vind ik zo leuk om te zien. Dat geeft hem ook rust als ik zie hoe stoicijns hij onder dat plastic blijft staan en alleen een keer schud om te kijken wat het baasje nu weer op zijn nek heeft gelegd.

Ging het vanag het begin al zo tussen jullie of hebben jullie je communicatie erg op elkaar af moeten stemmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:48

Op die manier, dank je voor je reactie :)

Dat de merrie niet in de buurt mag komen is iets wat wel kan gebeuren, maar eigenlijk enkel als ik serieus met hem aan het werk ben. Als ik gewoon in de weide sta en wat aan het aaien ben enzo is dat allemaal geen probleem en laat hij dat ook toe (ok, niet altijd, maar dan krijgt hij van mij wel "op z'n kop" want hij moet dat gewoon toelaten, ik ben de "baas" en als ik een ander paard wil aaien moet hij dat maar gewoon toestaan ;) ) maar als we echt serieus samen aan het werk zijn (al is het maar zoiets stom als schriktraining) moet daar dus (duidelijk) geen paard tussenkomen :+ Misschien niet ideaal, maarja, ik heb 'm ook niet altijd 100% onder controle, in vrijheid toch (nog) niet ;)

De rest van de reactie is fijn om te lezen, dank je :)
We hebben dat HEEL erg op elkaar moeten afstemmen, ik ken 'm van in 2006, in het begin ging alles goed maar reed ik eigenlijk alleen op hem, meer deden we samen niet (wel leuk rijden hoor, enkel maar buiten, dagtochten, endurance, dus niks in de bak) en toen is het op een bepaald moment mis beginnen lopen. Waarom? Geen idee, maar het heeft mijn vertrouwen in hem héél erg geschaad. Niemand begrijpt het, maarja, ik voel het wel. Dus pakweg een jaar geleden rond deze tijd zat ik NERGENS, durfde niet meer op hem rijden .. Dan zijn er nog 3 dingen gebeurd (eind december en dan in januari & februari van dit jaar) waardoor mijn vertrouwen HELEMAAL weg was, dit gebeurde namelijk aan de hand, en ik dacht hem vanaf de grond nog onder controle te hebben, dus het enige waar ik nog vertrouwen in had viel toen ook weg ...

En ja, toen zijn we dus helemaal opnieuw begonnen, een instructrice gezocht, maar iemand die geduld had en mij dus niet meteen terug op die pony wilde zien bij wijze van spreken. Gelukkig heb ik meteen een goede gevonden en eigenlijk dankzij haar ziet alles eruit zoals het er nu uitziet :) Maar er is veel werk aan geweest, en er is nog steeds werk aan, want qua rijden gebeurt er nog steeds niet veel ... Maar zo amuseren we ons ook, en ik heb er vertrouwen in dat het vanaf 2010 wel goedkomt met rijden ;) We hebben tijd :)

(moest je interesse hebben in het verloop van dit jaar dan kan je naar het topic in mijn onderschrift kijken, daar staat aan de hand van foto's en verhaaltjes eigenlijk het verloop :) en moest je echt willen weten wat er precies allemaal gebeurt is mag je altijd een pb sturen ;) ).

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:42

Mijn complimenten hoor! Het lijkt mij een razend slim paardje dat jou en je reactie de hele tijd in de gaten houdt. Super dat je na jullie 'verleden' weer zoveel lef heb durven opbouwen.

Ben benieuwd of hij je nog zo veel uit probeerd als dat hij in het verleden misschien heeft gedaan? Zijn gedrag is herkenbaar, gaat me redelijk af als ik goed in mijn vel zit, maar als ik afgeleid ben of wat minder in mijn vel moet ik extra opletten of besluiten wat minder te gaan doen dan ik eigenlijk van plan was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:29

Dank je :o :D

Constant :Y)
Bij hem moet je echt 100% (zelfs meer) goed in je vel zitten, want als je ook maar ergens iets hebt (kan gaan van een lichamelijk probleem tot twijfels tot stress van weet ik het) dan zal hij daar vast en zeker gebruik van maken :j Maarja, inderdaad dan bv. niet rijden terwijl je dat wel van plan was ofzo ..

Heb je ook zo'n paardje? :)

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:20

Ik ken zo'n paardje... die moet je net zo goed in de gaten houden als dat zij jou in de gaten houdt. Niet dat ze gemeen is, maar wel altijd even de grenzen controleren of ze nog net zo liggen als de vorige keer. Maar aan de andere kant weer heel gevoelig waardoor je ook niet te hard moet optreden. Je leert er zelf enorm veel van vind ik. Duidelijk zijn en consequent. Daarom vind ik het ook zo knap van je hoe jullie nu bezig zijn.

Wat heeft jou het meest geholpen om zo ver met hem te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:43

Hier hetzelfde :j Al is hij niet gevoelig en kan hij best wel een harde actie verdragen, en hij aanvaard die ook, als die terecht is toch .. Het is net alsof hij weet wanneer hij zeg maar een tik van de zweep ofzo kan verwachten (tijdens het rijden heb ik dan over) en zal dat gewoon aanvaarden en z'n best gaan doen. Maar geef 'm net een seconde te vroeg, te laat of weet ik het, en je hebt een averechts effect (gaat hij gewoon stilstaan ipv vooruit gaan, of draait hij ineens 180° om of dat soort toestanden :+ ). Heel gecompliceerd, maar zo ontzettend leerzaam :j

Goh, ten eerste vind ik dat ik helemaal niet ver met hem ben :=
Maar wat mij heel veel deugd heeft gedaan sinds alle gebeurtenissen is gewoon puur de basis, de echte basis, het simpele "mijn eigen ruimte". Daar had hij moeite mee om dat te respecteren, heeft hij altijd al gedaan maar ik besteedde daar nooit zo'n aandacht aan, maar sinds ik daarop ben gaan letten is het echt hééééél veel verbeterd :j

Als we eerst gingen wandelen aan de hand dan zat hij een halve kilometer achter (bij wijze van) om een halve minuut later in je nek te zitten, met daar nog eens bij als jij stil ging staan dat hij eerst een stukje "doordenderde" en dan pas stopte.

Dus daar hebben we in het begin heel erg aan gewerkt, om een constante afstand te houden, hem helemaal niet in mijn buurt (nek) te dulden en als ik ging stilstaan moest hij dat ook METEEN doen .. En dat werkt :j :)

En verder gewoon kleine dingetjes, bv. als ik hem voer (zijn bak staat op de grond in een schuilstal) dan laat ik hem altijd wegkijken van de bak, eventueel een stapje opzij gaan, en dan krijgt hij pas z'n voer en daar komt hij pas aan als ik zeg dat het ok is, terwijl ik dat vroeger in zijn bak gooide ookal zat hij daar al met z'n neus in.
Of bv. na het eten, hij wordt opgesloten met een draadje omdat hij het minste krijgt van alle paarden maar wel de baas is dus anders zou hij gewoon de rest wegjagen ;), vroeger deed ik gewoon de draad open en verder niks, nu doe ik de draad open en moet hij wachten totdat ik toestemming geef om naar buiten te gaan.

Bij dat soort dingen probeert hij altijd wel eens, gewoon naar buiten gaan als de draad nog niet eens goed open is bv., maar dan zeg ik tegenwoordig gewoon "uh" en ik steek mijn vinger op, en dan staat hij meteen stil en blijft braaf wachten tot ik toestemming geef :D

Het zijn kleine dingen, sommigen zullen het misschien zelfs onnozel vinden, maar ik heb het idee dat zo'n dingen echt helpen :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:47

Hahaha echt super leuk om te zien, vooral die met dat zeil :)), hij is echt heeeeel erg onder de indruk zeg! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:55

Dank je :D
En enorm onder de indruk ja :+
Is alleen maar goed natuurlijk, het geeft alleen niet zo'n spectaculaire beelden :))

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:40

Zozo, je hebt zo te lezen al heel wat meegemaakt met deze drabber..

Fijn dat de band vanaf de grond nu weer goed zit, en dat je je vertrouwen in hem terug krijgt..
En het belangrijkste,, dat je de moed niet hebt opgegeven.. Ik lees namelijk nergens terug dat je misschien dacht dat het niet meer goed zou komen tussen jullie.. Netjes hoor!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:47

Bij de eerste filmpjes heeft hij zo'n houding van: ''Niet alweeeeeer.'
Wat een leuk beest is het toch. Als ik die van mij een tent op zou leggen.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:03

Monster schreef:
Zozo, je hebt zo te lezen al heel wat meegemaakt met deze drabber..

Fijn dat de band vanaf de grond nu weer goed zit, en dat je je vertrouwen in hem terug krijgt..
En het belangrijkste,, dat je de moed niet hebt opgegeven.. Ik lees namelijk nergens terug dat je misschien dacht dat het niet meer goed zou komen tussen jullie.. Netjes hoor!

Dank je :o

Niet meer goedkomen is veel gezegd, maar het is wel allemaal in de periode gebeurt dat ik hem zou gaan kopen en toen heb ik wel even iets gehad van: zou ik wel ... Maar ik kon dan toch niet tegen het idee dat hij naar iemand anders zou gaan en toen ben ik gewoon met hem aan de slag gegaan met het idee van: moest het echt niet lukken kan ik hem nog altijd zelf verkopen .. Maar tot nu toe heb ik nog geen spijt van mijn beslissing, verre van zelf. Ookal heb ik tot nu toe weinig gereden, ik heb toch al enorm veel plezier met hem gehad (en hij ook met mij hoop ik :+) en dat is toch wat telt :) En dat rijden komt wel weer ;)