Help wat moet ik nu proberen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aureliaa7

Help wat moet ik nu proberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:09

Ik heb een probleempje

Ik probeer heel vaak een soort van join up om een betere band te krijgen en dat gaat meestal wel goed hij gaat meestal wel smakken enzo maar hij komt niet naar me toe als ik me omdraai hij gaat als ik me omdraai lekker grazen weten jullie misschien hoe dit komt en wat ik aan me zelf kan veranderen?
Graag zou ik willen weten als jij precies hetzelfde hebt/had wat jij hebt gedaan Groetjess
Laatst bijgewerkt door Aureliaa7 op 28-10-09 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Re: Help wat moet ik nu proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:23

en wat versta jij precies onder een join up?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:16

Het gaat niet om wat je moet doen... Maar om wat je NIET moet doen... Namelijk een join-up. Als je ook nog wilt weten waarom, hier een heel interessant verhaal van iemand die er echt verstand van heeft.
[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

Even samengevat, join-up is mentale mishandeling van je paard. Zeker als je het vaker doet, en al helemaal zonder echte aanleiding. Het is een hele zware straf. Geloof me, als je pony stout is kun je 'm bijna nog beter afranselen met een zweep dan zoiets ingrijpends te doen.

Aureliaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 08:53

Miss_Malfoy schreef:
Het gaat niet om wat je moet doen... Maar om wat je NIET moet doen... Namelijk een join-up. Als je ook nog wilt weten waarom, hier een heel interessant verhaal van iemand die er echt verstand van heeft.
[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

Even samengevat, join-up is mentale mishandeling van je paard. Zeker als je het vaker doet, en al helemaal zonder echte aanleiding. Het is een hele zware straf. Geloof me, als je pony stout is kun je 'm bijna nog beter afranselen met een zweep dan zoiets ingrijpends te doen.

sorry dat wist ik niet iemand heeft mij dit gezegt om te problmen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:55

Er zijn idd veel mensen die het als een wondermiddel beschouwen. Maar mensen die zich er werkelijk in verdiept hebben weten wel beter.
Fijn dat je 't nu snapt!

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:32

Waarschijnlijk heb je ook niet de 'echte' join-up gedaan hoor, ik denk dat je je paard gewoon weggedreven hebt met je lichaamstaal. Als je een betere band wil hebben met je paard kan je beter grondwerk of Natural Horsemanship gaan doen met je paard. Als je dit bij google intikt dan vind je waarschijnlijk al heel veel informatie, maar wat ik zelf een leuk en duidelijk boek vind is grondwerk met paarden van Inge Teblick. Er staan ook veel oefeningen in met veel foto's. Ook staan er meteen oplossingen bij als je op een probleem stuit. Maar wat je natuurlijk ook kan doen is grondwerk les nemen. Dan krijg je les van iemand die er veel verstand van heeft en als je wat verkeerd doet dan kan je er meteen mee geholpen worden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:41

wat je moet doen?

de adviezen uit je andere topic aannemen :)